RvdG Geplaatst: 12 januari 2017 Geplaatst: 12 januari 2017 Hallo iedereen. Ben mijn schotel 4/1 aan het ombouwen naar twee schotels (triax 88) met EMP-Centauri S8/1PCP-W2 DiSEqC switch voor 8 satellieten. Mijn vraag is wat zijn de juiste instellingen bij instellingen in Dreambox 800 HD SE? Had een foto gemaakt ervan, maar weet niet te uploaden dus dan maar de txt-versie hieronder. Confederatiemodus: Geavanceerd Satelliet: 19.2 E Astra KU Band LNB: LNB 3 Prioriteit: Auto LOF : Universeel LNB Spanningsmodus: Polarisatie Verhoogd voltage: Nee Tone Modus: Band Diseqc Modus: 1.1 Snelle diseqc: Nee Toneburst: Geen Diseqc 1.0 commando: Geen Diseqc 1.1 commando: Input 3 Diseqc 1.1 herhalingen: Geen Herhaal Sequence: Nee SCPC geoptimaliseerd zoekbereik: Nee Alle inputs en satellieten volgen dezelfde nrs. Dus LNB 1 = Input enz Hoop dat er iemand kan helpen, want ik kom niet verder dan het zien van de 19.2. Groet en alvast heel erg bedankt. (toch gelukt met foto alleen niet zo scherp)
satencom Geplaatst: 12 januari 2017 Geplaatst: 12 januari 2017 Heb de dip switch ook in gesteld EMP-Centauri S8/1PCP-W2 met DiSEqC 1.1 gebruikendip switch 1 = ONdip switch 2 = OFF Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
satencom Geplaatst: 12 januari 2017 Geplaatst: 12 januari 2017 Bij het wisselen van de switch Haal de coax kabel er uit na uitschakelen van de ontvanger, statische ontlading, rest stroom LNB: LNB 1Priority: AutoLOF: Universal LNBVoltage mode: 13 VIncreased voltage: noTone mode: OFFDiSEqC: 1.1Toneburst: noneDiSEqC 1.0: noneDiSEqC 1.1: input 1DiSEqC 1.0: repeats: noneSequence repeat: no Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
RvdG Geplaatst: 13 januari 2017 Auteur Geplaatst: 13 januari 2017 Hoi satencom, mijn dip switch staat op de juiste standen zoals jij hebt aangegeven. En mijn instellingen nu zo gezet zoals in jouw antwoord. Ga vandaag weer verder proberen nu nog teveel sneeuw in Bunschoten. Groet, René.
RvdG Geplaatst: 13 januari 2017 Auteur Geplaatst: 13 januari 2017 Hoi satencom, mijn switch staat in de juiste standen zoals door jou is aangegeven. De instellingen heb ik nu zo gezet zoals in jouw antwoord. Ga vandaag verder kijken/proberen, ligt nu nog teveel sneeuw in Bunschoten. Groet, René.
satencom Geplaatst: 13 januari 2017 Geplaatst: 13 januari 2017 Oke wachten we even af,geen gekke dingen doen met dit weer Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
RvdG Geplaatst: 14 januari 2017 Auteur Geplaatst: 14 januari 2017 Heb inmiddels weer ontvangst op de astra s, alleen nu dient zich het volgende probleem aan. Van de 19.2 heb ik alleen BVN met 15.4 DB en voor de rest niks op 19.2 heel apart. Heb nog een paar keer gekeken of het de BVN is van de 19.2 en dat is toch echt zo.
Sprietje Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 Hoezo alleen maar BVN? Op dezelfde transponder zit ook de zender TV TRWAM op positie 234 van de CD-zenderlijst die vrij te ontvangen is. Die moet je minimaal ook kunnen ontvangen.En ontvang je dan geen enkele Duitse zender?
RvdG Geplaatst: 14 januari 2017 Auteur Geplaatst: 14 januari 2017 Ja dat zijn dan de enige twee bvn (15.4db) en Trwan (11.8db). Klopt geen enkele duits zender.
satencom Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 Vreemd, dan zou je per transponder kunnen zoeken Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 Erg vreemd dat je voor BVN 15,4db ontvangst hebt en voor Trwan 11,8dB, echt een giga verschil.Ze zitten op dezelfde transponder met dezelfde parameters DVB-S, SR 22.000, fec 5/6 beide in MPEG2.Het signaal zou precies hetzelfde moeten zijn. Bij mij is dat ook exact hetzelfde.Ik ga me afvragen of je ontvanger wel in orde is?
RvdG Geplaatst: 14 januari 2017 Auteur Geplaatst: 14 januari 2017 Ga maandag verder kijken, te veel sneeuwbuien nu. Heb ben, twram en BBC world news op 19.2. Voor de rest niks. Vind het zelf ook vreemd. Misschien iets beter afstellen.
RvdG Geplaatst: 14 januari 2017 Auteur Geplaatst: 14 januari 2017 Nee nee, ze zijn allemaal ongeveer 15db. Het sneeuwde op dat moment.
Sprietje Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 OK, als BVN en Trwan nu beide 15dB zijn, dan kan het zeker niet aan de schotelafstelling liggen dat je de overige zenders niet ontvangt.Hiermee wil ik niet zeggen dat de schotel niet nog iets beter afgesteld kan worden maar de schotel staat voldoende goed afgesteld om ook nog heel veel Duitse zenders te kunnen ontvangen.Je moet het probleem dan op dit moment niet in de schotel zoeken.Zit er een "Blindscan" op je ontvanger? Dat staat niet altijd aangegeven met Blindscan maar soms ook met "Volledige" scan. Maak eens zo'n scan op de Astra 19,2.
satencom Geplaatst: 14 januari 2017 Geplaatst: 14 januari 2017 (aangepast) Heb je ook een foto van de schotel op stelling 14 januari 2017 aangepast door satencom Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen