Robtjik Geplaatst: 29 november 2016 Auteur Geplaatst: 29 november 2016 @Sabje, bedankt voor het meedenken (ook de naderen overigens)
proconsul Geplaatst: 30 november 2016 Geplaatst: 30 november 2016 @Sabje, bedankt voor het meedenken (ook de naderen overigens) Natuurlijk zijn we zeer benieuwd hoe dit afloopt en of het rechtstreeks aansluiten nog heeft geholpen.
trust Geplaatst: 1 december 2016 Geplaatst: 1 december 2016 (aangepast) foutje ! 1 december 2016 aangepast door trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Robtjik Geplaatst: 28 april 2017 Auteur Geplaatst: 28 april 2017 Hij doet het. De SAB is eerst naar winkel teruggegaan. Die konden niets vinden. Toen ik het apparaat terugkreeg, was het probleem er nog steeds. Mijn leken conclusie: technisch werkt alles maar ze hebben in de werkplaats (Amersfoort) niet kunnen checken hoe mijn zuidelijke Ziggo aansluiting werkt. Gefrustreerd heb ik er lang niets meer mee gedaan. Deze week toch weer geprobeerd. Ik merkte dat ik wel signaal had als het apparaat met de schakelaar achterop uit was gezet, maar dat het signaal verdween en ook niet meer terug te krijgen was, als ik de knop van de Network ID scan of één van de andere knoppen rechts in het (dvb-c installatie)scherm indrukte. Pas als ik het apparaat weer met de schakelaar achterop uitzette, kwam het signaal terug. Maar elke knop die ik in het dvb-c installatiescherm aanraakte, deed het signaal weer verdwijnen. Alleen de groene TP scan knop werkte, maar de scan leverde geen kanalen op. Ik vermoedde een ziggo bug. Heb dit topic weer eens doorgelezen en nieuwe updates geïnstalleerd. Geen oplossing. Maar: Youriy's 2.0.99 versie (zie hierboven) werkte uiteindelijk wel, hoewel die ouder oogt dan de updates met hogere versienummers die ik inmiddels gevonden had. De nieuwere versie (2.3.47) werkte bijvoorbeeld niet en ook de nieuwste versie op de site van SAB werkt niet. Wat mogelijk heeft uitgemaakt, is dat ik bij de update-installatie de optie 'software en bootloader' heb gekozen en niet alleen 'software', wat ik eerst wel heb gedaan. Maar ja, denk ik dan, waarom heb je een optie zonder bootloader als de update daarna - ook na opnieuw opstarten - niet werkt? Hoe dan ook: nu werkt de SAB perfect. Niet meer aankomen. Mijn dank is groot. Heel groot.Voor iedereen die constructief heeft meegedacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen