HEGUSAT Geplaatst: 27 februari 2017 Geplaatst: 27 februari 2017 nieuw hier op forum, vraag , kan ik met duo lnb in roemenie regio valea mica covasna , op 80 cm dish nederlandse zenders ontvangen, welke lnb ( 80 of 60 cm type)en hoe schuin ( skew) moet dan lnb staan ?
Sprietje Geplaatst: 27 februari 2017 Geplaatst: 27 februari 2017 Beste HegusatWelkom op dit forumJe hebt al een schotel maar is die 80cm breed of 80cm hoog zonder de rand mee te rekenen? Of weet je misschien het merk en type?In ieder geval moet de duo-lnb wel heel anders afgesteld worden dan in Nederland. In Nederland moet deze ongeveer 12-13° met de wijzers van de klok meegedraaid worden als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. In Valea Mică 527046, Roemenië, moet de duo-lnb 4° tegen de wijzers van de klok ingedraaid staan, zie bijlage.De kop van de Astra 23,5 moet in de klem staan en de kop van de Astra 19,2 hangt er dus naast en staat iets hoger.
HEGUSAT Geplaatst: 27 februari 2017 Auteur Geplaatst: 27 februari 2017 bedankt voor je reaktie sprietje, merk en type weet ik niet. Een nederlandse kennis van mij die a technisch is zit daar soms voor zijn werk en wil graag daar weer nederlandse kanalen kunnen kijken, en zegt dat de schotel ongeveer 80 cm is en nu een solo lnb heeft ( astra 19 oost, ik heb hem gezegd dat hij de dish moet verdraaien naar 23 oost, als dan alles werkt op nederlandse kanalen , dan lnb omruilen voor duo lnb met 23 in de klem, om ook de duitse kanalen te kunnen ontvangen, ik geef hem dan een hd ontvanger en duo lnb mee voor 80cm dish omdat de flensen verder uit elkaar zitten en dan beter op lnb houder passen, mvr gr henk
Sprietje Geplaatst: 27 februari 2017 Geplaatst: 27 februari 2017 De ontvangsthoek tussen de Astra 19,2 en 23,5 is daar in Bulgarije slechts 2 % groter dan in Nederland. Als het een schotel is van 70cm breed en 78cm hoog zoals een Triax 78, dan zou ik een duo-lnb nemen voor een schotel van 60cm.Is de schotel 80cm breed en 90cm hoog, dan zou ik een duo-lnb nemen voor een schotel van 80cm.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen