dighunter Geplaatst: 19 oktober 2002 Geplaatst: 19 oktober 2002 Heb al geruime tijd een echte Wizja ontvanger in gebruik als FTA ontvanger. Dankzij iemand ben ik aan de nodige files geraakt om deze te kunnen gebruiken voor FTA ontvangst. Het toestel reageert een beetje zoals de Strong 8000, geen kaart dus geen beeld. Hier gaat het echter nog iets verder, bij het opstarten moet je eerst ff op een Wizja kanaal gaan staan alvorens je op de andere kanalen beeld krijgt. Vandaag kreeg ik het in het gedacht om het toestel eens opnieuw alle kanalen te laten inscannen. Hierna was ik dolgelukkig dat er nog enkel en alleen FTA kanalen meer instonden!! geen zwarte beelden meer. De pret was echter snel over. Toestel van het net gehaald, naar zijn vaste plaats verhuisd. En wat dacht je, het hij vraagt er natuurlijk achter om ff op een Wizja kanaal te gaan staan om op te starten. Resultaat nu, geen enkel kanaal dat nog open gaat. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem. tnks, Dighunter ================================================== Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!
Gast Geplaatst: 19 oktober 2002 Geplaatst: 19 oktober 2002 Heeft hij een rs232 aansluiting? Misschien kan je daar iets mee doen?Wil hij geen enkel wizja kanaal inlezen? Merkwaardig.Enige dat ik kan denken is patchen,maar waarschijnlijk is er geen patch of dergelijke. Doet me intertijd denken aan officiele filmnet d2mac decoders,je moest ze eerst op filmnet zetten om daarna beeld te hebben op bvb tv1000 (jaartjes terug).filmnet verdween van astra en er begonnen heel wat problemen.Gelukkig heeft iemand op de proppen gekomen en kon je code's invoeren die dit ongedaan maakte.Misschien is er ook een "geheim fabrieksmenu"waar je dit kan veranderen.Maar ja,vindt dat maar eens als het al bestaat.
dighunter Geplaatst: 19 oktober 2002 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2002 Hij heeft inderdaad een rs232 aansluiting maar op zichzelf heb je er niet veel aan als je geen SW hebt om met het toestel te kunnen praten. Het is inderdaad ook zo een systeem hoe jij beschrijft uit de D2MAC tijd. Voordien, als ik hem een scan liet doen nam hij gewoon de Wizja kanalen binnen. Deze kanalen kon ik ook niet van plaats verhuizen. Nu slaat hij gewoon die posities over ttz hij laat ze leeg. De Polen hebben misschien iets veranderd bij hun. Deze ontvanger is misschien niet meer compatiebel met hun nieuwe codering (dacht ginder ook iets veranderd is). Hopelijk vinden we een oplossing. In ieder geval al tnks voor de reply ================================================== Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!
satwan Geplaatst: 19 oktober 2002 Geplaatst: 19 oktober 2002 Wizja is cryptoworks-codering, word sinds overname door Cyfra, nog wel ondersteund, maar nu op Hotbird ipv. op Astra. Als je een orginele Wizja(Cryptoworks-Card) bezit die nog niet op inactief geschakeld is, kun je met behulp van een hardwarematige Blokker(niet de winkel)naar de Poolse Cyfra kanalen kijken, niet in SecaII maar in Cryptoworks. Grtz. satwan
dighunter Geplaatst: 21 oktober 2002 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2002 Tnks, Ik zal hem eens op Hotbird laten scannen. Het vervelende is gewoon dat hij zelfs de Wizja kanalen niet installeerd. Het is niet de bedoeling van deze te gaan bekijken maar hij heeft een Wizja nodig bij het opstarten anders geeft hij zelfs op de fta's geen beeld. We zoeken verder. Als ik de oplossing heb laat ik zeker iets weten. ================================================== Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen