Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste Lezers,

 

We hebben thuis een probleem met de Satellietontvanger VU plus Solo.

 

Nadat het overstappen naar een andere internetprovider het het netwerk opnieuw ingesteld en tijdens het instellen is de ontvanger vastgelopen. Hierna de ontvanger een reset gegeven en de zenders opnieuw geïnstalleerd.   

 

Alles loopt nu weer maar het beeld is beduidend slechter dan voor de reset. Het lijkt wel of bepaalde instellingen verloren zijn geraakt of anders staan.

 

Met name de betaalde HD Zenders zijn qua beeld echt blokkerig en ook de diept (achtergrond) valst slecht te noemen. We hebben dit probleem ook bij de aanschaf gehad maar toe heeft de leverancier het beeld super mooi gemaakt middels de instellingen.

 

Ik ben een leek op dit gebied maar wil nu graag de settings weer goed zetten.

 

Wie kan mij hiermee helpen want wil niet de leverancier voor wellicht een kleinigheid laten opdraven.

 

Alvast dank voor de hulp. 


  • Moderator
Geplaatst:

Wanneer ik het goed begrijp werken de betaalzenders niet goed meer na het veranderen van de internet provider.

Je abonnement loopt dus via het internet, je hebt zelf geen kaart in je lezer zitten?

 

Daar is inderdaad een eenvoudige oplossing voor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja er zit zeker een kaart in en hebben abonnement bij canal digitaal middels de schotel. Maar daar zit het probleem niet lijkt me. Het de ontvanger op het internet en lan aangesloten om wat wijzer te worden van de ontvanger zelf. Kan hem nu aansturen met de pc en wie weet wat nogal meer.

 

Wil alleen graag weten hoe ik de beeldsetting weer goed krijg op de LG 4K oled tv. Die waren perfect maar nu blokkerig. Ook de logootjes zijn nu onscherp. 

  • Moderator
Geplaatst:

wat voor een software draait er op je box? (vti / pli / openvix / blackhole)?

 

Ik gok dat je de video instellingen nog op 720i hebt staan in plaats van 1080p.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

beeldinstellingen van je solo al eens nagekeken ? We kunnen wel alles hier meegeven maar dan leer je niks.Trouwens een gewone solo met een 4K tv ? Zie ik het nut niet van in.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

  • Moderator
Geplaatst:

Bij onscherp beeld zal je video weergave instelling niet goed staan.

 

Hier dien je bij een gewone Solo 1080i te kiezen en bij een Solo 4k 2160P

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De resolutie staat op 1080 dus dat moet niet de oorzaak zijn. Dat ik deze ontvanger heb zonder 4K is omdat ik de tv later heb gekocht. De NPO zenders zijn goed. RTL en betaalzenders zijn echt slecht

Geplaatst:

Het probleem is dus niet "de instellingen" en moet ergens anders gezocht worden.

 

Schotel niet goed afgesteld?

hoe is het signaal op des betreffende zenders ?

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Hierbij een screenshot van de ontvanger.

De weergave van ontvangst per zender is verschillend van 65 tot 79 %. Vreemd is dat sommige zenders waarbij de ontvangst kwaliteit wat beter is ook blokkerig zijn. Zelfs de Logo,s worden dan zeer slecht weergeven.

Vandaag is onze toeleverancier geweest en heeft een meting verricht en gaat volgende week alles opnieuw uitrichten. Ook heb ik een nieuwe VU besteld.

post-105910-0-60417900-1486721196_thumb.jpg

  • Moderator
Geplaatst:

Met die vraag zit je in het verkeerde forumdeel en ga je off-topic.

 

https://www.sat4all.com/forums/forum/87-mutnt/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...