henkie88 Geplaatst: 7 december 2016 Geplaatst: 7 december 2016 hallo, ik heb een dreambox gekocht dm800 hd pvr. nu wil ik die aansluiten aan een schotel. Wat voor schotel en toebehoren heb ik daar voor nodig? mvg henkie
Moderator ceesv Geplaatst: 7 december 2016 Moderator Geplaatst: 7 december 2016 Henkie, welkom. Naar welke zenders zou je willen kijken en in welke regio ga je die schotel plaatsen. Er moeten 2 kabels van de schotel naar de ontvanger gelgd worden, je hebt tenminste twin LNB's nodig. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satencom Geplaatst: 7 december 2016 Geplaatst: 7 december 2016 Wat zou je willen ontvangen ,of heb je aan een duo lnb genoeg daar ontvang je de 23,5 en de 19,2 mee en een triax schotel 78 ,groter kan ook ,maar dan kun beter losse lnb's nemen kees was mij net voor 1 Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
henkie88 Geplaatst: 7 december 2016 Auteur Geplaatst: 7 december 2016 ik wil in de regio drenthe(smilde) zenders ontvangen. het liefst zoveel mogelijk zenders
Moderator ceesv Geplaatst: 7 december 2016 Moderator Geplaatst: 7 december 2016 Afhankelijk van of je vrij zicht hebt kan je ongeveer 20 satellieten ontvangen. Een draaibare schotel is dan een optie. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
henkie88 Geplaatst: 7 december 2016 Auteur Geplaatst: 7 december 2016 de woning is omringt door weiland heb dus vrij zicht.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 december 2016 Moderator Geplaatst: 7 december 2016 Een draaibare schotel kan je maar op een satelliet tegelijk richten, je kan dan alleen met 2 ontvangers en tv's naar een satelliet tegelijk kijken. Wanneer dat geen bezwaar is kan je een draaibare schotel aanschaffen met een LNB met 4 uitgangen, een quad LNB. z.g.n FTA, ongecodeerde zenders zijn vrij te ontvangen, voor gecodeerde zenders heb je een abonnement nodig. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
henkie88 Geplaatst: 7 december 2016 Auteur Geplaatst: 7 december 2016 okee bedankt voor je informatie. wil je mischien onderelkaar zetten wat voor schotel het beste is en wat voor lnb ik nodig ben en de rest van de toebehoren om alles aan te kunnen sluiten. Ik neem aan dat ik ook 2 dreamboxen moet aanschaffen
satencom Geplaatst: 7 december 2016 Geplaatst: 7 december 2016 Als 2 tv's gebruikt,dan heb je wel een probleem ,je kijk dan wel naar de zelfde satelliet met een draaibare schotel Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
henkie88 Geplaatst: 7 december 2016 Auteur Geplaatst: 7 december 2016 okee is er mischien een manier om het wel voor elkaar te krijgen. om op 2tv te kunnen kijken met een schotel
Tonskidutch Geplaatst: 7 december 2016 Geplaatst: 7 december 2016 (aangepast) voor jou en ons, besef je wat je antwoorde? ik wil in de regio drenthe(smilde) zenders ontvangen.het liefst zoveel mogelijk zenders voor twee onafhankelijke kijk toestellen = TV dien je minstens 2 onafhankelijke signaaltoevoer te hebben van de Schotel dus goedkoop twee schotels met twee rotors en unicable twin LNB voor 2 satelliet receivers met twin tuner of een twin LNB voor 2 TVs met DVB_S2 tuner duur een vaste opstelling zogenaamde Multifeed Schotel zoals de wavefrontier T90 met per satelliet positie een Quattro LNB + Diseqc switch en een Multimatrix met minimaal 4 coax uitgangen naar 2 satelliet receivers en per satelliet positie moet je bekijken welke zenders FTA zijn en welke een Paytv abonnement nodig hebben, voor zover dat in Nederland te abonneren valt. succes 7 december 2016 aangepast door Tonskidutch Orlando in Love Japanese Breackfast
Sprietje Geplaatst: 7 december 2016 Geplaatst: 7 december 2016 Beste henkie88Het komt me allemaal nog ongenuanceerd over.Je schrijft dat je zoveel mogelijk zenders wilt ontvangen.Hoeveel 1000, 2000, 4000?Het lijkt me verstandig eerst eens even aan te geven wat voor soort zenders je wilt ontvangen:Nederlandse, Duitse, Franse, Spaanse, Italiaanse, Zweedse, Poolse, Arabische enz.
henkie88 Geplaatst: 7 december 2016 Auteur Geplaatst: 7 december 2016 okee. ik moet 2tv's aansluiten op de schotel met 2x dreambox dm800 hd pvr. en wil alle nederlandse zenders en als het kan alle voetbal zenders (wat er meer op zit is mooi meegenomen). wat voor schotel en lnb en andere toebehoren heb ik nodig om dit voor elkaar te krijgen
Sprietje Geplaatst: 7 december 2016 Geplaatst: 7 december 2016 Kijk henkie, nu komen we tenminste tot een wat betere omschreven wens.Het goedkoopste is een schotel met een duo-lnb. Dan ontvang je alle Nederlandse zenders en heel veel Duitse zenders.Voor weinig geld extra zet je een triple-lnb op een Triax 78. Dan ontvang je ook heel veel Engelse zenders gratis en voor niets.Prijsindicatie:Triple-lnb met vier aansluitingen €75,-Triax 78 €28,-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen