Ga naar inhoud


swap file installeren?


FtoA

Aanbevolen berichten

Na heel veel moeite gedaan te hebben werkt mijn nieuwe STB nu redelijk. De meeste moeite ging zitten in het leren kennen van het zeer uitgebreide en tevens gebruikersonvriendelijke besturingssysteem OATV. En het vinden en uitproberen van de verschillende andere software zoals E-channelizer. Bovendien moest ik een lan aanleggen, enkel om de STB te kunnen bereiken/ bedienen.

Gelukkig hebben diverse mannen op dit forum mij geregeld geholpen anders was ik nu nog aan het prutsen!

 

Hoe dan ook, voor het moment is het een werkbaar systeem, het zal nog wel een tijd duren eer ik alle mogelijkheden ken en het bedienen op de automatiese piloot gaat.

 

Terug naar het begin.

Ik heb een hd geplaatst en dat werkt. Lees nu weer wat over een swap file partitie. Kan me niet herinneren of dat bij het formatteren van de hd is gebeurd.

De STB is een stand alone apparaat, geen huisnetwerk NAS of wat dan ook. Er worden gewoon wat tv programmas opgenomen. 

 

Is het nodig om een swap file te maken?

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Alleen wanneer het interne geheugen van je ontvanger vol loopt door geïnstalleerde extra software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken je ontvanger niet, maar bij bv de Vu+ Duo was dit handig.

De (meeste) andere ontvangers van hun hebben die file niet nodig, want ruimte zat in de diverse geheugens.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt aan de basis van het image of die het geheugen beter toewijst of dan de swap zinvol is of niet.

We spreken over

Open embedded 1.6

Open embedded 2.0

Open embedded 2.5

Over de Edison OS Mega kun je hier wat vinden enkel niet welke versie.

 

in elk geval is een swap als die wel in gebruik is bij linux zinvol... indien die niet gebruikt word schaad het ook niet

 

overigens algemeen topic is het niet echt...

 

hier nog wat kennis van Beschaar over swap file en swap partities

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt aan de basis van het image of die het geheugen beter toewijst of dan de swap zinvol is of niet.

We spreken over

Open embedded ...

? het image is OATV 5.3, maar jij bedoelt vast iets anders. Open embedded klinkt als software, dient dat door de fabrikant geinstalleerd te worden?

De versie Open embedded zal dan wel met de mogelijkheden van de hardware te maken hebben?! En dat word dan weer niet gemeld door Edision...

Begrijp ik het zo goed?

aangepast door FtoA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...