Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen, Ik ben nieuw op dit forum en heb geen ervaring met schotel ontvangst. Ik heb momenteel tv via tele2 maar zou graag Poolse televisie zender willen ontvangen. Kan iemand mij adviseren hoe ik dat kan bewerkstelligen?

Alvast dank voor jullie reacties.

Greetz,

Wim

Geplaatst:

- schotel kopen met accessoires en coax kabel

- uitrichten op de satelliet positie waar de polen hun zenders hebben staan (zijn er meerdere)

- satelliet receiver kopen en aansluiten

- paytv abo nemen of free to Air een paar poolse zenders kijken

zie ook Kingofsat.net voor alle satelliet posities

ciao

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

- schotel kopen met accessoires en coax kabel

- uitrichten op de satelliet positie waar de polen hun zenders hebben staan (zijn er meerdere)

- satelliet receiver kopen en aansluiten

- paytv abo nemen of free to Air een paar poolse zenders kijken

zie ook Kingofsat.net voor alle satelliet posities

ciao

- Wat voor schotel? Specifiek merk/type? Kosten? Ik ben een nitwit vwb schotels.

- Hoe werkt dat uitrichten?

- Zelfde vraag als voor de schotel. Wat voor soort/merk/type satelliet receiver? Kosten?

- pay TV abo.... specifiek voor poolse zenders neem ik aan. Neem aan dat er meerdere mogelijkheden zijn. Bij wie bijvoorbeeld?

Geplaatst: (aangepast)

begin dan eerst maar eens met waar uw nieuwe schotel gaat wonen

als Nederlander of Belg kun je geen pools abonnement krijgen voor payTV , dus je bent snel af naar FTA zenders

ergo we zoeken op king of sat de poolse Providers die gratis zijn - ennuh zoeken kun je zelf toch?

dan wel je hebt poolse familie of bekenden die je een abo bezorgen met receiver uit Polen zelf

als je iets van kingofsat weet kun je alle vrije poolse zenders zo bij een rapen

post-30989-0-17401800-1485605512.png

post-30989-0-13415400-1485605519_thumb.png

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst: (aangepast)

Alles hangt ervan af wat je wilt kunnen ontvangen.

http://nl.kingofsat.net/find2.php?pos=&cl=pol&num_pays=13&num_genre=&num_crypt=1&num_standard=&ordre=freq

Hierboven een zoekopdracht voor Poolse zenders die FTA free to air uitzenden.

Als je hiermee tevreden bent, kan je verder met een eenvoudige schotel en een FTA ontvanger. Zo'n ontvanger is goedkoper dan een ontvanger waarin je een kaart kan stoppen die een gecodeerde uitzending decodeert, tegen betaling.

Er zweven nogal wat satellieten rond. Hoe meer je er wilt ontvangen, des te duurder je schotel installatie.

Wil je zo'n schotel enkel voor de Poolse TV, of wil je er ook nog programma's mee ontvangen uit eigen land?

Vlaamse en Nederlandse zenders zijn (bijna) allemaal tegen betaling.

Duitse en Engelse zenders kunnen hier FTE worden ontvangen.

De Poolse FTA zenders lijken te zitten op de 13° Hotbird sat.

Duitse zitten op 19,2°.

Vlaamse en Nederlandse op 23,5°

Engelse op 28,2°

Als je er niet veel van kent, kan je misschien best de schotel niet zelf plaatsen.

Om het systeem te laten werken heb je een vrij zicht op het zuiden hebben. Het aantal vermelde graden is de plaats van de sat tov het zuiden (kort gezegd)

Je kan satfinder downloaden op je smartphone en zo kan je zien of je thuis over de juiste plaats beschikt om de schotel te plaatsen.

aangepast door Orgeldandri
Geplaatst:

Alle Poolse zenders zitten inderdaad op Hotbird.
De meeste zijn gecodeerd.

De goedkoopste mogelijkheid 2 maanden het basispakket te bekijken lijkt het kopen van een pakket (CI-module) van NC+: http://ncplus.pl/sklep/promocje/zestaw-Extra-Canal-CAMCIplus-199
Dat kost je 199 PLN.
Als je al een Conax module hebt zou je ook een startpakket met alleen de smart card kunnen aanschaffen voor 89 PLN.
Verlengen kost 25 PLN per maand.

Wellicht vind je een smart card van het voormalige telewizja na karte. Dan ben je voor 180 PLN per jaar klaar. Mag ik die namen hier noemen? Zo niet, sorry.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen