Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen,

Kan iemand mij helpen met het volgende ontwerp.

We hebben een vreemde opdracht om een mobile entertainment container te bouwen. Hier komen allerlei voorzieningen zoals verlichting/airco/brandmeldsysteem/TV/Internet etc.

Nu is de planning om TV en internet over de satelliet te laten gaan, echter heb ik geen ervaring met internet over de satelliet.

Ik denk dat het meest kritische punt is, dat de container overal ter wereld neergezet moet kunnen worden. En zo simpel mogelijk in bedrijf moet worden genomen.

Heeft iemand enig idee wat ik hier kan toepassen?

Met vriendelijke groet,

Nick

• Moderator
Geplaatst:

Gezien de diversiteit van netspanning en systemen is hier geen eenvoudig antwoord op te geven.

Alleen al de vraag of je een schotel voor 3 of voor 12 Ghz nodig hebt is plaatsgebonden.

Internet over satelliet is ook per aanbieder regio gebonden,

Je zal daarvoor op de koffie moeten bij bedrijven die internet voor de luchtvaart aanbieden.

Goedkoop zal dat niet zijn.

Ook het begrip "de hele wereld" zal je moeten begrenzen, op de noord en zuidpool is geen geostationaire satelliet ontvangst mogelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Beste Ceesv,

Bedankt voor je reactie.

Diversiteit van netspanning hoeven we ons niet druk over te maken. We zijn ook verantwoordelijk voor het leveren voor een generator en spanning verdelers.

Ik begrijp dat we het moeten begrenzen op diverse regio's. Maar kan je een voorbeeld geven voor welke regio's je weer andere hardware nodig hebt?

Geplaatst:

Er is een provider die zijn diensten aanbiedt via de Eutelsat 9 oost. Onderstaand een plaatje van de dekking:

EUTELSAT_KA-SAT_9A_Ka-band_Combined_Down

Die specifieke provider heeft ook geen datalimiet (dit hebben de meeste wel). De vraag is alleen of deze regio voldoende is.

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Geplaatst: (aangepast)

Zo te zien zal het in eerste instantie voldoende zijn. Hij komt eerst in Dubai te staan. Welke provider is dit? En welke hardware zal ik moeten inzetten om vanuit Dubai TV en internet te ontvangen?

Edit: Bedankt voor je reactie trouwens :grin:

aangepast door Nickkie55
Geplaatst: (aangepast)

Helaas mag ik geen reclame maken maar zoek even op Google naar 'satelliet internet 9 oost', dan zul je vinden wat je zoekt! Bij dat bedrijf kan je ook voor €395 de volledige hardware aanschaffen.

Nog een klein dingetje (als toevoeging op je openingspost): bedenk wel dat je de 3B wide beam voor Nederlandse tv niet kan ontvangen in de Emiraten.

astra-3b_europe_ku_band_wide_beam_L.jpg

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

• Moderator
Geplaatst:

Voor informatie over Dubai moet je bij Dr, Eijserbout zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen