Sprietje Geplaatst: 18 januari 2017 Geplaatst: 18 januari 2017 Ik weet alleen niet welke satellietontvanger gebruikt wordt maar de meeste kunnen de CanalDigitaal zenderlijst alleen via de Astra 19,2 downloaden.Welke ontvanger wordt er gebruikt?
SatMike Geplaatst: 18 januari 2017 Auteur Geplaatst: 18 januari 2017 Ja, dat is een goede vraag. Het was een voor mij onbekend merk. Er was reeds een zenderlijst ingeladen echter.. ik ben terug gegaan nar de fabrieksinstellingen en de hele boel was verdwenen.Heb de vraag even uit staan bij mn vrienden daar. Ik wacht even op antwoord. Zat ook te denken om een CI+ module mee te nemen. De TV is er voor geschikt en het scheelt weer een extra kastje
Sprietje Geplaatst: 18 januari 2017 Geplaatst: 18 januari 2017 Lijkt je een goed idee om een CI+ module te gaan gebruiken in de tv als die voor satellietontvangst geschikt is. Bedenk echter wel dat de aanwezigheid van een Common Interface slot nog niet wil zeggen, dat de tv ook beschikt over een satellietontvanger.Die zit er pas in als er op de tv ook een F-connector aansluiting aanwezig is, dus een aansluiting met schroefdraad.
a33 Geplaatst: 18 januari 2017 Geplaatst: 18 januari 2017 Ik denk dat ik dan gewoon voor een enkel LNB ga. Ook als het monoblock dat je al hebt de goede maat heeft? Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
SatMike Geplaatst: 18 januari 2017 Auteur Geplaatst: 18 januari 2017 Tv is geschikt en beschikt over de juiste connector ! Dat kan dus gewoon. Kreeg een link door welke schotel hij had besteld. Komt die met deze. http://m.distrelec.nl/nl/satellite-dish-100-105-cm-40-dbi-triax-120121/p/30036799?q=Triax&page=43&origPos=7&origPageSize=50&simi=96.99
SatMike Geplaatst: 18 januari 2017 Auteur Geplaatst: 18 januari 2017 Ook als het monoblock dat je al hebt de goede maat heeft? Monoblok wat ik daar heb is een Sharp. Hebben we daar gekocht. Staat verder weinig op. Dus die maat vraag ik mij af
Sprietje Geplaatst: 18 januari 2017 Geplaatst: 18 januari 2017 (aangepast) Dus gewoon een Triax 110. Die Sharp zal hoogstwaarschijnlijk (98%) ook 55mm zijn. Het is helemaal niet zeker dat die tv de CanalDigitaal zenderlijst via de Astra 19,2 kan downloaden. Als hij dat niet kan, moet je de veranderingen die maandelijks plaatsvinden handmatig uitvoeren. 18 januari 2017 aangepast door Sprietje
SatMike Geplaatst: 18 januari 2017 Auteur Geplaatst: 18 januari 2017 Dus de eerder aangeschafte lnb aanschaffen? Want hoeveel Mm is die ?
Oplossing Sprietje Geplaatst: 18 januari 2017 Oplossing Geplaatst: 18 januari 2017 Ik heb nog nooit van een Sharp 4,3 graden monoblock gehoord en volgens mij bestaat dit ook niet. In Noorwegen wordt de Astra 23,5 helemaal niet gebruikt dus het lijkt me ook sterk dat daar een monoblock te koop zou zijn voor de Astra 19,2 en 23,5. Het kan misschien wel een 6 graden monoblock zijn voor de ontvangst van de Hotbird 13 en Astra 19,2 maar daar staan de koppen 63mm van elkaar. Dat wijkt dus 5mm af van wat het moet zijn. Dat is denk ik nog wel te doen alleen weet ik niet wat de diseqc-volgorde is want dat kan bij een 6 graden monoblock verschillen. Of de Astra 19,2 is positie 1 of de Hotbird is positie 1. Dat kun je ook lezen in deze pdf. SATVISION-6 graden monoblock.pdf
SatMike Geplaatst: 22 januari 2017 Auteur Geplaatst: 22 januari 2017 Ik heb nog nooit van een Sharp 4,3 graden monoblock gehoord en volgens mij bestaat dit ook niet. In Noorwegen wordt de Astra 23,5 helemaal niet gebruikt dus het lijkt me ook sterk dat daar een monoblock te koop zou zijn voor de Astra 19,2 en 23,5. Het kan misschien wel een 6 graden monoblock zijn voor de ontvangst van de Hotbird 13 en Astra 19,2 maar daar staan de koppen 63mm van elkaar. Dat wijkt dus 5mm af van wat het moet zijn. Dat is denk ik nog wel te doen alleen weet ik niet wat de diseqc-volgorde is want dat kan bij een 6 graden monoblock verschillen. Of de Astra 19,2 is positie 1 of de Hotbird is positie 1. Dat kun je ook lezen in deze pdf. Wat ik ga doen is het volgende.. Ik heb een LNB Inverto black ultra die ik ga monteren en uit ga richten op de astra 23.5 Daar hang ik de M7 decoder de SAT801 aan vast. Deze is als enige instaat de zenderlijst van canal digitaal in te laten via de 23.5 astra. Hier zou het hele spul mee moeten werken Mocht dat niet zo zijn dan ga ik de 110 cm als slee gebruiken daar ik Noorwegen
Sprietje Geplaatst: 22 januari 2017 Geplaatst: 22 januari 2017 Een schotel als slee gebruiken gaat heel goed, zie:
SatMike Geplaatst: 22 januari 2017 Auteur Geplaatst: 22 januari 2017 Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van deze ontwikkeling! Het weekend van 9 februari zal ik in Noorwegen zijn. Nu nog hopen dat het weer een beetje oke is
SatMike Geplaatst: 22 januari 2017 Auteur Geplaatst: 22 januari 2017 Sprietje, Ik heb toch nog een idee om de astra 19.2 en 23.5 te ontvangen. Is het een idee als ik 2 losse LNB's plaats van inverto black ultra? in de onderstaande houder van 6 graden? Die heb ik daar namelijk liggen
SatMike Geplaatst: 9 februari 2017 Auteur Geplaatst: 9 februari 2017 Wel... na een uurtje zoeken en klooien kan ik zeggen dat hij het doet hoor!!! Alleen niet de 19.2 en de 23.5 tegelijk.. dat is helaas misschien.. de 23,5 heb ik nu 80% signaal en 80 % kwaliteit
a33 Geplaatst: 9 februari 2017 Geplaatst: 9 februari 2017 Wel... na een uurtje zoeken en klooien kan ik zeggen dat hij het doet hoor!!! Heb je nou je plan uit bericht #25 uitgevoerd, of je plan uit bericht #28? Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen