Ga naar inhoud


Een zeer interessante radio voor kortegolf en nog veel meer


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Hier wat informatie over een wel zeer bijzondere radio: de Titus II  op RTL-SDR basis.

Nu nog als prototype te zien. Gaat duidelijk onder de US$ 100 kosten en gebaseerd op een AnalDroid Tablett.

Kan van 100 KHz tot 2 GHz zo´n beetje alles ontvangen, incl. DRM en SSB en alle analoge AM banden.

Ook traditionele FM.

DAB+ zie ik (nog) niet maar dat zal er ook wel in komen als ie op de markt komt.

 

post-52831-0-75426100-1479723796_thumb.png

 

Al met al, bijzonder interessant en ik ga het ding zeker aanschaffen als ie werkelijk op de markt komt !

Hier nog een Pee-Dee-Efje met alle informatie:

 

Titus quad-fold 2.pdf

 

en nog een linkje: http://www.rtl-sdr.com/the-titus-ii-complete-sdr-solution

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 2

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat had ik expres zo genoemd omdat ik geen voorstander van Android ben. Het is zo lek als een zeef en updaten naar een nieuwere versie is een meestal een catastrophe en je moet een google account hebben voordat je rmee kan werken.

AnalDrol is een nog  betere naam. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik expres zo genoemd omdat ik geen voorstander van Android ben. Het is zo lek als een zeef en updaten naar een nieuwere versie is een meestal een catastrophe en je moet een google account hebben voordat je rmee kan werken.

AnalDrol is een nog  betere naam. :D

 

Ouwe blackberry fundamentalist!

Ook die beloved zwarte bes van je gaat al overstag van BB OS naar Android.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Toch waren die BB's een aantal jaren geleden een ideale reisgenoot voor verre bestemmingen.

Maar ook ik ben ondertussen overgeschakeld naar iets androids,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik expres zo genoemd omdat ik geen voorstander van Android ben. Het is zo lek als een zeef en updaten naar een nieuwere versie is een meestal een catastrophe en je moet een google account hebben voordat je rmee kan werken.

AnalDrol is een nog  betere naam. :D

Nou dan ben je toch niet goed geïnformeerd. Lek? Nog nooit iets van gemerkt. Updaten? Waarom eigenlijk? En ook een Google account is niet nodig.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik, uit een onderzoek blijkt dat een Android-gebruiker eerlijker is dan iPhone gebruiker :lol:

 

Straks wat meer over het hoe en waarom van de arrogantie van iPhone gebruiker. Eerst iets over de aanleiding van het onderzoek. Het gaat er natuurlijk om dat het type telefoon een uiterlijke representatie zou kunnen zijn van je geestelijk leven. Of in de woorden van onderzoekster Heather Shaw: “This study provides new insights into personality differences between different types of smartphone users. Smartphone choice is the most basic level of smartphone personalisation, and even this can tell us a lot about the user.” (Pressreader.com)

 

Het draait om twee studies. in de eerste werd aan 240 mensen gevraagd om het imago van de twee systemen, IOS (iPhone) en Android in een aantal steekwoorden weer te geven. Daarbij kwam de beschrijving van Android veel aardiger en zachter uit de hoek dan de iPhone. In de tweede studie nam men 530 smartphone-gebruikers en hun karaktereigenschappen onder loep in combinatie met hun smartphone. En je snapt het al, hieruit kwam de eerder genoemde conclusie.

Status, status en nog eens status

Een verklaring die wordt gegeven, voor het wat nare gedrag van de iPhone-gebruiker, is de relatie met status. Status is nogal een dingetje voor de iPhone man of vrouw. Het belang van status zou weer samenhangen met die vervelende karaktereigenschappen. (Of de Android-gebruikers zijn de de grootste Pinokkio’s van allemaal…)

Dames hebben meer iPhones en daarom…

Opmerkelijk is het dat uit het onderzoek bleek dat de dames twee keer zo vaak in het bezit waren van een iPhone dan de heren. Betekent dit dan ook dat de dames een graadje narcistischer, leugenachtiger en arroganter zijn? Wij durven er geen conclusies aan te verbinden vanwege mogelijke repercussies.

 

Bron:http://www.stoerejongenzzz.nl/android-gebruiker-is-eerlijker-dan-iphone-gebruiker/

 

Sjaak(k)...het gaat in dit topic over die Titus II radio.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k): Ik vind Android inderdaad niks maar voor dit idee om er een SDR Radio van te maken en het commercieel op de markt te brengen is het prima.

Ze hadden het natuurlijk ook met Linux kunnen doen, maar zo ken je het Pad ook nog voor andere dingen gebruiken en iedereen is er mee vertrouwd.

 

@Tonskydutch:

aha en daarom koop je wel of niet een radio voor SW MW en FM!

duidelijk.

tis echter een klote design en heeft geen dab+

 

Deze opmerking daar snap ik niet veel van.

Of je het ontwerp wel of niet wat vind is een kwestie van smaak. Ik vind het idee wel interessant.

Wat je op de foto ziet is volgens mij een prototype en wel door een 3D printer gemaakt. Zo gaat dat tegenwoordig.

DAB+ is er zeer eenvoudig bij in te integreren als je nagaat dat er veel SDR USB sticks op de markt zijn met DAB+.

Dus dat is een centje van een fluit voor de ontwikkelaars.

 

Wat wel interessant is, is dat ie o.a. DRM kan. Dat is te vergelijken met DAB+ maar dan op de AM banden, met name kortegolf.

Stel je voor: Radio NieuwZeeland in FM kwaliteit op kortegolf? En dat zonder www, geheel gratis.  Snap je het nu?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

tis echter een klote design en heeft geen dab+

 

DAB was dat mislukte project hè, daar hebben we het al eens eerder over gehad :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dr. IJZERBOUT dat je zelf met het tweede {off} topic android aan de haal gaat en er een {derde} off topic tread ontstaat over mannen en vrouwen voorkeur geneuzel van Sjaak(k) helpt niemand te overtuigen hoe interessant die kofferradio is.

 

en nogmaals het ding ziet er absoluut niet uit

wat ik niet snap is dat men het meest gebruikte multimedia apparaat niet uitbouwd

de smart phone iedereen heeft er een

 

wat heeft de smartphone nodig om ook KW, MW, UKW inclusief DAB+ te kunnen weergeven ?

juist een backpack moduul met de tuners en antennes

en daar er bleutooth op een Smart Phone aanwezig is, kun je een bleutooth stand alone box of receiver (dito pC) voor weergave gebruiken of je reguliere oordopjes

 

ciao

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...