Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Ventura ik vermoed dat @ceesmf missschien geen losse Seca kaart meer heeft maar een Viacess CI+ Module met geintegreerde smartcard...

Indien toch niet (dus indien losse oranje kaart) dan zou ik ook overschakelen op softcam

docendo discimus

Geplaatst:

De ULTIMO 4K en de andere snelle VU+ modellen kunnen de CI+ gebruiken.

Met losse kaart of met ingebouwde chip maakt geen verschil.

{ULTIMO 4K, DUO2, SOLO2, SOLO SE, UNO 4K, SOLO 4K en is enkel met VTI mogelijk.}

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik had begrepen dat CI+ nooit op ethernet/linux box zou kunnen/mogen draaien (licentie voorwaarden) Uiteraard draai ik oscam op de VU+ (zit ook kabel in)

Voor de grap probeerde ik de nieuwe CI+ zonder kaart, die ik, voor een tv heb, uit en was verbaasd over het resultaat.

Nogal teleurstellend is dat de VU+ met vier (en soms 3) HD opnames tegelijkertijd plat gaat (men adverteert met 8 kanalen simultaan)

Mijn DM8000 heb ik wel eens een stress test gedaan en 8HD opnames , 1 live en 1 stream tegelijkertijd en die hield het vol

Welliswaar reageerde de AB dan zeer traag, > 20 sec, maar hij ging niet plat,

Heb nu de kabel tuner er ook inzitten en zal de test herhalen met een combo sat/kabel opnames

• Moderator
Geplaatst:

8 ongecodeerde kanalen opnemen, gecodeerd, zal Canaldigitaal bij 3 of 4 zenders tegelijk je beeld op zwart zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dit was een kabel opname, meerdere keren geprobeerd bij de 3e of 4e opnamestart blijft de beeldopbouw hangen, opnames lopen wel door (en lukken) maar beeld blijft stilstaan, alle andere functies blijven werken, maar kanaalwissel lukt niet meer Enige remedie box opnieuw starten, gaat wel met AB

• Moderator
Geplaatst:

En hoeveel kabel tuners heb je in je ontvanger zitten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

bijzonder. ik heb destijds met mijn ultimo met drie s2 tuners erin 8 opnames gelijktijdig gemaakt en het ding werkte gewoon netjes door. Ik heb geen kabel hier dus nooit met een kabeltuner getest, maar meerdere opnames gelijktijdig was destijds met mijn ultimo geen enkel probleem. Nu wordt de duo2 hier alleen nog voor fta gebruikt, en ook dan worden er nog wel eens 5 of 6 opnames tegelijk gedaan terwijl er nog gewoon gekeken wordt naar een opname of live tv. Allemaal geen enkel probleem.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

op sat lukt meer dan 8 opnames wel, zelfs 9 maar er zal el wel 1 opdezelfde transponder zitten

nogmaal op kabel geprobeerd , na opstarten 4e opname geen beeld meer

overigens kan de ci+ niet meer dan 1 kanaal tegelijkertijd decoderen,(multi staat aan in cam menu)dus maar weer gauw terug nar de oscam

1x kabel en 1x sat tuner

Geplaatst: (aangepast)

Ceesmf,

Je moet Linux box en enigma2 niet door elkaar husselen.

Enkel op een paar boxen met enigma2 en specifiek image werkt de CI+ CAM als het protocol ook met die PLUS is ingeschakeld.

Bij jouw ULTIMO 4K gaat het softwarematig door die razend snelle CPU en het enorm groot geheugen dat gebruikt wordt.

Indien het CI+ wordt ingeschakeld gaan bij de andere enigma 2 boxen het licht uit.

Zalig kerstfeest

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

Deze vraag a.u.b. in een eigen onderwerp starten!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...