Sprietje Geplaatst: 27 november 2016 Geplaatst: 27 november 2016 Tja, dat zou ik zelf nooit doen, een schotel nemen van 60cm en dan een coaxkabel van 40 meter met redelijk wat verlies.
Moderator ceesv Geplaatst: 27 november 2016 Moderator Geplaatst: 27 november 2016 Maar goed, het heeft wel gewerkt met die kabel, dus die lengte is nu het probleem niet. Nu een voor een de componenten testen om de veroorzaker te achterhalen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 27 november 2016 Geplaatst: 27 november 2016 Ik dacht te lezen dat dat een andere schotel was.
t-ke Geplaatst: 27 november 2016 Auteur Geplaatst: 27 november 2016 Klopt, dit Is niet de schotel die aan deze kabel en ontvanger hing.
Moderator ceesv Geplaatst: 27 november 2016 Moderator Geplaatst: 27 november 2016 Ow, ik heb het geschrevene anders opgevat. Maar is de LNB dan wel geschikt voor die schotel? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
t-ke Geplaatst: 27 november 2016 Auteur Geplaatst: 27 november 2016 Ik heb men coax en ontvanger mee verhuist. De schotel waar deze aanzat hangt nog op vorige adres voorlopig. ( discussie met buur) de coax en ontvanger zijn dus nog tot vorige week gebruikt. De schotel en lnb zijn ook altijd samen gebruikt tot 6 maanden geleden. Deze ben ik daar 3 weken geleden van de muur gaan halen. De ontvanger die met deze schotel gebruikt Is heb ik ook liggen, ouder model Phillips dacht ik. De coax van deze setup heb ik niet. Is dit duidelijker?
a33 Geplaatst: 27 november 2016 Geplaatst: 27 november 2016 De vraag is, lijkt me: Hoe doe je de uitrichting van de schotel? Heb je een satellite-finder (zo'n goedkope beeper), om de richting van satellieten te vinden? groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
t-ke Geplaatst: 28 november 2016 Auteur Geplaatst: 28 november 2016 Die heb ik, maar daar boek ik ook geen succes mee. De vraag Is eigenlijk echt hoe spoor ik een defect op of ben ik helemaal zeker dat ik nog steeds hinder heb van de bomen. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er totaal geen probleem mee de lokale verdeler te laten komen en hem te betalen voor de installatie voor mij te doen. Als er dan iets defect Is vervangt hij het gewoon. Maar wat als mijn antenne mast opstelling niet hoog genoeg Is.( volgens mij wel) dan staat hij hier ook voor niets. Het gaat er vooral dus om, wat kan ik zelf uitsluiten. En wat voorzie ik zelf, bereid ik allemaal voor als ik de installatie uit handen moet geven.
t-ke Geplaatst: 28 november 2016 Auteur Geplaatst: 28 november 2016 (aangepast) Tja, dat zou ik zelf nooit doen, een schotel nemen van 60cm en dan een coaxkabel van 40 meter met redelijk wat verlies. Daar kan ik heel goed inkomen. Maar zoals gezegd, de vorige kabel Was vernietigd met een graafmachine, en de firma die het ongelukje Had gehad Is toen zo vriendelijk geweest onmiddellijk een installateur te bellen en deze de dag zelf nog te laten vervangen. Wist ik toen veel wat de installateur gebruikte. Hij heeft de kabel vernieuwd en de schotel terug wat bijgesteld. En men ontvangt Was beter dan ooit. 28 november 2016 aangepast door t-ke
Sprietje Geplaatst: 28 november 2016 Geplaatst: 28 november 2016 Ik zou zeggen, richt de schotel dan eerst eens precies in de richting van de Astra 23,5 en doe dat met de zon.Het is vandaag zonnig weer dus dat moet lukken.Zorg dat de kop van de Astra 23,5 in de klem staat en zet de duo-lnb 13 graden schuin zodat de vrijhangende kop lager staat.Plak plakband (bijv. schilderstape) van precies de bovenzijde van de schotel tot midden over de lnb die in de klem staat.Het midden boven op de schotel vindt je door er even horizontaal latje op te leggen of beter nog een waterpas.Dan trek je het plakband strak tot midden op de kop van de lnb die in de klem staat. Vandaag om 10:48uur staat de zon precies in de richting van de Astra 23,5Zorg dat je de bevestigingsbouten of moeren iets los staan zodat je de schotel kunt verdraaien.Draai om precies 10:48uur de schotel zodat de schaduw precies midden over de lnb-arm loopt en zet de schotel vast.Nu alleen de elevatie van de schotel bijstellen totdat je signaal hebt op de zender CT24 waar ik eerder over schreef.
t-ke Geplaatst: 28 november 2016 Auteur Geplaatst: 28 november 2016 Sprietje bedankt voor dit fantastische antwoord! Ik ga men best doen dit voor 10.48 opgesteld te krijgen op deze manier. Mag ik vragen om hoelaat dit fenomeen zich morgen voordoet? Of waar ik deze info kan vinden? Alvast bedankt!
t-ke Geplaatst: 28 november 2016 Auteur Geplaatst: 28 november 2016 Beste Sprietje u bent een held! Ik heb zomaar even beeld! Wel nog niet optimaal de cz24 met plakband uitrichten truc heeft me zeer gemakkelijk de schotel laten uitrichten. Ik heb blijkbaar wel de fout gemaakt de lnb schuin te zetten naar de andere kant... Ik zag even door het bos de bomen niet meer maar jullie uitleg en vooral de truc van Sprietje met kundige uitleg maakte er een eitje van. Mijn eeuwige dank hiervoor. Nu kan ik een vaste opstelling zetten ipv men proefopstelling. Ik behaal nu 76% op de Vlaamse zenders. Dus fine tuning doen we op de vaste opstelling. Ik weet tenminste dat ik op die hoogte inderdaad genoeg signaal kan opvangen. Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik aan de info kan komen om hoelaat de zon tov de sat staat de komende dagen? Dat ik tegen het weekend de definitieve opstelling kan uitvoeren. En begrijp ik dat ik beter een betere coax ga halen?
Sprietje Geplaatst: 28 november 2016 Geplaatst: 28 november 2016 A.s. zaterdag is het om 10:51:30uurZie deze calculator: http://www.satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.htmAls de coaxkabel over zo'n lengte over de grond loopt, zou ik of grondkabel nemen of de coax in een tyleenbuis.
t-ke Geplaatst: 28 november 2016 Auteur Geplaatst: 28 november 2016 Sprietje bedankt voor deze info, ik zal eens zien of ik iets uit zo een calculator krijg. De coax kan tegen de schutting, moet enkel even de oprit oversteken. Dus inderdaad daar gaat hij een buis in. En onder het huisje hier Is een kruipruimte van 50 cm dus daar kan hij ook van de grond.
t-ke Geplaatst: 28 november 2016 Auteur Geplaatst: 28 november 2016 Mag ik nog eens snel vragen of iemand me in mensentaal kan uitleggen waarom sommige onder jullie meerdere schotels hebben op andere satellieten? wat is daar dan te ontvangen? Is het interesant om mijn definitieve opstelling hiervoor te voorzien?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen