Ga naar inhoud


Nieuwe aanbieder voor Astra? Joyne kondigt komst nieuw satellietpakket aan.


Sprietje

Aanbevolen berichten


Kabelnetten en satelliet providers moeten al jaren steeds meer betalen voor het mogen doorgeven van programma's

 

Een paar jaar geleden is de overheid gestopt met het betalen van de doorgifte van NED 1,2,3 via satelliet, en na het dichtdraaien van de geldkraan naar de omroepen wordt er een doorgifte vergoeding gevraagd aan Canaldigitaal voor het mogen doorgeven van NEd 1,2,3

 

Dat hadden ze al van het begin af aan moeten doen. Te gek voor woorden dat de programma aanbieders moeten betalen om op de kabel "te mogen".

Andere kant van dit verhaal is wel dat aanbieders nu met hun kloten op het blok liggen. Ze hebben immers te voldoen aan de "must carry" van een of ander commissariaat. Ben je zo'n zender die in dat must carry zit dan kun je de prijzen voor doorgifte fijn verhogen want de aanbieder moet wel.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie dwalen af, ook ik denk dat ze het CDS pakket gaan doorverkopen en er mogelijk een andere codering wordt toegevoegd. Dat is eigenlijk de enige optie.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Doordat ze minder als 100.000 klanten zullen hebben in het begin, kunnen ze zender pakketten maken naar eigen goedvinden.

Ze hoeven niet te voldoen aan de eis van 30 zenders in het basis pakket.

 

Op het moment dat klant 100.001 zích meldt, is dat feest over.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat ze minder als 100.000 klanten zullen hebben in het begin, kunnen ze zender pakketten maken naar eigen goedvinden.

 

´Dan kunnen ze misschien enkele MBC kanalen in hun pakket opnemen? Hebben ze tenminste enkele kanalen die het kijken waard zijn.  :D :D :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doordat ze minder als 100.000 klanten zullen hebben in het begin, kunnen ze zender pakketten maken naar eigen goedvinden.

Ze hoeven niet te voldoen aan de eis van 30 zenders in het basis pakket.

 

Op het moment dat klant 100.001 zích meldt, is dat feest over.

 

Zover zal het niet komen.

Een prijs verhoging en er verdwijnen weer een aantal abonnees.

Totaal aan opbrengsten blijft ongeveer gelijk door de prijsverhoging en nieuwe abonnees kunnen zich weer aanmelden.

Een win win situatie.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De must carry statuut voor een aanbieder die maand abonnementen aanbied? Deze maand 100001 en overmorgen 99999 en dan?

Ik heb er met een paar over gesproken, en vindt het goed voor een abbo van bvb september tot april wat cd niet heeft, maar wederom andere hardware aankopen? Als de afbeelding hier klopt dat het een conax ci+ is en de + is meteen actief, dan vallen linux gebruikers massaal af, tenzij de oscam builders de joyne kaart via het slot kan laten lezen.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 gewone conax ci modules liggen, waarom het niet eenvoudig en goedkoop maken en losse kaarten aan bvb 30€/stuk verkopen.

Maar ci+ kaartje algauw 70 tot 100€.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

- Er zijn nog geen prijzen bekend.

- Het codering systeem is nog niet bekend.

- Er is nop geen startdatum bekend

- er is nog geen zenderpakket, of satelliet positie bekend.

 

Wanneer ze veel klanten willen binnenhalen zullen ze dat over de prijs moeten doen.

Over 4 weken is het 1 April! en weten we meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua codeersysteem meen ik ergens Conax te hebben gelezen.

 

Er valt genoeg te winnen t.o.v. de gevestigde orde:

- Lage prijs (al dan niet met klein pakket)

- Geen belachelijk hoge activatiekosten o.i.d.

- Gratis/goedkoop extra kaarten

- Geen geklooi met SID limieten, ook niet met de CI-module

- Geen verplichte huurapparatuur

- Vrije hardwarekeuze

 

Maar ik geloof er nog helemaal niks van, zeker gezien dat verdere informatie dan één webpagina uitblijft.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon een poging tot doorverkoop.. maar eerlijk gezegd verwacht ik dat ze niet veel verder gaan komen dan een paar duizend abonnementen, die 100.000 hoef je je eigen echt niet druk over te maken, dat zou 25-30% zijn van wat CDS nu aan abo's heeft. Hoe groot is die kans? CDS loopt al jaren achter op andere aanbieders.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...