Ga naar inhoud


4k uitzending bij ziggo


muppet

Aanbevolen berichten


"Bij lange na niet" is heeeel erg kort door de bocht. Vrijwel alle zenders in het standaard pakket zijn in HD. Het zijn met name de nieuwszenders, regionale zenders en wat buitenlandse zenders die nog in SD zijn. Er zijn sowieso een aantal zenders die überhaupt niet beschikbaar zijn in HD.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei C0re:

"Bij lange na niet" is heeeel erg kort door de bocht. Vrijwel alle zenders in het standaard pakket zijn in HD. Het zijn met name de nieuwszenders, regionale zenders en wat buitenlandse zenders die nog in SD zijn. Er zijn sowieso een aantal zenders die überhaupt niet beschikbaar zijn in HD.

 

Valt wel mee hoor er zijn zo 30 zenders die ziggo naar hd om kan zetten maar niet doet wegens ruimte gebrek, dit zal zometeen wel goed komen als men overal gestopt is met analoge tv, immers wilt ziggo geen 2 deling creeren door 1 deel wel meer hd zenders tegeven en andere deel niet want nog analoge signaal etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je daar gelijk in hebt, die bandbreedte word grotendeels besteed aan veel sneller internet.

De meerwaarde van alle regionale zenders in HD zie ik niet zitten en dat zal ook niet snel gaan gebeuren denk ik.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus:

regionale zenders (= 13)

Ketnet

Stingray Brava, Mezzo, Stingray Djazz

2M

Totaal 18 zenders.

 

Onderstaande zenders zijn ook HD beschikbaar, maar SD bij Ziggo, maar zijn vrij te ontvangen via de satelliet. Wat mij betreft mogen die zenders al helemaal van de kabel af:

WDR, NDR, RTL, Sat.1

CBBC, CBeebies/BBC 4

CNN, BBC World News, Euronews, Al Jazeera English, CGTN, RT

TRT Türk

13 zenders

 

En het Hindi pakket?

Dus nog 4 zenders.

 

En ook nog in het Turkse pakket? (wat ook volledig vrij te ontvangen is): 3 zenders.

 

Helemaal totaal 38 dus.

Tenzij er nog andere zenders beschikbaar zijn in HD waarvan ik het niet weet.

 

Dus waar praten we nou over met dat ze een "aanzienlijk deel" nog niet in HD doorgeven?

Ziggo geeft juist heel veel zenders door in HD, i.t.t. veel andere providers.

 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Alex1970:

.

 

aangepast door Alex1970
Deze bijdrage mag weg.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei stevie-v:

Ik denk niet dat je daar gelijk in hebt, die bandbreedte word grotendeels besteed aan veel sneller internet.

De meerwaarde van alle regionale zenders in HD zie ik niet zitten en dat zal ook niet snel gaan gebeuren denk ik.

 

 

Daar heb je wel een punt ja meestal zal voor docsis doeleinde gebruikt worden, neemt niet weg dat er nu wel 32 frequenties vrij gekomen zijn, dus beetje verdelen 15 voor docsis en 15 voor dtv en je komt heel eind.

 

@Alex1970

Dus genoeg omtezetten nog.

aangepast door wapper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-3-2019 om 00:04 zei stevie-v:

Ik denk niet dat je daar gelijk in hebt, die bandbreedte word grotendeels besteed aan veel sneller internet.

De meerwaarde van alle regionale zenders in HD zie ik niet zitten en dat zal ook niet snel gaan gebeuren denk ik.

Nu heeft Digitenne de regionale zenders wel in FTA HD. Het geen meerwaarde vinden is een persoonlijke mening, het zijn Nederlandse zenders. Ziggo is niet verplicht alle regionale zenders door te geven, ze kunnen ook alleen de betreffende een aangrenzende provincie in HD aanbieden en de rest SD of helemaal niet. Of dit technisch zinvol en haalbaar is weet ik niet.

 

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die keuze ligt bij Ziggo. SD werd aangeboden omdat simpelweg een groot percentage van de abonnee's geen HD TV bezaten. Anno 2019 is dit waarschijnlijk nu te verwaarlozen. Technisch is SD of HD aanbieden geen issue omdat de H.264 compressie nauwelijk meer bandbreedte 'vreet' dan de SD variant. Het grote gros aan bandbreedte gaat inderdaad naar IP technologieën (Internet, IPTV) omdat daar de meeste groei (lees geld) in zit. Commercieel dus prima te verklaren.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees her en der dat er op een lineaire zender al word getest met een uhd test kanaal maar kan hier in het noorden de zender niet vinden. Ik hoop toch wel dat ze de uhd kanalen normaal gaan uizenden zodat we met een 4k enigma2 ontvanger er ook nog iets aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei rat128:

Ik lees her en der dat er op een lineaire zender al word getest met een uhd test kanaal maar kan hier in het noorden de zender niet vinden.

 

Probeer 810 MHz eens.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zender heet 'Test' en opent niet met een Ziggo kaart (oranje). Werkt alleen op de Ziggo mediabox Next die aan een select aantal testers is uitgedeeld. Deze werkt met een virtuele Nagra kaart...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...