Gast Geplaatst: 9 januari 2002 Geplaatst: 9 januari 2002 Kijk ook eens in het schotelforum. Je kunt ook Astra/Hotbird en Sirius op 1 schotel pakken.
prutsie Geplaatst: 9 januari 2002 Geplaatst: 9 januari 2002 Wat je ook kan doen is een andere schotel plaatsen. het ligt een beetje aan het type ontvanger wat je gebruikt welke. -secabak c+ --> bisat schotel met 2 lnb's astra en Hotbird, via diseqc schakelaar. -fta ontvanger zoals VHsat, humax oid met diseqc ondersteuning --> je eigen schoteltje met een diseqc motortje zoals bv. een h to h motor. -fta ontvanger met 36volt positioner zoals bv. echostar 3000 --> of een schotel met polarmount en 36volt actuatormotor, of een diseqc motortje zoal hierboven.<p>je kan natuurlijk altijd gaan experimenteren met een tweede lnb op je bestaande schotel voor astra hotbird ontvangst, dat moet wel lukken. ongeacht welke ontvanger je gebruikt.<p>Oh ja, domme vragen bestaan niet. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
goto Geplaatst: 9 januari 2002 Geplaatst: 9 januari 2002 Er is zelfs een schotel waar je 16 lnb's aan kunt plakken,de Toroidal-90 van Wavefrontier,heb hier een stuk over gelezen in een sat blad. Deze schotel werkt met een hoofd en een subreflector en de lnb's zijn op de subreflector gericht.Volgens het testteam kunnen satellieten in een bereik van 50 graden azimut ontvangen worden. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
Gast Geplaatst: 9 januari 2002 Geplaatst: 9 januari 2002 Tja en als je dan geld over hebt koop je nog zo'n ding. Een STAB rotor kost ca 145 euro een lnb ca 33 euro. Dus zo'n 4 lnb's. Trek zelf je konklusie. :--)))))))) Avensis
Gast Geplaatst: 9 januari 2002 Geplaatst: 9 januari 2002 Ik heb al weer een tijdje lopen zoeken naar het antwoord op mijn vraag in het forum, maar nog niet gevonden, dus stel ik mijn vraag nog maar even.<p>Mijn vraag is hoeveel verschillende satelieten kan ik ontvangen met een vast normale schotel (90+)?<p>Groeten Dez
Gast Geplaatst: 9 januari 2002 Geplaatst: 9 januari 2002 Ligt aan het type en kwaliteit vann schotel die je hebt. Kwestie van expirimenteren met een houder voor 2 LNB's. Zo'n houder is wellicht voor jou schotel te koop.<p>Zo'n speciale breedbek schotel van VisioSat heeft standaard een houder waar je die 2 LNB's in kwijt kan. Een mooie oplossing om op die manier de Astra 0-19,2E en de Hotbird op 13E binnen te halen. En daarmee heb je 90% van alles wat geinig is om naar te kijken.<p>Er bestaat van Triax een houder voor hun schotels waar je 4 LNB's in kwijt kan maar ik twijfel erg aan het nut van deze constructie.<p> Baai Ron<p>[ 09-01-2002: Bericht gewijzigd door: Pong38 ]</p>
Gast Geplaatst: 9 januari 2002 Geplaatst: 9 januari 2002 Ok het is dus nog wel even uitzoeken of ik een houder kan vinden voor 2 lnb's die op mijn schotel past. Ik zal even gaan zoeken op het net. <p>Bedankt voor het antwoord.
Gast Geplaatst: 10 januari 2002 Geplaatst: 10 januari 2002 En zo als gewoonlijk dwalen we weer af in de discussie. De man vraagt wat hij het beste kan doen bij een vaste opstelling met een schotel van 90 cm. En dan mag je aannemen dat hij niet geinteresseerd is in een draaibaar systeem of een andere dure oplossing.<p>Baai Ron<p>[ 10-01-2002: Bericht gewijzigd door: Pong38 ]</p>
goto Geplaatst: 10 januari 2002 Geplaatst: 10 januari 2002 Ik weet ook wel dat een draaibare opstelling de goedkoopste oplossing is maar niet iedereen hoeft het goedkoopste.<p>Maar het noemen van deze schotel was alleen maar ter info,de vraag was ook wat je kunt doen met een 90+ cm. schotel en zo groot is deze ook niet.<p>Oke,een normale schotel kun je het niet noemen,maar het blijft een schotel. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
Gast Geplaatst: 11 januari 2002 Geplaatst: 11 januari 2002 Ok Dez, bij de satelliethandel haal je dan een dual mount. Dat is een LNB houder waar 2 LNB's in kunnen. Dacht dat de linkse voor HB is en de ander voor Astra. Mbt tot je vraag over de Sirius kijk eens bij de betere tijdschriften handelaar in een blad als de Hopperguide. Nog een opmerking van mijn kant over kanalen waar je toch niets van snapt. Veel zenden uit met meerdere taalkeuzes, vaak de films nagesynced en in de originele taal. Dit slechts als info hoor, als je Engels van een redelijk nivo is zijn die kanalen mischien toch nog interessant voor je. Suc6 Avensis
Gast Geplaatst: 11 januari 2002 Geplaatst: 11 januari 2002 Ik zal ook nog maar even reageren. Ik heb inderdaad geen interesse in een roterende schotel omdat ik geen tv kanalen zoek waar ik echt geen snars van kan verstaan. <p>Volgens dit forum heb je als je de astra en de hotbird hebt, de meest gangbare kanalen. Ik heb nu de astra en wil graag de hotbird erbij. <p>De vraag was dus ook of het mogelijk is en wat ik hier voor nodig heb.<p>En ik heb nu de antwoorden. Dus allemaal bedankt voor de reactie.
Gast Geplaatst: 11 januari 2002 Geplaatst: 11 januari 2002 Ik las trouwens nog iets over de sirius en een andere astra satelliet. Zitten hier nog interessante kanalen op dan. Tenminste voor de gemiddelde kijker.. oftewel muziek, duitstalig, nederlandstalig, engelstalig?
Gast Geplaatst: 11 januari 2002 Geplaatst: 11 januari 2002 Enne Goto,<p>Met een normale schotel bedoelde ik een ronde schotel. niet die van triax die standaard 2 lnb'd aankan.<p>Groeten Dez
Gast Geplaatst: 15 januari 2002 Geplaatst: 15 januari 2002 Avensis,<p>Zitten er op de sirius (bijvoorbeeld) nog veel kanalen dan, die meerdere taalkeuzes hebben?<p>Groeten Frank
Aanbevolen berichten