Ga naar inhoud


SID not found in pat


Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond leden,

 

sinds enkele dagen krijg ik bij bepaalde zenders SID not found in pat.

wanneer ik een nieuwe kabelscan doe krijg ik ze nog steeds maar blijft de melding.

Heeft dit misschien ermee te maken dat de zenders op een andere frequentie werken?

 

Het heeft altijd goed gewerkt maar sinds enkele dagen hier laat van

 

alvast bedankt 

  • Like 1

Geplaatst:

Welke zenders? (Ook HD of SD aangeven).
Welke frequentie?
Welke kabelprovider en regio?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Indiase zenders zijn het vooral.

 

Frequentie staat op 474 Noord Brabant.

Heb al paar scans uitgevoerd alleen tot heden lukt het niet.

 

Ik haal gewoon 34 decibel.

 

Zenders zoals Zee Tv en Zee Cinema doen het niet

Geplaatst: (aangepast)

34 db is toch best minimaal, wel voldoende maar niet echt geweldig moet ik zeggen.

Hangt ook vanaf welke receiver het is want een Xsarius geeft andere signaalwaardes dan een Dreambox bijvoorbeeld

 

1 Kun je je probleem specifieker omschrijven?

 

Je had dus eerst de hindi zenders.

Die zijn nu van frequentie veranderd.

Je hebt een kabelscan uitgevoerd.

Nog steeds geen beeld (of signaal) op betreffende kanalen?

 

2 Welke receiver gebruik je?

 

Als ik je oude berichten op zoek zie ik o.a. staan:

 

- ik heb GEEN kaart maar alleen coax en internet

- mijn signaal haalt geen 30 db

- er is me aangeraden om een versterker te gebruiken

 

Dus tenzij je iets duidelijker en concreter bent met je informatie zullen we je niet echt kunnen helpen.

Graag gewoon even de vragen beantwoorden en dan helpt iedereen je.

 

1 Kun je je probleem specifieker omschrijven?

2 Welke receiver gebruik je?

3 Gebruik je splitters/versterkers of andere zaken?

4 Hoe lang is de coax en welke kwaliteit

 

1 Kun je je probleem specifieker omschrijven?

aangepast door theboyk
Geplaatst:

Nou dan zal ik het maar namens @Quickfast doen. Ook ik heb geen beeld op de bovengenoemde kanalen. Bezit een dm 8000 met ziggo kaart. Zenders hebben bij mij ook altijd gewerkt, maar ineens krijg ik de volgende melding:

 

"Zender niet gevonden! (SID not found in PAT)"

 

Zenderscan op 474 heeft niet gewerkt. Iemand nog suggesties?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

@All,

 

DB boxen :

 

Ga eens op een van deze 2 zenders staan, Zee Tv en/of Zee Cinema

 

Ga met je afstand bediening naar knopje menu

 

Ga naar instellingen(6)

 

Ga naar service zoeken

 

Ga naar handmatige transponder scan

 

Bij mij staat er op frequentie 00651 MHz

Verder een erg slechte ber, die staat niet op 0 en ook totaal niet in de buurt van 0

Zet hier in frequentie 00650 MHz en de ber gaat naar o

 

Doe hier even met de groene knop een nieuwe scan uitvoeren.

 

Druk daarna 2 keer op exit, dan kom je weer op het kanaal

 

Met een beetje geluk heb je je zenders weer.

 

Ik weet niet wat voor jullie de gebruikte MHz. zouden moeten zijn.

Maar probeer met de MHz. die jullie staan hebben dit truukje.

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

Ik heb inmiddels PLI ook al gebruikt met de kabelscan functie om meer gegevens in te kunnen voeren. Helaas heeft dit ook niets opgeleverd. Ik weet het ook niet meer. Wellicht kan iemand uit Den haag een kanalenlijst posten.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

@All,

 

Probeer dan eens de optie automatische transponder scan :

 

Ga met je afstand bediening naar knopje menu

 

Ga naar instellingen(6)

 

Ga naar service zoeken

 

Ga naar automatische transponder scan.

 

 

Als het nu lukt de hier besproken zenders te ontvangen zou het leuk zijn.

Om het te optimaliseren is het handig mijn eerste gegeven opdracht van hier boven te gaan doen.

 

Vervelend blijven voor mij de verschillende gebieden in Nederland voor Ziggo.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

@All,

 

Ziggo is wel veel aan het veranderen de laatste tijd.

 

Er zijn zeker zenders veranderd van Frequentie.

 

De Film1 kanalen zijn nu veranderd van SD naar HD.

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Geplaatst:

De film1 zenders daar is niks anders aan enkel hebben ze de SD zenders delete.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst: (aangepast)

Ook al in ander topic gepost waar hetzelfde wordt besproken, dus hierbij nog een keer:

 

OpenPLI gebruiken met kabelscan:

 

Woon je in een regio waar voor 13 april 2015 UPC actief is geweest 
(klantcode bij Ziggo begint dan met een 5,6,7 of 8) dan zijn de settings als volgt:

 

    • Frequentie: 164.000
    • Symbolrate: 6900
    • Modulatie: QAM64

Bij Netwerk ID:

    • Noord-Holland: 43136
    • Flevoland: 43138
    • Friesland: 43140
    • Gelderland: 43142
    • Brabant: 43144
    • Zuid-Holland: 43146



Woon je in een regio waar Ziggo voor 13 april 2015 ook al actief was 
(klantcode bij Ziggo begint dan met een 1) dan zijn de settings als volgt:

 

    • Frequentie: 474.000
    • Symbolrate: 6875
    • Modulatie: QAM64
    • Netwerk ID: 05555
 

Als Netwerk ID 05555 niet werkt of je krijgt niet alle zenders, probeer dan netwerk ID: 06666

 



Woon je in een regio waar Ziggo voor 13 april 2015 ook al actief was 
(klantcode bij Ziggo begint dan met een 1) dan kun je ook 1 van onderstaande settings gebruiken:

 

    • Frequentie: 474.000
    • Symbolrate: 6875
    • Modulatie: QAM64

Bij Netwerk ID: (staat je plaats er niet tussen probeer dan de dichtsbijzijnde plaats uit de lijst)
 

    • Alkmaar 43192
    • Alphen a/d Rijn 43185
    • Amersfoort 43195
    • Breda 43191
    • Capelle 43194
    • Den Bosch 43198
    • Den Haag 43186
    • Driebergen 43189
    • Emmen 43208
    • Gorredijk 43209
    • Gorichem 43190
    • Groningen 43206
    • Hengelo 43211
    • Hilversum 43196
    • Hoogeveen 43205
    • Mill 43197
    • Roermond 43202
    • Roosendaal 43199
    • Sassenheim 43184
    • Schoonbron 43203
    • Sneek 43210
    • Tilburg 43200
    • Utrecht 43187
    • Veenendaal 43188
    • Velsen 43193
    • Venlo 43201
    • Zwolle 43204
    • Winschoten 43207

 

Overigens komt bij een aantal klanten (geconstateerd in ziggo randstad gebied, geen idee hoe dat elders in het land is ?) het 122mhz signaal zeer zwak binnen op het AOP sinds de wijziging van een paar dagen geleden.

Even de meter op het AOP zetten en dan signaalsterkte en signaalkwaliteit uitlezen op 122mhz geeft uitsluitsel of dat bij jou ook zo is. Als het op het AOP al slecht binnen komt (kwaliteit) dan heeft een versterker erachter zetten geen zin want die versterkt alleen het signaal maar verhoogd niet de kwaliteit. Ziggo zal de kwaliteit van het signaal dan moeten opkrikken voor wat betreft de 122mhz.

aangepast door Dimmie
Geplaatst:

De melding "SID not found in PAT" hoeft m.i. niet te wijten te zijn aan slecht of geen signaal.
De Hindi zenders zijn neem ik aan niet wijdverbreid, dus wellicht ontgaat het iedereen (inclusief Ziggo zelf) dat er fouten in de DVB-stream zitten?


Het lijkt er ook niet op dat het met het scannen fout gaat, maar toch even alles goed op een rijtje:

 

Voor regio's die al Ziggo waren voor de overname door UPC (Den Haag en grote delen van Noord Brabant vallen hieronder) gebruik je Kabel scan met deze parameters:
Netwerk ID: 5555
Modulatie: QAM64
Symbolrate: 6875
Frequentie: 474 MHz

Probeer anders ook Netwerk ID 43191 eens (voor Breda e.o.) of 43198 (voor Den Bosch e.o.) of 43199 (voor Roosendaal e.o.) of 43200 (voor Tilburg e.o.) en voor Den Haag Netwerk ID 43186.

 

 

Enkele gedeelten van Noord Brabant (o.a. Eindhoven/Helmond e.o. dacht ik?) die UPC waren voor de overname. Dan gebruik je deze parameters:

Netwerk ID: 5555 of 43144
Modulatie: QAM64
Symbolrate: 6900
Frequentie: 164 MHz

 

Wil je een handmatige scan goed doen is een correcte cables.xml wel handig.

Hier vind je (imho) een correcte versie van die cables.xml.

 

Bij de meeste boxen cables.xml plaatsen in /etc/tuxbox daarna herstarten (anders even zoeken waar deze moet staan op jouw box, op sommige boxen moet je ze hernoemen naar satellites.xml).

 

Bij tunerconfiguratie stel je zoekmethode in op Provider en kies je als provider:

Noord Brabant: Ziggo Zuid

Den Haag: Ziggo West

Voor vm. UPC in Noord Brabant: Ziggo (vm. UPC) 43144 Brabant (HE Helmond)

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de settings (lamedb of settings o.i.d.), als jullie mij die willen sturen?

Heb je met een andere ontvanger (indien beschikbaar) ook ontvangstproblemen op de bewuste zenders?

Bij Ziggo Zuid zitten SET Asia, STAR Plus, Zee Cinema en Zee TV samen met TV Drenthe en TV Oost op 658,75 MHz. Dus die twee regionale zenders doen het ook slecht/niet?
Daarnaast zitten STAR Gold en Zing op 674,75 MHz samen met (o.a.) Brava.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

@Dimmie,

 

Bedankt voor je bijdrage in dit topic, erg goed uitgewerkt.

 

Als het goed is komen de mensen, die het niet werkend hebben, weer in het licht  ;)  .

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...