Jos1 Geplaatst: 19 december 2016 Geplaatst: 19 december 2016 Ik heb op ons vakantie adress altijd de schotel tijdelijk buiten staan op een paal. Werkte altijd. Ik heb nu echter geen signaal. Alles gecontroleerd nieuwe lnb geplaatst maar geen resultaat. Op het scherm staat signaal kwaliteit en power op nul. Daar onder staat: c/n 0.0 db Power:0.0 dbqv. Wat doe ik verkeerd?
katwezel Geplaatst: 19 december 2016 Geplaatst: 19 december 2016 Kabeltje en stekkers nazien , als 0,0 hebt is er waarschijnlijk een fout contact M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië)
smetje limb.BE Geplaatst: 19 december 2016 Geplaatst: 19 december 2016 en die schotel is niet verwaaid of wat dan ook ? anders terug uitrichten die schotel of die ontvanger staat daar een recente zenderlijst op probeer je ontvanger bij een buur eens aan te sluiten indien mogelijk 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Jos1 Geplaatst: 19 december 2016 Auteur Geplaatst: 19 december 2016 De ontvanger heb ik thuis werkend afgekoppeld. De schotel zet ik altijd neer wanneer we er zijn. Heb de kabel dan ook altijd in huis liggen als we er niet zijn. Beide kanten al opnieuw de connectors gemonteerd. Snap er niks van. Maar dat 0.0 is niet goed dan? Dat zou iets moeten zijn zelfs als de schotel niet goed uitgericht is??
Sprietje Geplaatst: 19 december 2016 Geplaatst: 19 december 2016 (aangepast) Beste Jos1Welkom op dit forumAls zowel de signaalkwaliteit nul is maar ook de signaalsterkte nul is, dan kan het bijna niet anders dan dat er op één van de twee F-connectors geen goed contact is met de coaxkabel. De lnb krijgt dan geen voeding van de ontvanger waardoor de signaalsterkte nul blijft.Maar hou je ook rekening met het feit dat je voorheen de belangrijkste Nederlandse zenders via de Astra 19,2 kon ontvangen met een ouderwetse SD-ontvanger maar dat vanaf een paar maanden geleden je de Nederlandse zenders alleen nog maar via de Astra 23,5 kunt ontvangen met een HD-ontvanger?Heb je wel een HD-ontvanger? 19 december 2016 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 19 december 2016 Moderator Geplaatst: 19 december 2016 En heb je de kabel ook op de juiste aansluiting van je ontvanger aangesloten? Wat voor merk en type ontvanger gebruik je eigenlijk? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen