Ga naar inhoud


[Pioneer] Patchen Pioneer gevaarlijk ?


Satlux

Aanbevolen berichten

hallo graag jullie mening:

Ik ben een amateur maar wel ervaring met het patchen van een Philips en Strong

receivers.

Als ik met de handleiding van Pionero en Pionero software ga Patchen,is

dit veilig of handen af ?

 

Greetz,

Satlux

 

Topfield 7700 Hsci , Philips 2212

Echostar ap700 , Jaeger 99 G

Triax 78cm , Triax 64cm

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke ontvanger wil je patchen wie hebben de dbrs110 gedaan was veel werk heel veel zweet maar als je je hoofd koel houdt moet dit lukken

 

geen makkelijke klus

 

vraag dit maar eens aan satorie (geloof ik) die heeft hier vrij veel verstand van

 

gr

 

marcel meijer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het patchen van een Pioneer is niet onveiliger als bij de Strong of Philips.

Daarnaast zijn sommige types gevoeliger dan anderen. Het gevaar zit hem niet in het patchen zelf, maar in de gebruikte opties.

 

Als je een normale upgrade doet mag zelfs de spanning halfweg wegvallen en kun je daarna gewoon weer opnieuw beginnen. (Met normaal bedoel ik dat je geen bootloaders wilt schrijven en waarom zou je dat willen?)

 

Onderstaande beschrijvingen zijn gebaseerd op de Pionero soft van Sa1vad0r.

 

 

1) 100/200/BCT14xx

 

Deze wordt gepatched door de Pioneer in service mode te zetten en dan via parallel/serial de firmware en/of kanalenlijst te sturen. De eeprom wordt altijd via de seriele poort gestuurd. Omdat de gehele upgrade intern door de eigen software van de Pioneer gebeurt is het risico minimaal.

 

2) 110/210/BCT15xx

 

Deze wordt gepatched via een JTAG interface. Hierbij maak je eerst een keuze voor het betreffende moederboard. (Eigenlijk gaat het om de gebruikte flashtypes). Daarna moet je zelf adressen instellen waar de software geschreven wordt.

Risico's: