Ga naar inhoud


Nieuwe aanbieder voor Astra? Joyne kondigt komst nieuw satellietpakket aan.


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

En dat dan hoofdzakelijk voor kampeerders?

Dan ontbreekt er nog iets aan het verdien model.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In een klein land als Zweden (maar ook Noorwegen en Denemarken) bestaan al jaren 2 satellietproviders naast elkaar... Canal digital en Viasat...  beiden op een andere satelliet... met nagenoeg hetzelfde aanbod. Verschil is dat Viasat alleen met eigen receivers werkt, en CD vrijheid van hardware kent doordat ze een CI(+) module hebben, en bovendien in iedere willekeurige receiver die Conax aan boord heeft werken...

Waarom zou dat in een dichter bevolkt land als NL niet kunnen vraag ik me dan af..... maar de tijd zal het leren.  Ze kunnen ook nog altijd als reseller gaan werken, met een virtueel netwerk, net zoals dat in de mobiele telefonie gebruikelijk is...

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het lezen van de vele negatieve reacties, moest ik aan het oude spreekwoord denken: De beste stuurlui staan aan wal. Wat is nu het probleem om Joyne het voordeel van de twijfel te geven. Alles is gebaseerd op aannames. Kop op mensen, realisme is goed, maar alles negatief benaderen echt niet!

  • Like 1

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

want....
 

Uit die mail:
 
Hierbij speelt duidelijke communicatie een rol.
en..
Wij streven ernaar in de volgende nieuwsbrief (april) meer te kunnen vertellen over de lancering van onze diensten.
 
Dus nog geen nieuws, dat moge duidelijk zijn.


Een schot voor de boeg geven, en verder zwijgen geeft aan, dat het kind nog geboren moet worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te vroeg met details op de proppen komen, is misschien ook niet ideaal, voor concurrenten, en de onderhandelingen met content providers. CD komt dikwijls ook op het laatste nippertje op de proppen met nieuws. hier in België, is het voor televisie aanbieders soms ook zo, zo lang mogelijk "geheim" houden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het lezen van de vele negatieve reacties, moest ik aan het oude spreekwoord denken: De beste stuurlui staan aan wal. Wat is nu het probleem om Joyne het voordeel van de twijfel te geven.

Voorlopig lijkt het alsof jouw aangehaald spreekwoord op Joyne zelf van toepassing is.

 

Daarom houd ik het maar bij een ander Nederlands gezegde: Eerst zien, dan geloven.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard, eerst zien en dan geloven... dat is altijd zo. Maar ik vind het al erg positief dat men probeert met een goedkoper alternatief voor de minder veeleisende burger te komen. 

Ik vind het altijd vreemd, dat er vaak erg negatief gereageerd wordt als er iets nieuws bij komt...  ben je niet geinteresseerd, dan laat je het... maar meer keuze is in principe altijd beter, er kan concurrentie ontstaan, wat met slechts 1 aanbieder nooit het geval is.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Nederlandse overheid stelt dat er geen sprake is van slechts een aanbieder, omdat je alternatieven zou kunnen gebruiken voor TV kijken, zoals DVB-T!?!?

 

In het geval van Joyne, de Nederlandse satelliet abonnementen zijn al relatief goedkoop.

Omdat een groot deel van de kosten de transponderhuur is, zal het verdelen van de markt in dit geval leiden tot hogere kosten, welke vroeger of later tot hogere kosten voor de abonnee zullen leiden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet in iedere hoek van Nederland is DVB-t een reele optie... zelfs met een buitenantenne is het niet altijd storingsvrij te ontvangen...  Ik weet uit ervaring dat het in Zeeland zo is.

Maar om terug naar het onderwerp te gaan, volgens mij is er tot nu toe slechts 1 aanbieder die Nederlandse tv via satelliet aanbiedt...  en daar ging het over in dit topic, lees "komst nieuw satellietpakket".  Wat de overheid stelt, is dat de Nederlandse tv over verschillende verspreidingswegen te ontvangen is, en dat is volkomen correct, mijn antwoord in dit topic had uitsluitend betrekking op satellietverspreiding, omdat we daarover aan het praten waren.

 

Of het hogere kosten met zich meebrengt weten we niet...  Ik weet ook niet hoe dit in andere landen is, waar wel meerdere aanbieders via satelliet opereren.  Het is niet per definitie zo, dat als je de markt versnippert, het product duurder wordt... dat is echter wel vaak het geval als er slechts 1 aanbieder is, die dan zo ver kan gaan met prijsverhogingen, totdat er te veel abonnees weglopen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal moet concurreren met andere Nederlandse aanbieders, en ligt niet uit de koers t.o.v. andere aanbieders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is correct... maar daar ging het niet over.

Als er concurrentie via satelliet komt, zal dat de enige rechtstreekse concurrentie zijn... en een aanbieder met een kleiner pakket, wat dan uiteraard voordeliger is, kan toch echt positief door veel klanten ontvangen worden.  Niet iedereen is bereid om 19 euro per maand te betalen voor nederlandse televisie, waarvan een groot deel 'buitenlandse special interest zenders' zijn...  

Ik blijf erbij dat concurrentie positief is... en de tijd zal leren of de komst van "Joyne" een meerwaarde voor de consument is of niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet in iedere hoek van Nederland is DVB-t een reele optie... zelfs met een buitenantenne is het niet altijd storingsvrij te ontvangen...  Ik weet uit ervaring dat het in Zeeland zo is.

Maar om terug naar het onderwerp te gaan, volgens mij is er tot nu toe slechts 1 aanbieder die Nederlandse tv via satelliet aanbiedt...  en daar ging het over in dit topic, lees "komst nieuw satellietpakket".  Wat de overheid stelt, is dat de Nederlandse tv over verschillende verspreidingswegen te ontvangen is, en dat is volkomen correct,

Nou ik denk dat dat niet correct is. Je hebt 3 platforms om Nederlandse tv te ontvangen. Dat is IPtv, Digitenne en Satelliet. Nu zal je maar een beetje achteraf in Zeeland wonen. Dan mag je blij zijn met 1Mb internet en geen mogelijkheid tot ontvangst van Digitenne hebben. Dan ben je dus overgeleverd aan..... Satelliet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat DELTA veel klanten heeft.

(Je vergat coax/kabelnet).

Maar dat er voldoende concurrentie is ben ik maar ten dele mee eens. Er zou m.i. ook binnen elk medium concurrentie moeten zijn wil iedereen ook wat te kiezen hebben. Dus ook als je alleen satelliet-ontvangst hebt.

Op dit moment is dat alleen nog maar het geval op xDSL/glasvezel en DVB-T en niet op kabel en satelliet.

 

Ook wordt hier gezegd dat Canal Digitaal marktconforme​ prijzen hanteerde?

 

Even een vergelijking van de basispakketten:

DVB-T: vanaf €9,95/mond (1-3 ontvangers), eenmalig €25/€45,35/€65,70 (1/2/3 smartcards), koopapparatuur.

IPTV: Vanaf €29,95/mnd (incl. internet)

Kabel: Vanaf €18,70/mnd (werkt op elke TV)

Satelliet: vanaf €19,95/mnd, eenmalig €99 (!)

IPTV en satelliet incl. bruikleen-apparatuur.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een klein land als Zweden (maar ook Noorwegen en Denemarken) bestaan al jaren 2 satellietproviders naast elkaar...

Waarom zou dat in een dichter bevolkt land als NL niet kunnen vraag ik me dan af.....

In Nederland is de dekking met kabelaansluitingen bijna 100%. Ik denk dat Zweden alleen kabelnetten heeft in de grote steden waardoor een groter deel van de bevolking is aangewezen op schotelontvangst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Jarco Kriek heeft een stuk geschreven over Joyne, de mogelijke tweede satellietaanbieder van de Nederlandse zenders.
Ik vind het een mooie samenvatting en duidelijk verhaal van wat er hier allemaal al over geschreven is.
Zie: http://www.satellitemagazine.com/plugins/lists/downloadfile.php?id=8&id2=232&column=attachment
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...