Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Een vraagje namens een kennis van mij die in Zweden woont.

Hij heeft een Canaal digitaal ontvanger en een Triax schotel van 78cm.

Nu wil hij graag de zenders ontvangen op 19,5 en 23 oost en heeft hiervoor een dual LNB gekocht van Hirschman, deze is geschikt voor schotels van 60cm volgens een sticker die erop zit maar volgens de verkoper zou het ook op een schotel van 78cm werken.

Nu kan hij beide satellieten goed ontvangen en krijgt dus beeld. Helaas werkt het niet vanuit de luie stoel maar moet hij de schotel een stukje verdraaien. Hij krijgt het met geen mogelijkheid goed werkend.

Nu wil ik hem z´n Triax multiblock LNB houder met losse LNB,s en een disiqc switch sturen om het daarmee aan de praat te krijgen...

Goed idee of moet het toch kunnen werken met die duo lnb?

Hij woont in Gräsmark, 70 km ten noorden van Karlstad. In Zweden dus.

• Moderator
Geplaatst:

Hallo allemaal,

Nu wil hij graag de zenders ontvangen op 19,5 en 23 oost en heeft hiervoor een dual LNB gekocht van Hirschman,

Is die Duo LNB voor Astra 1 en Astra 3 of voor Astra 1 en Hotbird?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

De koppen staan in ieder geval niet op de juiste afstand voor de locatie en de schotelmaat.

Was het een Nederlandse verkoper of een uit Zweden?

Geen firma noemen a.u.b.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste Simon99

Welkom op dit forum

Onder de naam Hirschmann is inderdaad een 4,3 graden duo-lnb te koop voor een schotel van 60cm. Deze past ook prima op een Triax 78. Dat is in Nederland zo en in Zweden helemaal omdat daar de ontvangsthoek tussen de twee satellieten nog iets kleiner is.
De schuinte van de duo-lnb moet in Gräsmark op 5 graden ingesteld worden, dat is dus een stuk minder schuin dan in Nederland.
De kop van de Astra 23,5 moet in de klem staan en de kop van de Astra 19,2 moet er rechts omlaag bijhangen als je in de schotel kijkt.

Ik vraag me af of het wel een Triax 78 is, een schotel van 70cm breed en 78cm hoog.
Is het misschien niet een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog?

post-60869-0-74041800-1482275390.png

• 1 maand later...
Geplaatst:

Het heeft even geduurd ........

Hij kreeg het niet werkend met de duo LNB.

Ik heb hem vervolgens een Triax multiblock, Spaun diseqc switch, Alps LNB en wat bekabeling gestuurd.

Hij heeft het vandaag gemonteerd en binnen twee uurtjes had ie het werkend.

Hij is er blij en vooral dat het werkt.

Groet, Simon.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen