Ga naar inhoud


Overstap FM naar DAB+ kost veel luisteraars


Sprietje

Aanbevolen berichten

Op 26-9-2018 om 17:56 zei Sverige:

Nee... sinds die in de lucht is, ben ik niet meer in die regio geweest, helaas....

De Schlagerwelt is overigens DAB only dacht ik...  ik zou dus in de auto geen ontvangst van die zender hebben.

 

Mijn keuze voor MDR en dan Schlagerwelt of Sachsenradio (1) is meer omwille van de nostalgie... ze zenden nog behoorlijk veel DDR schlagers uit, en daar heb ik goede herinneringen aan...

Maar zoals je zegt, helaas is DAB+ nog steeds erg regionaal, net als FM overigens...  dus buiten de regio moeten we het met internetradio doen... en ik ben erg blij dat die er is, aangezien de Middengolf voor dit soort zenders leeg geruimd is... Vroeger had je wel Stimme der DDR en Radio DDR1 die in grote delen van europa te beluisteren waren... Vaak knerpend, piepend en met veel fading... maar dat stoorde mij niet...  

 

Zelfde hier, maar ik heb de muziek die mij het meest aansprak toentertijd op Amiga label langspeelplaten voornamelijk in de grote muziekwinkel am Alexanderplatz in Oost Berlijn aangeschaft. Maar ik keek snel even voor wie het interesseert, via internet is er deze werkende link voor MDR Schlagerradio http://mdrschlagerweltsachsen.radio.de/.

En ook MDR Sachsenradio vind je probleemloos werkend op internet: http://mdrsachsen.radio.de/

Maar ik was geen schlager- enthousiasteling dus of ik er zelf iets aan heb weet ik niet. Momenteel speelt daar Neil Diamond 🙂  dus je kunt dat woord Schlager wel wat losjes interpreteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

@T90user

Volgens mij zijn de spec's niet correct. 

De doos van de antenne vermeldt18dBi (16dBd) op band 3.

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-9-2018 om 19:53 zei Marc-Sim:

Welk type Medion ontvanger heb jij ? - Daar ik overweeg er een aan te schaffen - Dacht aan een model van € 129 of zoiets.

 

Ik heb die Medion al weer een aantal jaar. Hij is eenvoudig, heeft bv alleen wlan, je hebt geen lan aansluiting... weinig toeters en bellen, ook slechts 1 luidspreker, maar voor de badkamer een prima apparaat. 

Het Display is dus blijkbaar erg universeel, want zit ook op de dure apparaten.

Het is de Medion Life E85022 (MD 87267) en kostte destijds ca 85 euro...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen het display maar de ontvanger ook denk ik. Valt me op dat er op de Chinese sites nog niet veel te verkrijgen is.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De luisterdichtheid van de Nationale omroep mag dan wel van 70 naar 50 % zijn gedaald, maar de luisteraar stemt wel meer af om de extra zenders die bij DAB in de lucht zijn gekomen.

 

In Nederland daalt de luisterdichtheid van de publieke omroepen ondanks FM nog steeds dramatisch.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-9-2018 om 19:05 zei minplus:

Geen bron vermelding, een dikke vette vinger in de pap van de Telegraaf mediagroep en wat vage linkse mediageile freelancers met ene te kort aan aandacht.

Tja, ik kan het bericht en de gehele site niet eens een serieuze blik gunnen.

 

en dan dit:

Citaat

DRM+ gebruikt overigens dezelfde digitale codec als DAB+. Het enige verschil is dat de benaming DRM+ wordt gebruikt voor de FM-band, terwijl DAB+ altijd verwijst naar Band III (170-240 MHz)

eh....?? 🙄

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van russen kun je dit soort dingen verwachten. De technologie overnemen, elders anders plaatsen, een andere naam geven en doen alsof het een russische uitvinding is :D

Maar ik denk dat het bericht fake is, want waarom zouden russen zoveel moeite willen doen?

Citaat

Rusland was geïnteresseerd in het invoeren van DAB+, maar verschillende factoren speelden in het nadeel. Zo hebben de lagere frequenties in de OIRT- en FM-banden een beter bereik in het uitgestrekte land. De VHF-structuur kan beter worden weergegeven in digitale technologie. Bovendien wordt Band III, die in Europa grotendeels wordt voorbehouden aan DAB(+), in Rusland nog steeds gebruikt voor (analoge) televisie.

Digitale radio kun je eenvoudig met meerdere steunzenders over het gehele land uitstrijken.

Dat laatste regeltje zou een punt kunnen zijn, maar ik denk ook wel dat de russen zo langzamerhand over gaan naar digitale televisie en de VHF-III voor DAB+ gaan gebruiken.

Het wiel is al uitgevonden en ontwikkeld dus zou het niet slim zijn om toch dwars te zitten en iets anders te gaan bedenken om gewoon dwars te doen.

Russen zullen echt niet zo simpel zijn in hun gedachtegang.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, als ik kijk naar de domheid die ik meegemaakt heb in het onderwijs in Nederland waar het directie, middenmanagement, superdirectie, staatssecretarissen en ministers betreft, heb ik eigenlijk geen gigantisch vertrouwen in de kwaliteiten van Russische bestuursleden ook al zijn ze mogelijk niet zo geschift als zo'n figuur als Trump.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei minplus:

Ach, als ik kijk naar de domheid die ik meegemaakt heb in het onderwijs in Nederland waar het directie, middenmanagement, superdirectie, staatssecretarissen en ministers betreft, heb ik eigenlijk geen gigantisch vertrouwen in de kwaliteiten van Russische bestuursleden ook al zijn ze mogelijk niet zo geschift als zo'n figuur als Trump.

Iedereen is gek alleen ik niet ? :wub:

Als je de dossiers niet kent kan je ook niet oordelen

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...