Ga naar inhoud


Nieuwe aanbieder voor Astra? Joyne kondigt komst nieuw satellietpakket aan.


Sprietje

Aanbevolen berichten

Jarco Kriek heeft een stuk geschreven over Joyne, de mogelijke tweede satellietaanbieder van de Nederlandse zenders.

Ik vind het een mooie samenvatting en duidelijk verhaal van wat er hier allemaal al over geschreven is.

Zie: http://www.satellitemagazine.com/plugins/lists/downloadfile.php?id=8&id2=232&column=attachment

 

Zoals altijd praat Jarco alles wat M7 doet goed.

Zo zegt hij "De prijzen zijn in dezelfde norm als andere spelers op de Nederlandse tv-markt."

Maar over het aanbod zwijgt hij.

Zo zijn verscheidene zenders uit het betaalpakket wel degelijk in HD op de kabel, maar niet bij CanalDigitaal (denk bijv. aan het merendeel van de Film1 zenders).

Als je voor hetzelfde geld minder biedt dan ben je dus niet goed bezig.

 

En hij zegt dat de satelliet en de codering nog niet zijn aangekondigd.

Op TotaalTV, waar diezelfde Jarco Kriek ook voor schrijft, staat overigens een vorig artikel waarin letterlijk staat : " Dit alles via de Astra 23,5 oost satelliet,, die ook door de M7 Group S.A. voor ondermeer het CanalDigitaal aanbod wordt ingezet."

aangepast door zzzzzz
  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Maar over het aanbod zwijgt hij.

Zo zijn verscheidene zenders uit het betaalpakket wel degelijk in HD op de kabel, maar niet bij CanalDigitaal (denk bijv. aan het merendeel van de Film1 zenders).

Als je voor hetzelfde geld minder biedt dan ben je dus niet goed bezig.

 

Je vergeet hier even dat niet de provider de uiteindelijke prijs bepaalt, maar de content-aanbieder.

Dus de content-aanbieder bepaalt ook, HOE de verspreiding plaatsvindt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet hier even dat niet de provider de uiteindelijke prijs bepaalt, maar de content-aanbieder.

Dus de content-aanbieder bepaalt ook, HOE de verspreiding plaatsvindt.

Ga je nu zeggen dat het de schuld van de content provider is als Canal Digitaal een zender in SD aanbiedt, terwijl die op kabel in HD uitgezonden wordt?

En dat hij er op satelliet plots veel meer voor wil?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je nu zeggen dat het de schuld van de content provider is als Canal Digitaal een zender in SD aanbiedt, terwijl die op kabel in HD uitgezonden wordt?

En dat hij er op satelliet plots veel meer voor wil?

 

Klopt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

Als er iets misgaat bij M7, is het altijd de schuld van een ander.

Ik heb dat nog nooit anders geweten.

Of het is de schuld van de kabel, of die van de content providers, nooit ligt het bij hen.

Het doet mij denken aan een kind dat keer op keer een slecht schoolrapport heeft, en dan is het weer de schuld van de meester of de juffrouw, of het ligt aan de school, of hij was net ziek waardoor hij niet kon studeren.

En als ie dan verandert van school, is het opnieuw hetzelfde probleem.

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er iets misgaat bij M7, is het altijd de schuld van een ander.

Ik heb dat nog nooit anders geweten.

Of het is de schuld van de kabel, of die van de content providers, nooit ligt het bij hen.

Het doet mij denken aan een kind dat keer op keer een slecht schoolrapport heeft, en dan is het weer de schuld van de meester of de juffrouw, of het ligt aan de school, of hij was net ziek waardoor hij niet kon studeren.

En als ie dan verandert van school, is het opnieuw hetzelfde probleem.

En jij geeft standaard de schuld aan M7, ook al zitten de feiten anders in elkaar.

Ik heb je hierboven uitgelegd dat M7 slechts een doorgeefluik is voor de contentproviders.

Jouw M7 verhaal klopt niet.

(Trouwens, de contentproviders bepalen eveneens wat de kabelaars laten zien.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij geeft standaard de schuld aan M7, ook al zitten de feiten anders in elkaar.

Ik heb je hierboven uitgelegd dat M7 slechts een doorgeefluik is voor de contentproviders.

Jouw M7 verhaal klopt niet.

(Trouwens, de contentproviders bepalen eveneens wat de kabelaars laten zien.)

Je spreekt jezelf tegen, als M7 maar een doorgeefluik is voor de content providers, waarom zouden die hun content dan wel in HD willen doorgeven op de kabel en niet op satelliet.

De kabelaars moeten met diezelfde content providers afspraken maken.

En neen, ik geef hen niet standaard de schuld, maar van een provider die nog niet wil zeggen hoeveel klanten die in elk gebied heeft, ben ik niet bereid om om het even welke bewering te slikken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je spreekt jezelf tegen,

Nee, jij leest niet goed.

Als een contentprovider niet wil betalen voor HD doorgifte per sat, dat is het einde verhaal.

En kabel is een gesloten systeem binnen een nationaal geografisch gebied, satelliet is dat niet. Satdoorgifte is alleen al daarom kostentechnisch een ander verhaal. 

 

Waarom denk je dat SBS9 en RTL-Z per sat alleen in SD worden aangeboden door M7?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, jij leest niet goed.

Als een contentprovider niet wil betalen voor HD doorgifte per sat, dat is het einde verhaal.

En kabel is een gesloten systeem binnen een nationaal geografisch gebied, satelliet is dat niet. Satdoorgifte is alleen al daarom kostentechnisch een ander verhaal. 

 

Waarom denk je dat SBS9 en RTL-Z per sat alleen in SD worden aangeboden door M7?

Omdat ze te gierig zijn om voldoende transponderruimte hiervoor af te huren.

Waarom zouden SBS en RTL moeten betalen omdat Canaldigitaal het in HD zou kunnen aanbieden?

 

En dat de kostenstructuur anders is, dat snap ik ook wel, en het verhaal van de satelliet als aanvoersignaal dat in de loop der jaren veranderd is naar glasvezel, dat weet ik ook wel.

Maar uiteindelijk, als een klant in de winkel staat, en hij moet kiezen tussen satelliet, IPTV, kabel, Digitenne, glasvezel, etc. dan heeft die daar geen boodschap aan.

Enkel de echt fanatieke satellietgebruikers en zij die geen andere keuze hebben (de zogenaamde buitengebruikers) zullen blijven bij satelliet zweren.

Ik weet dat alle vergelijkingen mank lopen, maar als ik een nieuwe auto moet kiezen, dan kan men bij Citroën een heel verhaal opsteken over hoe hun kostenstructuur totaal anders is dan die bij Ford, maar als die van Citroën veel meer vragen voor een mindere kwaliteit auto dan gaan die ook blijven klanten verliezen.

Het omschakelen naar glasvezel is een evolutie die al jaren aan de gang is, satelliet had daar een concurrentieel voordeel, maar dat verdwijnt steeds meer.

Dan moet je daar als producent op inspelen, en niet jammeren dat je je voordeel kwijt bent.

Als je maar gewoon als antwoord hebt om de prijzen altijd maar te laten stijgen en tegelijkertijd minder HD te bieden dan de concurrentie, dan verlies je gewoon klanten.

En ook die evolutie staat in dat artikel.

Hoewel, artikel, ik vind het vooral een recyclage van veel wat hier gezegd werd, dat is nauwelijks nieuws te noemen.

En die recyclage wordt hier dan weer opgepikt als een artikel.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je spreekt jezelf toch tegen, omdat je M7 overduidelijk de schuld geeft van het feit, dat die niet willen bijpassen waar  de contentprovider eventueel "gierigheid" zou moeten worden verweten. Vreemde redenatie.

Maar laten we er maar vanuit gaan dat de content provider zo zijn afwegingen maakt. En M7 hoeft die niet te corrigeren. Dat doet Ziggo of welke andere kabelaar dan ook evenmin.

 

En wil je meer HD op de sat, dan moet je vaak extra betalen, ook in andere landen. Kijk naar de Duitse commerciële zenders met hun HD+ kaart. Recentelijk weer duurder geworden.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je spreekt jezelf toch tegen, omdat je M7 overduidelijk de schuld geeft van het feit, dat die niet willen bijpassen waar  de contentprovider eventueel "gierigheid" zou moeten worden verweten. Vreemde redenatie.

Maar laten we er maar vanuit gaan dat de content provider zo zijn afwegingen maakt. En M7 hoeft die niet te corrigeren. Dat doet Ziggo of welke andere kabelaar dan ook evenmin.

 

En wil je meer HD op de sat, dan moet je vaak extra betalen, ook in andere landen. Kijk naar de Duitse commerciële zenders met hun HD+ kaart. Recentelijk weer duurder geworden.

Ik vind jouw redenering vreemd, namelijk dat de content provider moet betalen voor de verspreiding op satelliet.

Volgens mij biedt Canal Digitaal zenders aan aan haar klanten, en verdient daarop via het abonnementsgeld.

Waarom zou een content provider dan gaan betalen aan Canal Digitaal om uitgezonden te worden?

Dat een klein zendertje dat anders nergens terecht kan, dat zou doen, daar zou nog een logica achterzitten, maar grote jongens als RTL, SBS, die evengoed via andere media beschikbaar zijn, waarom zouden die dan gaan betalen om toch maar in HD te mogen beschikbaar zijn?

 

Je zegt M7 hoeft die niet te corrigeren, maar ze verliezen toch wel klanten over de loop der jaren, dat staat ook in dat artikel.

Dus ik wil gerust aannemen dat zij het allemaal zoveel beter weten, maar dan zou ik verwachten dat ze niet voortdurend klanten verliezen.

 

Het Duitse voorbeeld is ook totaal niet van toepassing, want daar heb je alle SD versies gewoon gratis, en die worden toch gewoon door de zenders zelf op eigen kosten aangeboden?

Voor de HD vragen ze extra.

Ik zie in de Nederlandse situatie geen gratis SD versies van RTL, SBS, of wat dan ook.

aangepast door zzzzzz
  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal moet elke zender die ze doorgeven een vergoeding betalen.

Naast de transponderkosten die Canaldigitaal maakt wordt ook die doorgifte vergoeding aan de klant doorbelast.

 

Een zender in HD doorgeven is duurder als de doorgifte in SD.

 

En bij elke abonnementsgeld verhoging roepen sommige klanten dat dit een schande is.

Mag ik de soap rond RTL-Z in herinnering halen, waar RTL een exorbitant hoge vergoeding aan de providers vroeg, incl. plaats 10 op de afstandsbediening.

 

Maar het gaat hier om Joyne, die voor dezelfde kosten komt te staan als Canaldigitaal, maar met veel minder betalende abonnees om die kosten te dekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaldigitaal moet elke zender die ze doorgeven een vergoeding betalen.

Naast de transponderkosten die Canaldigitaal maakt wordt ook die doorgifte vergoeding aan de klant doorbelast.

Dus hier krijg ik van Ceesv gelijk, het is dus niet de content provider die moet betalen voor het uitzenden in HD, zoals Eduard beweert.

 

Een zender in HD doorgeven is duurder als de doorgifte in SD.

 

En bij elke abonnementsgeld verhoging roepen sommige klanten dat dit een schande is.

 

Maar het gaat hier om Joyne, die voor dezelfde kosten komt te staan als Canaldigitaal, maar met veel minder betalende abonnees om die kosten te dekken.

 

Zeker kost het meer om in HD uit te zenden dan in SD.

Maar mijn punt is gewoon - en ik zie niet in hoe men dit kan ontkennen - dat mensen vergelijken tussen de verschillende aanbieders, en dat het hen dan worst zal wezen wat de interne kosten zijn bij CD in vergelijking met andere aanbieders.

Ze kijken naar wat het hen kost, en wat ze ervoor in ruil krijgen.

En als de ene SD biedt, en de andere HD voor de kanalen die zij willen zien, dan gaan ze bij een nieuwe aankoop niet voor CD kiezen.

En bij de reeds bestaande klanten zijn er regelmatig die weglopen, ook om die reden.

 

Waarschijnlijk denken ze bij Joyne dat ze beter op die vraag kunnen inspelen (misschien met een beperkt pakket van de meest bekeken zenders?).

Natuurlijk zullen ze daar ook gemerkt hebben dat het allemaal niet zo simpel is, dat er meer bij komt kijken dan wat transponders afhuren.

En inderdaad, zij zullen hun kosten over veel minder abonnees moeten spreiden.

Vandaar dat ik denk dat ze ook met een beperkt pakket zullen komen, zodat ze het met een minimaal aantal transponders kunnen doen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

HD kost meer bandbreedte dan SD, maar met het afschakelen van de SD transponders heeft CD een flinke besparing gerealiseerd. Van die besparing heeft de klant echter niets gemerkt, er is geen enkele SD zender omgezet naar HD. In tegendeel, er zijn zelfs HD zenders omgezet naar SD, maar pas nadat alle klanten geforceerd naar een HD abonnement zijn gemigreerd. En maar roepen  "HD is de standaard". 

 

Nu is CD natuurlijk wel in handen van investeerders die een flink rendement op hun investering eisen: uitpersen die citroen. 

 

Het kan zo maar zijn dat de bedrijven achter "Joyne" juist geen geldwolven zijn, maar mensen met hart voor de zaak, en dat kan een enorm verschil maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...