FtoA Geplaatst: 29 december 2016 Geplaatst: 29 december 2016 Bij verschillende uitzendingen op BBC heb ik nu al een paar keer een voice over gehoord die niet te verklaren valt. Er wordt af en toe verteld wat er in beeld gebeurd, het heeft niks met de presentator of de acteurs te maken. Heel vreemd en storend.Herkent iemand dit? Is het een instelling in OATV 5.3 die uitgezet kan worden?
theboyk Geplaatst: 29 december 2016 Geplaatst: 29 december 2016 dat is het NAR geluidsspoor, ook aanwezig op bijna alle Sky UK kanalen. Hierin word verteld wat er in beeld gebeurt; kwestie van een ander geluidsspoor kiezen op het desbetreffende kanaal
Moderator Oplossing ceesv Geplaatst: 29 december 2016 Moderator Oplossing Geplaatst: 29 december 2016 Nar staat voor narration, in dit geval het beste vertaald als verslag. En zoals aagegeven, kennelijk heb je in het menu het narration audio kanaal als default aangegeven, je kan dit per zender veranderen met de audio toets op je afstandsbediening. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
FtoA Geplaatst: 29 december 2016 Auteur Geplaatst: 29 december 2016 (aangepast) Nar staat voor narration, in dit geval het beste vertaald als verslag. En zoals aagegeven, kennelijk heb je in het menu het narration audio kanaal als default aangegeven, je kan dit per zender veranderen met de audio toets op je afstandsbediening. Gelukkig gelukt! Wie verzint zo'n functie?! Het is tv, geen radio, hoogst irritant! 29 december 2016 aangepast door FtoA
Moderator ceesv Geplaatst: 29 december 2016 Moderator Geplaatst: 29 december 2016 Zo een functie is ook al vele jaren aanwezig op veel DVD's en Blue Rays, bijvoorbeeld met commentaar van de regisseur. Je zal de komende tijd nog wel voor meer verrassingen te komen staan. Zo zijn er ook meertalige uitzendingen of ondertitel talen waar je uit kunt kiezen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
bellejt Geplaatst: 29 december 2016 Geplaatst: 29 december 2016 is in het leven geroepen voor slechtzienden. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
-verwijderd- Geplaatst: 29 december 2016 Geplaatst: 29 december 2016 @FtoAJij gebruikt toch openATV5.3, daar kan je ook de voorkeur audio talen instellen en worden dan op alle zenders toegepast. Gele (of audio) toets - Menu toets na het instellen van de voorkeur audio talen, bevestigen met groene toets.
Moderator ceesv Geplaatst: 29 december 2016 Moderator Geplaatst: 29 december 2016 Het probleem bij FtoA is dat hij op de glasbak moeite heeft met het lezen van de menuteksten. Bij het uitvergroten verlies je het overzicht. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
FtoA Geplaatst: 29 december 2016 Auteur Geplaatst: 29 december 2016 (aangepast) Ja lach maar over mijn oude tv, ik ben heel erg tevree over de beeldkwaliteit, beter dan die moderne schermen die ik in de winkels en bij mensen thuis heb gezien! Overigens bekijk ik via webIF nu vaak het menu Wel heel erg fijn als je door meertalige uitzendingen het origineel kan kiezen, maakt die vreselijke na synchronisatie die soms ook nog dwars door de originele stemmen gaan tenminste onhoorbaar. Had er wel eens naar gezocht op Arte, maar als dat automaties ingeschakelt word is dat veel prettiger! 29 december 2016 aangepast door FtoA
Moderator ceesv Geplaatst: 29 december 2016 Moderator Geplaatst: 29 december 2016 Heb je al eens via de webif naar een stream van je ontvanger gekeken op je computerscherm? Er gaat dan een wereld voor je open. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
-verwijderd- Geplaatst: 29 december 2016 Geplaatst: 29 december 2016 (aangepast) Het probleem bij FtoA is dat hij op de glasbak moeite heeft met het lezen van de menuteksten. Bij het uitvergroten verlies je het overzicht. Dat probleem kan opgelost worden door het gebruik maken van een SD skin. (720x576) 29 december 2016 aangepast door satmaat
Moderator ceesv Geplaatst: 29 december 2016 Moderator Geplaatst: 29 december 2016 Een beeldbuis zal ondertussen minimaal 10 en misschien zelfs wel 15 jaar geleden geproduceerd zijn. Of je zo een buis nog optimaal kunt focusseren is de vraag. Veel meer als 40 x 25 character/regels zal er niet meer in zitten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
FtoA Geplaatst: 29 december 2016 Auteur Geplaatst: 29 december 2016 Dat probleem kan opgelost worden door het gebruik maken van een SD skin. (720x576) Hmm dat wil ik wel eens proberen, ik ben nog niet zo in de skins gedoken. Waar/ hoe kan ik dat vinden?
FtoA Geplaatst: 30 december 2016 Auteur Geplaatst: 30 december 2016 (aangepast) @satmaat beste satmaat, jij plaatst regelmatig verhelderende plaatjes, als ik ze na een paar dagen weer op zoek zijn ze verwijderd. Jammer! Je kan ze toch rustig laten staan? 30 december 2016 aangepast door FtoA
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen