rohkis Geplaatst: 2 december 2016 Geplaatst: 2 december 2016 Korte vraag Wat mag de maximale lengte zijn van de kabel tussen Schotel en Disecq switch ? De kabellengte van Receiver naar Disecq switch is 15 meter. En de huidige kabellengte tussen schotel en switch bij 1 van mijn LNBs is 3 meter, het is me opgevallen dat het signaal zwakker is geworden nadat ik de kabel heb gewijzigd van 1 meter naar 3 meter. Van 14.5 dB naar 8.0 dB, het gaat trouwens om Astra 28.
Sprietje Geplaatst: 2 december 2016 Geplaatst: 2 december 2016 (aangepast) Als je 6,5dB meer signaalverlies hebt met een kabel die 2 meter langer is, dan ligt dat denk ik meer aan de kabel dan aan de lengte. Welke kabel heb je precies gebruikt? 2 december 2016 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 2 december 2016 Moderator Geplaatst: 2 december 2016 Dat moet een oude netkabel van een stofzuiger zijn bij die demping. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rohkis Geplaatst: 2 december 2016 Auteur Geplaatst: 2 december 2016 Het is een goede kwaliteit kabel, ik had eerst een dunnere maar heb een paar weken terug een duurdere en dikkere kabel gekocht. Ik begin te denken dat het aan de LNB kan liggen, ik heb het ook zonder de switch geprobeerd en kreeg daar ook na een tijdje Tune failed. Ik ga nog even verder testen.
Moderator ceesv Geplaatst: 3 december 2016 Moderator Geplaatst: 3 december 2016 Een paar meter kabel, zelfs slechte kabel, zou over zo een korte afstand geen groot verschil uit mogen maken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 3 december 2016 Geplaatst: 3 december 2016 (aangepast) Als het om deze opstelling gaat ,ik zie plakband op de voor kant van de lnb en de switch in een plastic zak ,ik denk dat er water in zit 3 december 2016 aangepast door satencom Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen