Ga naar inhoud

met 1 kabel naar 2 verschillen satellieten kijken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil op beide plekken naar 2 satellieten kunnen kijken

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

• Moderator
Geplaatst:

Dus een kabel naar de woonkamer en een kabel naar de slaapkamer?

Op een kabel kan je met je ontvanger van de ene naar de andere satelliet schakelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik wil op beide plekken naar 2 satellieten kunnen kijken

Je kan nu op beide plekken naar 10 satellieten kijken, begrijp ik.

Het sleutelwoord van mijn vraag was 'tegelijkertijd', maar daar zeg je niks over in je antwoord.

Omdat je LNBs twin LNBs (met twee uitgangen) zijn als ik het goed begrijp (een duo-LNB is wat anders, die heeft 2 'koppen' en x uitgangen), en vermoedelijk dan ook twee 10/1 diseqc switches, beperken die al tamelijk dat je naar meer dan 2 satellieten tegelijkertijd kunt kijken, als je niet wilt investeren in quad LNBs of unicable LNBs of toch extra kabels en dergelijke.

Als je in totaal 5 tuners/receivers wilt bedienen en die ook allemaal tegelijkertijd wilt kunnen gebruiken voor TV-kijken of opnemen, kom je niet om investeringen en een flinke aanpassing van je installatie heen, denk ik.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Ik heb 10 lnb's met 2 uitgangen en er loopt een kabel naar de woonkamer en 1 naar de slaapkamer.Ik wil op beide plekken via bij ontvangers naar 2 verschillende satellieten kunnen kijken

In het bezet van een VuPlus: Ultimo 4k HDD 10TB en VuPlus Ultimo 4k 4TB HDD.

3 Schotels Met: 5w,0.8w,3e,4,8e,7e,9e,13e,16e,19,2e,23,5e,28,2e en 39e,42e

Smartkaarten :Ziggo, HD+, SRG/SSR,TIVUSAT Zilver 4k Ultra HD,TV Vlaanderen en TVR

Geplaatst:

Dan zul je al je lnb's moeten vervangen door quad-lnb's (4 aansluitingen) nog 2 stuks 10/1-diseqcswitch aan moeten schaffen en nog 2 kabels er bij moeten trekken. Een andere mogelijkheid is er niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen