Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal, ik heb een vraag over het opnemen van Canal Digitaal van een Philips basis satellietontvanger. Tot voor kort kon ik programma's opnemen op mijn DVD recorder. Nadat ik een tijdje geen gebruik heb gemaakt van de set heb ik deze nu geïnstalleerd op mijn vakantiehuis  in Spanje. We moest ik een grotere schotel aanschaffen om goed beeld te krijgen.

Opeens kan ik nu niet meer opnemen. Ik gebruik dezelfde kabelschakeling als voorheen maar bij afspelen is het beeld zwart. Heel jammer want met name series die later op de avond komen kan ik niet meer opnemen. Ik heb geen abonnement op Film 1 of andere commerciële providers dus daar kan het niet aan liggen. Kan het zijn dat Canal Digitaal de mogelijkheid tot opnemen heeft geblokkeerd? Of weet iemand een andere oorzaak te bedenken? Overigens heb ik nu een monoblock voor twee satellieten om mijn oude duo block niet op de stang kon worden bevestigd. Bedankt voor de antwoorden, Spanjola..  

Geplaatst:

Kan je via de dvd recorder canal digitaal zien? Misschien ligt het aan welk AV kanaal je dvd recorder heb staan.

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Don Q. Ik kan via de recorder Canal bekijken. Alleen bij opname gaat hij op zwart. In augustus heb ik nog de laatste keer opgenomen en toen ging het goed. Ik heb in de recorder de keuze uit ext

Geplaatst:

Ik ben opeens mijn tekst kwijt maar ik ga verder. Beide settings geven hetzelfde resultaat. De ontvanger is met een HDMI aangesloten op de tv en met een scart op de DVD in de daarvoor bestemde uitgang. De tv is vervolgens aangesloten met een scart op de DVD in de tv uitgang.  

Geplaatst:

Ik heb weinig idee. Ik gebruikte lang geleden dezelfde manier van aansluitingen om van de telenet digibox op te nemen.

Zat er veel tijd tussen de laatste vaststelling dat het werkte en de tijd waarop je vaststelde dat het niet meer werkt?

Ik weet dat er een en ander mis kan gaan met de instellingen van de uitgangen en ingangen. Ik denk dat je dus het signaal van TVVlaanderen kan bekijken doorheen je dvdrecorder. Dan zouden deze instellingen dus om moeten zijn.

Zou het kunnen dat er dus toch een blokkering zit die opname blokkeert? Of is de recorder kapot geraakt door de verhuis?

Geplaatst:

Bedank voor je antwoord. Ik weet natuurlijk niet of de recorder kapot is. Opnamen van eerder kunnen we nog gewoon bekijken. Ik ga alle mogelijkheden  nog eens nalopen. Mocht er iets positiefs uitkomen dan laat ik het weten.

Geplaatst:

Heb ik ook geprobeerd maar dat werkt helaas ook niet. Dus van ontvanger naar tv met een scart en van ontvanger naar recorder met een scart. Of moet ik iets in de ontvanger anders instellen. Ik heb niet kunnen ontdekken hoe dat moet. Het blijft vreemd dat ik in augustus met deze set van ontvanger, tv en recorder nog prima heb opgenomen en nu met dezelfde kabelinstelling niet meer. Ik heb zo'n drie maanden geen gebruik gemaakt van de set. Er is recent een update van Canal geweest vandaar mijn vraag of er een opnameblokkade kan zijn ingevoerd. Maar ik merk uit de antwoorden dat dit niet zo is anders zouden veel meer mensen hier last van hebben. Ik blijf proberen. Mocht er in de settings in het kastje iets moeten worden aangepast laat het dan nog even weten. Bedankt.

Geplaatst:

Het enige waaraan ik nog kan denken is de instelling van de resolutie.

Scart kan overweg met 576i en 576p.

HDMI met 576p, 720p en 1080i.

Als je dus die ontvanger gebruikt via HDMI en via scart, dan denk ik dat enkel 576p voor beide kan werken.

Ik denk dat de ontvanger op auto zal staan?

Kijk eens in het menu van je ontvanger onder "beeld" of zoiets.

Of misschien moet je eens bekijken om toch een andere ontvanger aan te kopen?

Heb je nog een model met losse kaart?

Geplaatst: (aangepast)

SAB TITAN III HD COMBO 1 Kaartlezer 1CI USB/PVR

Hiermee kan je zeker verder en kan je opnemen.

Is natuurlijk niet top, maar wanneer je op dvd opneemt dan kan je ook maar 1 programma opnemen.

Deze zal binnen dezelfde mix toelaten er meerdere op te nemen of naar iets anders te kijken.

aangepast door ceesv
Link naar webwinkel verwijderd
Geplaatst:

Hallo. Veel succes. Ik ben mijn boekje blijkbaar te buiten gegaan met de link naar een webwinkel.

Misschien eens kijken hoeveel draadaansluitingen je schotel heeft. Het type toestel waarover ik schreef heeft met 1 aansluiting de mogelijkheid om een of een paar programma's op te nemen die op dezelfde frequentie worden uitgezonden.

Je kan ook een iets duurdere nemen met 2 kabels. Dan heb je veel meer mogelijkheden.het ligt er aan warvoor je het wilt gebruiken natuurlijk!

Geplaatst:

Instelling van de resolutie veranderen geeft geen resultaat. Ik heb een 1 draads aansluiting. Ik ga even goed lezen wat de mogelijkheden zijn van de SAB. Ik moet eerst zeker weten dat het niet ligt aan de doorgifte van het signaal want anders zal een andere ontvanger niets oplossen. Jammer is dat Canal heel vaag is met antwoorden op mijn vraag. Fijne kerstdagen. 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...