Ga naar inhoud

Vu+ duo met triax schotel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb de triax schotel met multirail 4 lnb maar de Astra 23,5 krijg ik niet beter dan 74% is dit goed op de VU + duo want er wordt steeds gezegd dat de meter van de vu zwaarder is dan van andere ontvangers.

Op de astra 1 19.2 is de ontvangst 94% die is wel hoger of is de sateliet kwa signaal zwakker van de 23.5

dank je wel voor de aandacht voor dit euvel

Geplaatst:

Ik heb al een aantal jaren een steigerbuis in een zware betonnen parasolvoet staan. Zo vast als een huis.

Desnoods kun je de buis nog extra met schoor lijnen vastzetten

Geplaatst:

hoi Max Tom hij staat bij mij in de grond en staat ook zo vast als een huis maar het verschil in de ontvangst sterkte is dat in werkelijkheid ook zo , 93 op astra 1 en 75 op de astra 3 is toch behoorlijk. 

Geplaatst:

welke triax heb je trouwens ...afmeting 

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

ik heb de 88cm triax schotel met multirail

• Moderator
Geplaatst:

Andre, wanneer je`goede ontvangst hebt, ook bij slecht weer zou ik mij geen zorgen maken.

Een satelliet ontvanger is geen meetinstument, alleen al het verschil in modulatie en de parameters van een transponder kunnen dit verschil al uitmaken.

Je skew van de LNB staat wel goed ingesteld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Buiten kijken onder welke hoek de lnb op de rails zit, eventueel een beetje verdraaien in de houder en kijken of de kwaliteit van het signaal verbetert.

Afhankelijk van waar jou schotel staat moet de lnb onder een bepaalde hoek gezet worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

ok dat heb ik gisteren nagekeken ben er toch wel 2,5 uur mee bezig geweest maar het signaal wordt niet beter, ik blijf het raar vinden dat het verschil zo groot is.

En mijn digitale meter gaf de geest ook nog dus moest ik verder op de kleine meter.

zou het signaal beter kunnen worden als je duo lnb erop zet.?

Geplaatst:

zou je eens een foto kunnen plaatsen van jou opstelling

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

• Moderator
Geplaatst:

Je kan niet zo maar willekeurige transponders op verschillende satellieten vergelijken.

Sommige transponders op Astra 3 zullen door de gebruikte parameters 1,3 dB minder S/N aangeven, omdat de Symbool Rate hoger is.

Twijfel je aan je LNB, kan je die uitwisselen met die van Astra 1.

Maar zonder goede signaal analiser is en blijft het gissen.

Geplaatst:

wat is belangrijker het SNR of AGC signaal

Geplaatst:

heb je de schotel uitgericht op je lnb van 23.5 ? Dan krijg je daar de beste waarde op.De andere sats zullen dan ook ok zijn.Mijn triax staat hier ook zo en op de duo2 krijg ik 100 %.Is ook maar een richtlijn hé en geen meting met een exakte satmeter.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

• Moderator
Geplaatst:

SNR of ook wel S/N is belangrijk, dit geeft de signaal kwaliteit weer.

Ook de BER is een belangrijke factor, deze dient zo laag mogelijk te zijn.

Bij transponders met een hoge Symbool rate zal de S/N lage zijn bij gelijke signaal sterkte van de transponder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...