FtoA Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Heb een oude switch maar de kunsstof doos ontbreekt. Wat is een goede manier om de switch tegen regen te beschermen?
Frans B Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 gewoon een kunsstof doosje nemen die voor buiten geschikt is. kabelinvoer aan de onderkant maken en klaar. Of een nieuwe switch nemen. System Administrator (niet van deze site)
Sverige Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Een gewoon kunststof doosje zal het goedkoopste zijn... wil je een origineel "Wetterschutzgehäuse" (WSG) van bv Spaun kopen, kan dat ook... - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
FtoA Geplaatst: 17 februari 2017 Auteur Geplaatst: 17 februari 2017 ok gewoon een doosje zonder deksel op zijn kop hangen. Vroeg me af of er nog sjieke ventilatie gaten in moeten tegen condens. Zijn die dingen uit zichzelf al regen/ water vast?
Frans B Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Ik zou het gewoon helemaal dicht houden! Kan er ook geen vocht inkomen, en die condensatie zal wel meevallen. Als die open is komt er door de wind ook vocht bij. System Administrator (niet van deze site)
minplus Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Helemaal dichthouden is onzin, dat hebben de Spaun switches hier ook niet. De behuizingen zijn van onderen open en van die kant lopen de kabels erin. Gewoon zorgen dat er van boven geen water in kan lopen. 1 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Moderator ceesv Geplaatst: 18 februari 2017 Moderator Geplaatst: 18 februari 2017 Ik zou het gewoon helemaal dicht houden! Kan er ook geen vocht inkomen, en die condensatie zal wel meevallen. Als die open is komt er door de wind ook vocht bij. Dat vocht komt er niet in, dat zit er al in. En bij een dalende temperatuur zal dat vocht condenseren omdat de relatieve vochtigheid omhoog gaat. gewoon de onderkant open laten! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Victoria22 Geplaatst: 18 februari 2017 Geplaatst: 18 februari 2017 Ik heb de ervaring dat de spaun switchen die aan de onderkant open zijn binnen een paar jaar van binnen vol met roest zitten. V.G. Victoria22
Moderator ceesv Geplaatst: 18 februari 2017 Moderator Geplaatst: 18 februari 2017 Ik heb nog nooit een Spaun switch opengemaakt. Zitten ze niet dicht gesoldeerd? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
FtoA Geplaatst: 18 februari 2017 Auteur Geplaatst: 18 februari 2017 Ik heb de ervaring dat de spaun switchen die aan de onderkant open zijn binnen een paar jaar van binnen vol met roest zitten. V.G. Victoria22 Ik heb hetzelfde geconstateerd met Spaun, vandaar de vraag naar ventilatie gaatjes. Mijn Spaun heeft een simpele blikken omhulsel, andere switches hebben een betere behuizing.
grondstof Geplaatst: 18 februari 2017 Geplaatst: 18 februari 2017 Het slimste is om hem binnen te plaatsen, altijd droog dan.
minplus Geplaatst: 18 februari 2017 Geplaatst: 18 februari 2017 Verbazend dat jullie problemen hebben met de Spauns. Ik heb hier al 7 jaar die switches op 80 cm boven de grond tegen een muur op het zuidwesten onder een rietdak (dus geen goot) hangen, dus bepaald geen ideale omstandigheden. Maar nog nooit ook maar welk probleempje gehad. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Sverige Geplaatst: 19 februari 2017 Geplaatst: 19 februari 2017 Ik heb ook geen problemen met Spaun... die hangen gewoon bij de schotel, in hun blauwe WSG, die aan de onderkant open is.... na ruim 8 jaar werkt alles gewoon prima. Gaan ze kapot zou ik weer voor Spaun kiezen. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
Moderator ceesv Geplaatst: 19 februari 2017 Moderator Geplaatst: 19 februari 2017 Op dit forum komen er nagenoeg geen meldingen van defecte Spaun switchen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Dreeke Geplaatst: 19 februari 2017 Geplaatst: 19 februari 2017 Op dit forum komen er nagenoeg geen meldingen van defecte Spaun switchen. En dat is dan maatgevend? Bij de servicedesk van Unilever komen ook geen klachten over Spaun binnen. Groet, André
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen