Ga naar inhoud


AC3


Gast

Aanbevolen berichten


Ik denk niet dat je veel AC-3 of "Dolby digital" zult kunnen zien met Viaccess2 en V1+ ! (tot op heden toch niet). Misschien in de toekomst ?

Dus wat voor zin heeft het dan ?

 

Greetz

 

Pinneke

 

Ps: En ja hij ondersteunt AC-3 want er staat een sp/dif (optische uitgang) op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo nu en dan zend SAT-1 (Duitsland) uit in DolbyDigital, als je de Xsat410 d.m.v. de Audio knop op de A.B. op DD zet (i.p.v. stereo) geeft deze het digitale signaal door naar je DD reciever. Ik heb zelf een Denon AVR2802, deze is met "fiber" aangesloten op de Xsat410 wat een perfecte geluids weergave geeft.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@esc.

Ik heb dan wel niet de AVR2801 van Denon maar de AVC-A1SR, welke ook op een sat ontvanger is aangesloten en moet zeggen ook bij niet Dolby D uitzendingen is het een lust om te luisteren naar Digitale satelliet uitzendingen, mits je maar de juiste instellingen hebt, de Denon is daarin subliem omdat hij ook bij stereo uitzendingen Dolby kan creeren op de extra speakers.

Ik weet niet of je nog herinnert dat Veronica "vroeger" de X-files uitzond deze was via de kabel al Dolby-pro-logic (is surround mono), maar luisterde je via de sat dan was het een wereld van verschil tov. de kabel jammer dat deze serie niet meer uitgezonden wordt, maar als je een beetje Duits verstaat (ik dus nie) kun je eens afstemmen op Pro7 welke experimenteel DD uitzend.

 

Greetz,

 

Patched.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@patched

Klopt allemaal als een bus... ook de 'gewone' radio uizendingen via de satellite zijn op deze wijze van een uitzonderlijk hoge kwaliteit. Hier speelt natuurlijk ook de Denon reciever een belangrijke rol in.

 

Nogmaals de AC3 ondersteuning van de Xsat410 is perfect!!! en een aanrader voor iedereen (jammer voor de CanaalDigitaal goedgekeurde sat ontvangers die dit alles moeten missen)

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...