Zatter Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 In de jaren een klein schotelparkje opgebouwd van twee twin Multytennes en één 78cm draaibaar schotel. De Multytennes hebben elk twee aansluitingen die binnenin naar ieders een vier voudige DiSEqC switch. Totaal beschik ik over 8+1 LNB en 5 kabels die binnenkomen. Nu heb ik twee ontvangers met één met vier tuners en de andere heeft er twee maar ik gebruik er maar één van en wil graag ook de tweede voorzien van een signaal zonder een nieuwe kabel te trekken. De Dreamboxen staan niet tegelijk aan en als ik een tweede kabel had liggen dan had ik iets via een splitter kunnen doen. Ik zag twee topics hierover en daar bleek dat het zo niet kon maar dat was 5 jaar geleden en is er ondertussen een oplossing om de vier DiSEqC te kunnen aansturen en dan via twee kabel, ieder ontvanger één, en dat soort matrix in de omzetter is en dat die zelfs de meest ideale combinatie van beschikbare transponders kiest. Ik heb bij Technisat gekeken en zag ik eerst de TechniRouter Mini 2/1x2 en daarna de TECHNIROUTER 5/2x4 G-R maar die laatste is gemaakt voor Quatro LNB maar dan vraag ik mij af waarom dan DiSEqC op de router staat en of dan niet toch DiSEqC doorgegeven kan worden naar de vier ingangen? Is er andere oplossing om zonder de Multytennes af te danken het bovenstaande te doen of moet ik naar toch overgaan naar geheel Unicable? DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen