RSL0547 Geplaatst: 27 februari 2017 Geplaatst: 27 februari 2017 Hallo, ik ben nieuw op dit forum en kon hier geen vergelijkbaar topic vinden. onze schotel ontvanger combinatie heeft het altijd goed gedaan. afgelopen februarie zijn de problemen begonnen. ineens kan de schotel en of de ontavnger geen signaal meer ontvangen. als je in de ontvangstbalk kijkt zie je dan er voleedig ontvangst is en tot mijn verbazing maakt de automatische schotel dan nog één beweging en valt alles weg. ik sta op het punt om de camper naar de dealer te brengen om dit op te lossen. mocht iemand dit probleem herkennen dan hoor ik graag wat ik nog kan proberen. hierbij nog een link naar het filmpje van het probleem
Sprietje Geplaatst: 27 februari 2017 Geplaatst: 27 februari 2017 Beste RSL0547Ik denk dat het volgende probleem speelt.Je besturingsunit zoekt de Astra 23,5 op transponder 12070H met SR 27.500.Dit was tot half dec. 2016 een transponder die in mpeg2 uit zond. Sinds die tijd wordt op die transponder in mpeg4 uit gezonden en ik denk dat de besturingsunit van je schotel daar niet mee overweg kan.Mogelijk moet deze een update hebben of moet misschien wel geheel vervangen worden afhankelijk van het merk en type en ouderdom van je automatische schotel. De dealer zal daar uitsluitsel op kunnen geven. 1
gps Geplaatst: 28 februari 2017 Geplaatst: 28 februari 2017 Mijn Crystop Autosat2 stond voor Astra3 (23.5°E) ingesteld op 11.836 - 27500 - H. Aangezien deze frequentie onlangs na het verlaten van o.a. TA3 en TV8 (jan. 2017) niet meer in gebruik is op Astra3 kon mijn schotel Astra3 niet meer vinden. Nu ingesteld op 12.168 - 27500 - V en is het probleem opgelost. 1
Sprietje Geplaatst: 28 februari 2017 Geplaatst: 28 februari 2017 Het probleem is alleen dat je zeker niet altijd dit zelf eenvoudig in kunt stellen.Soms kun je dit zelf via een software aanpassing via een usb-stick, soms moet deze software aanpassing door de dealer gebeuren, soms heb je nieuwe onderdelen voor de besturingsunit nodig en soms moet de besturingsunit geheel vervangen worden.De dealer kan daar uitsluitsel over geven.
RSL0547 Geplaatst: 28 februari 2017 Auteur Geplaatst: 28 februari 2017 allemaal bedankt voor de snelle reacties. ik heb de software van de teleco schotel vervangen met de nieuwste versie maar het probleem blijft bestaan. ik breng de camper vanmiddag naar de dealer en laat weten hoe het uiteindelijk wordt opgelost
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen