Ga naar inhoud


Wel gewoon verbinding tussen tuner en tv maar geen beeld


apruijn

Aanbevolen berichten


Heb je nog wel beeld op FTA zenders, zoals BVN?

Zo ja dan ligt het waarschijnlijk aan de softcam, abo of kaartje.

Box al eens herstart?

In het menu kan je zien of de softcam gestart is en of je kaart ook gelezen wordt, dan kan je ook zien of je abo nog geldig is.

Als het verlopen is kan je bij CD een heractivatie van de kaart aanvragen via de website.

Als je kaartje niet meer te lezen is en niemand heeft hem eruit gehaald en weer verkeerd teruggeplaatst dan kan je proberen om de contactjes schoon te maken met b.v. een gummetje.

Is hij dan daarna nog niet te lezen dan kan je proberen of hij in een andere ontvanger wel werkt en te zien is, als dat ook niet werkt is het kaartje waarschijnlijk overleden en moet je een nieuwe bij CD aanvragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

apruijn

meervoudige oplossingen mogelijk

 

maar eerst enkele vragen om het probleem in te perken :

 

-0 de AV-instellingen op juiste formaat en aansluiting HDMI poort

-1 de signaalmeter , wat geeft die aan qua AC en SNR???

-2 de softcam ingeschakeld?

-3 op FTA zenders geprobeerd 19,2 Oost - ZDF bijvoorbeeld

-4 buiten gekeken naar schotel schade?

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor jullie reacties !

even kijken of ik al jullie vragen kan beantwoorden :

- ik heb een VUPlus DUO2 met OpenPLI 4 (gisteren herinstallatie gedaan, dus met de nieuwste versies software)

- herstart van de box is intussen meerdere malen uitgevoerd; test met andere hdmi-kabel levert hetzelfde resultaat (=geen beeld)

- FTA zenders (BVN) geven wel netjes beeld (gisteravond ontdekt)

- dus een heractivatie via internet uitgevoerd; heeft niet geholpen.

- zojuist via de klantenservice nogmaals heractivatie aangevraagd

 

- signaalsterkte is goed

- er is ook communicatie tussen box en tv want ik kan in menu alles zien (bv signaalsterkte)

- bij zappen toont de tv ook netjes welke zender voor komt en welk programma daar op dat moment wordt uitgezonden, alleen geen bewegend beeld.

 

RS2000 schrijft : In het menu kan je zien of de softcam gestart is en of je kaart ook gelezen wordt

- zou je me aan kunnen geven via welke menu-stappen ik dat kan zien ?

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dank voor jullie reacties !

 

- ik heb een VUPlus DUO2 met OpenPLI 4 (gisteren herinstallatie gedaan, dus met de nieuwste versies software)

 

RS2000 schrijft : In het menu kan je zien of de softcam gestart is en of je kaart ook gelezen wordt

- zou je me aan kunnen geven via welke menu-stappen ik dat kan zien ?

Duidelijk, na herinstallatie geen softcam geladen/gestart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of onjuiste configuratie, of kaart in verkeerde interne lezer. Ik meen me te herinneren, dat je bij de setup/wizard een softcam kan kiezen, en je kiest oscam. pli maakt dan zelf de config file's, maar het is niet gelijk welke interne kaartlezer je gebruikt.

Als ts. slim genoeg is, is dit allemaal te zien in webif van oscam (tenzij geen oscam geïnstalleerd).

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

softcam herstarten heb ik wel uitgevoerd..geen vreemde melding gezien

 

jullie schrijven: Als ts. slim genoeg is, is dit allemaal te zien in webif van oscam (tenzij geen oscam geïnstalleerd).

 

ik vrees dat ik niet slim genoeg ben ...

waar/hoe kan ik zien of en welke aktief is ?

hoe kom ik in "webif van oscam"?

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ip adres van je ontvanger:83

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inderdaad via webif van de ontvanger gekeken; gaat een hele wereld voor me open ! :)

in oscam eea gerestart, maar volgens mij ziet die mijn smartcard niet.

status van beide interne readers is ook off.

 

ik vermoed nu dat bij de herinstallatie die ik heb gedaan er een "lege" oscam is geinstalleerd, die vervolgens geconfigureerd moet worden.

maar je kunt nogal een aantal dingen invullen!

ik zie ook posts  waarbij ik de indruk krijg dat er voorgeconfigureerde .ipk's zijn.

 

moet ik opnieuw iets installeren ?

VU Plus duo 2 - openpli6beta

Kernel 3.13.5

LAN en USB HDD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens een normaal uitgevoerde Openpli installatie met o.a, Oscam dient de configuratie van de Oscam configuratiefiles automatische te geschieden, dus m.a.w. zullen ook de 2 readers opgenomen moeten zijn en zonder enige toegevoegde inspanning moeten functioneren.

Misschien nog eens opnieuw installeren (flashen)?

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...