Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Drs.IJzerbout, ik weet dat een kort stuk coaxkabel van 50Ω niet echt problemen oplevert maar toen ik daar over schreef wist ik nog niet dat het om een kort stuk ging in een camper.

De twee geschroefde / gesoldeerde F-connectors die ik liet zien zijn te koop bij een hele grote Duitse onderdelenzaak die in alle landen van Europa actief is.

Geplaatst: (aangepast)

Heeft Sjaak weer niet goed opgelet bij meneer Rens, of het verkeerde soldeer gebruikt1 :D

Schoolgeld terug halen gaat niet meer, Rens en Rens is failliet.

Ik wil Sjaak(k) echt niet in discrediet brengen, maar wat hij daar aanhaalt is niet juist.

Lange stukken coax voor baseband video L band vanaf het dak naar onze Ingest/Feed Room wordt onderweg gewoon aan elkaar gesoldeerd. Maar dat gebeurd dan uiterst nauwkeurig en proffesioneel.

Sjaak(k) heeft wel gelijk dat bij HF overdracht bij spoelen het beter is de aansluitingen te klemmen in plaats van te solderen omdat een soldeerverbinding de Q van een spoel nadelig beinvloed.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Als ik het goed heb, halveert de impedantie bij een soldeerverbinding.

Bron: https://www.sat4all.com/forums/topic/285495-beste-manier-om-coax-te-verlengen/?p=1828630

De test die uitsluitsel gaf voor dit gegeven staat trouwens in bericht #43, op pagina 3 van het topic.

Ik snap niet waarom de bovengeplaatste link naar precies die post niet goed werkt; hij schakelt bij mij eerst naar pagina 4, en dan terug naar pagina 1. Maar dus niet direct naar de post zelf, wat de bedoeling was.

Gek, ik heb de verwijzing naar de post exact gekopieerd. Gaat het bij iemand anders wel goed? Wat is hier aan de hand?

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Bedankt voor de talrijke reacties.

huidige toestand : de 2 draden heb ik ondertussen aan elkaar verbonden met F schroefconnector. 

die met de zachte kern heb ik voorzichtig kunnen duwen in de verbindingsstukje.

helaas heb ik nu nog altijd geen goede ontvangst .

BVN = goed te ontvangen en ook  de meeste op astra 19.2

geen ontvangst op 28.2

hotbird 13.0 ook goed ontvangst.

op tv via satelliet instellingen kan men het signaalsterkte zien en deze is niet optimaal.

volgens mij ligt het aan de verbinding tussen deze 2 verschillende diameters van coax.

op de dunste coax die rechtstreeks van de satelliet is er niets op vermeld.

Geplaatst:

50Ohm cellfllex 1/2 ging hier de mast in en is totaal niet geschikt voor sat,wel om 600watt op te stoken op FM

gebruik hier koka en rg-6

post-101084-0-34672600-1479698519.jpg

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Geplaatst:

50Ohm cellfllex 1/2 ging hier de mast in en is totaal niet geschikt voor sat,wel om 600watt op te stoken op FM

gebruik hier koka en rg-6

Met de kerst misschien weer

post-101084-0-75884700-1479698714.jpg

HP proliant dual processor rackserver met freebsd unix,HP small form factor desktop met ssd Linux mint ,raspberrypi3,HP gigabit switch,Draytek 2820,VU+DUO

Geplaatst:

Met de kerst misschien weer

mast toen ik nog thuis bij pa en ma woonde

post-101084-0-60918800-1479698948.jpg

Geplaatst:

Nu het stacken van lnb's nog s uitvinden :D

Lastig iets 3cm band antennes en dan kwartgolf bouwen,kom toch op gunnplexers

post-101084-0-04947100-1479699820.jpg

Geplaatst:

Mijn vrienden uit Amsterdam gebruikten dit veelal als link stl en er werd gebruik gemaakt van reflectie op gebouwen en was full duplex op 10gighz

Geplaatst:

Mijn maten jaren terug ook aangestuurd op 3cm

140meter hoog in hoogspanningsmast op het ei met 300watt.

Zoek op youtube Danceradio992

Geplaatst:

Beste Leeuwarder

Hoe kom je nu bij Cellflex 1/2". Jij denkt toch niet dat topicstarter Cellflex 1/2" coax in zijn automatische schotel heeft zitten, een coaxkabel van bijna 14mm dik.
En gebruik jij die rommel van Koka RG6? Coax met ijzerdraad als middenader?
Daar ben je lekker mee.

Geplaatst:

Koka RG6 en maar 2 rosjes in de mast: duidelijk armoe troef ;)

Hier in de buurt hadden ze in de regel 4 tot 8 stuks.

Maar dat is allemaal vergane glorie. Ze draaien nu legaal op stream met doorkoppeling naar DAB+ en kabel.

Een enkele ouwe rot zit nog op de middengolf te draaien en te rapporten maar dat is ook een uitstervende populatie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen