Ga naar inhoud


Vraag over Schwaiger sat finder sf 9002


JandeCaravanner

Aanbevolen berichten

Op aanraden van iemand op dit forum heb ik voor mijn reis door Griekenland een single lnb gekocht. In combinatie met de sat finder werke dat prima. Nu wil ik iemand helpen met een duo lnb, maar dan krijg ik alleen een groen lampje bij eutelsat 28.Vraag hoort bij een juiste positie de beide lampjes van Astra 1 en Astra 3 tegelijk te gaan branden?

Bij voorbaat dank voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites


maar dan krijg ik alleen een groen lampje bij eutelsat 28.

 

Dan is de (19oost)LNB nu waarschijnlijk op 28 oost uitgericht?

 

Vraag hoort bij een juiste positie de beide lampjes van Astra 1 en Astra 3 tegelijk te gaan branden?

 

Nee, je moet een diseqc-opdracht geven met je schwaiger, om de goede/gewenste kop van de duo-lnb te bereiken.

Zie bijvoorbeeld de manual ( http://manual.schwaiger.de/manuals/bda_sf9002_gb.pdf ), pagina 7.

 

Er zijn via google waarschijnlijk ook wel een paar andere draadjes te vinden over de schwaiger en diseqc instellingen voor de duo-lnb; het onderwerp is al vaker de revue gepasseerd.

Ik heb zelf geen schwaiger, ook nooit gehad, dus ik kan de oplossing daarvoor niet zo uit mijn mouw schudden...

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alweer een tijd geleden dat ik een SW9002 heb gebruikt maar ik denk dat ik het nog wel weet.

Als je de SF9002 op een coaxkabel aansluit welke op een DUO LNB Is aangesloten dan geeft de SF9000 standaard DiSEqC A weer.

Dus eerst dien je de daarvoor bestemde LNB perfect af te stellen zodat de LED van de betreffende satelliet oplicht en de Level en Qualiteit optimaal is afgesteld.

 

Hierna druk je toets (knop) A 6x achterelkaar in totdat de DiSEqC LED B rechts onderin oplicht.

Op dat moment is de 2e LNB met DiSEqC B actief en kun je de 2e satelliet opzoeken.

 

Als nu de LED van de 2e LNB oplicht kun je deze ook zo optimaal mogelijk instellen

Voor de goede orde, er licht maar één satelliet LED tegelijkertijd op.

Als je nu de SF9002 opnieuw zou inschakelen dan gaat die weer automatisch naar DiSEqC A en zal je de LED van Astra1 zien oplichten.

Uiteraard staat dit ook in de door A33 gelinkte handleiding.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jan de caravanner kan ook nog even aangeven of hij thuis is of in Griekenland.

 

Een Duo LNB is alleen te gebruiken in de regio waarvoor die ontworpen is met de bijbehorende schotelmaat.

Wordt de Duo LNB geruikt bijten de regio moet er gerekend worden of die eventueel te gebruiken is met een andere schotel afmeting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan hoef je alleen op te letten of je de juiste maat schotel hebt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Een wat (te) late reactie: Mijn ervaring met de SF9002 is dat Astra 3 niet wordt herkend.

Ik richt op vakantie mijn duo lnb altijd uit op Astra 1 met de sf9002 zonder disecq

Als deze goed is dan gaat Astra 3 vanzelf goed, maar zuidelijker dan Oostenrijk ben ik met

de schotel nooit geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 9002 herkent normaliter zonder meer de Astra 3 (23.5), dit weet ik uit eigen ervaring en van kennissen die deze satfinder op aanraden van mij gebruiken.

De enige reden die ik nu zo 1-2-3 kan bedenken is dat de datafile van de 9002 met daarin de satellietgegevens niet up-to-date is.

Ik stel voor om deze file te updaten of zowel de software als de datafile opnieuw te installeren, zie onderstaande link.

 

http://www.schwaiger.de/de/service-support/bedienungsanleitung-produktsoftware/downloadbereich-archiv.html

 

Verder zou ik aanbevelen om de LNB hals van de Astra 3 kop in de LNB houder van de schotel plaatsen i.p.v. de houder voor de Astra 1.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...