Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had begrepen dat DVB-S2X op dit moment niet werkt, maar het is mij niet duidelijk of dat een tijdelijk iets is, of dat het in de toekomst wel zal werken, en of hier dan andere tuners voor nodig zouden zijn.

​Weet iemand hoe het nu juist zit?

* Werkt het nu al (eventueel via blindscan?) ?

* Indien niet, is het gewoon een kwestie van een software-update?

* Is het een kwestie van hardware, maar komen er later DVB-S2X tuners?

* Of moet je voor DVB-S2X wachten tot er een nieuwe box uitkomt?

Ik weet dat er momenteel niet veel zenders DVB-S2X gebruiken, maar ik heb indertijd toch ook gewacht tot DVB-S2 uitkwam.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

• Moderator
Geplaatst:

DVB-S2X zorgt voor een efficiënter gebruik van een transponder, waardoor er meer informatie kan worden overgedragen.

Voor UHD uitzendingen een een welkome eigenschap.

De winst tussen DVB-S2 En DVB-S2X is niet zo groot als tussen DVB-S en DVB-S2, maar DVBS2X heeft als voordeel dat je de data van meerdere transponders kunt benutten voor een stream.

Je kan het nu nog niet ontvangen met de huidige ontvangers, probeer maar eens een FEC van 11/20 in te stellen.

Of huidige ontvangers kunnen worden opgewaardeerd is onbekend.

De VU+ 4K ontvangers hebben door de gebruikte tuners daarop nog de meeste kans.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De VU+ 4K ontvangers hebben door de gebruikte tuners daarop nog de meeste kans.

De Octagon SF4008 UHD 4k heeft al wel DVB-S2X tuners

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Geplaatst: (aangepast)

op de print van de moderne Tuners staat duidelijk DVB-S2X (die zit nu al in je UHD VU+)

wat ons de standaard in de toekomst brengt is niet duidelijk

p.s. en dat geldt voor alle UHD receivers

post-30989-0-90851700-1488392729.gif

aangepast door Tonskidutch

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

op de print van de moderne Tuners staat duidelijk DVB-S2X (die zit nu al in je UHD VU+)

wat ons de standaard in de toekomst brengt is niet duidelijk

p.s. en dat geldt voor alle UHD receivers

Ik heb nog geen VU+ gekocht (zit nog bij mijn Dreambox 8000).

De Ultimo 4K spreekt mij wel aan, maar ik zou het jammer vinden om dan binnen een paar jaar weer een nieuwe ontvanger te moeten kopen.

Uit de reacties maak ik op dat het voor jullie ook niet duidelijk is of het zal werken of niet.

Geplaatst:

en tegen dat de DVB-S2X er is dan zal er mischien weer wat anders in de wachtlijn staan...dat in nu éénmaal de moderne tijd...wat vandaag nieuw is is morgen oud......

Speedy

Geplaatst:

en tegen dat de DVB-S2X er is dan zal er mischien weer wat anders in de wachtlijn staan...dat in nu éénmaal de moderne tijd...wat vandaag nieuw is is morgen oud......

Speedy

OK, is juist, maar als DVB-S2X aan de voordeur staat en er is al een merk (Octagon) beschikbaar voor DVB-S2X ontvangst, dan mag je er wel zeker van zijn dat de rest ook zal volgen. Daar zullen geen jaren meer overgaan.

Ik zou dan voor de Octagon gaan of als je een ander merk wilt gewoon nog wat wachten...

zzzzzz schreef op 01 Ma 2017 - 20:09:

Ik heb nog geen VU+ gekocht (zit nog bij mijn Dreambox 8000).

De Ultimo 4K spreekt mij wel aan, maar ik zou het jammer vinden om dan binnen een paar jaar weer een nieuwe ontvanger te moeten kopen.

Uit de reacties maak ik op dat het voor jullie ook niet duidelijk is of het zal werken of niet.

Je hebt eigenlijk wel gelijk alleen vroeger was het al zo dat kennissen van mij nooit een nieuwe PC kochten want ze hadden gehoord dat er een snellere aankwam waar ze op wilde wachten. Die zitten nu dus nog met floppy's als je begrijpt wat ik bedoel.

aangepast door bram46
Geplaatst:

Het zal zo'n vaart niet lopen met dvb-s2x en UHD zenders in Nederland.

Tegen die tijd heeft Canaal Digitaal zijn codering wel aangepast en zijn deze toch niet meer te bekijken met met een Linux box.

Ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken wat je vandaag koopt is morgen oud er is dus nooit een goed moment.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Je hebt eigenlijk wel gelijk alleen vroeger was het al zo dat kennissen van mij nooit een nieuwe PC kochten want ze hadden gehoord dat er een snellere aankwam waar ze op wilde wachten. Die zitten nu dus nog met floppy's als je begrijpt wat ik bedoel.

De normen van DVB komen niet zo snel uit als de evolutie bij PC is (gelukkig maar).

Indertijd heb ik gewacht op DVB-S2 in combinatie met H.264 (MPEG4), en geef toe, die combinatie vind je bij de vleet.

Ontvangers die wel H.264 en enkel DVB-S aankunnen, daar was je algauw niet veel meer mee.

Daarom dat ik toch eventjes wacht, maar mocht mijn DB8000 morgen definitief de geest geven, zou ik waarschijnlijk wel voor de VU+ Ultimo 4K gaan.

Ik zou me meer zorgen maken over de investering wat betreft coderingen en CI+ modules.

Over een tijdje heb jij je Vu ultimo en beslist Canaal Digitaal voor een andere codering te gaan waarbij de CI+ module nodig is.

Kan je met je CI+ module aan de gang in je Linux box en dat brengt een hele hoop nadelen met zich mee.

Met andere woorden te lang wachten gaat zich zeker niet lonen.

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Canal Digitaal noch TV Vlaanderen interesseren mij.

Ik gebruik mijn ontvanger voor FTA zenders, en onversleutelde zenders op de kabel.

Dan is dvb-s2x al totaal niet belangrijk alsof er binnen enkele jaren aanbod komt wat EN FTA is EN UHD EN in dvb-s2x.

Daarbij op de kabel hoef je echt geen onversleutelde UHD zenders te verwachten wat Ziggo betreft.

Ziggo komt begin 2018 met UHD boxen geloof mij maar dat mochten ze meteen met een zender komen deze zeker niet zonder codering uitgezonden gaat worden.

Alles wat een beetje interessant is zit achter slot, de FTA UHD troep op schotel zijn enkel wat promo filmpjes.

aangepast door stevie-v

Geplaatst:

Dan is dvb-s2x al totaal niet belangrijk alsof er binnen enkele jaren aanbod komt wat EN FTA is EN UHD EN in dvb-s2x.

Volgens mij gaan we veel rapper 4K content zien bij bijv. de BBC of de Duitse openbare zenders dan bij Canal Digitaal/TV Vlaanderen.

De BBC was er indertijd snel bij met BBC HD, en dat waren interessante programma's.

Waarom nu geen BBC 4K?

Ondertussen zie ik dat veel Vlaamse zenders nog altijd in SD zijn bij TV Vlaanderen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...