Sanyu Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Beste mensen, Wie o wie kan ons helpen. We zijn onze vakantie met motorpech begonnen en tevens heeft onze aut. schotel het begeven. In het verleden een losse schotel gehad dus dat ging haast altijd meteen goed. Nu in Spanje een losse schotel met lab gekocht. Wij staan nu 40 km onder Alicante en verdikkeme ik krijg het maar niet voor elkaar om beeld te krijgen op de Astra 3. Wat moet ik toch doen. We zijn al uren bezig geweest maar noppes. Wie geeft ons goede raad zodat we onze goede zin kunnen bewaren. Heel graag! groetjes, Sanyu
D.Quijote Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Heb je wel ontvangst op de Duitse zenders, en wat is de diameter van de schotel? M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Crazy Sat Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 (aangepast) ik krijg het maar niet voor elkaar om beeld te krijgen op de Astra 3 Heb je wel ontvangst op de Duitse zenders, en wat is de diameter van de schotel? Daar ga je weinig Duitse zenders vinden om af te stellen die zitten op 19,2°E. Uitrichten op TV Drenthe (FTA) : 11876 H 29900 DVB-S2 8PSK FEC 3/4 3 april 2017 aangepast door Crazy Sat feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
Sanyu Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Dank jullie voor de reactie. De diameter van de schotel is 80cm. Weet een van u hoe ver de schotel achterover moet en hoever de lab met de klok meegedraaid moet worden? Ik heb nog geen zenders hoor!
D.Quijote Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Dat er geen Duitse zenders op zitten weet ik natuurlijk, maar het ging mij of hij uberhaupt ontvangst heeft, anders is er ander probleem. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Sprietje Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Ik ga er van uit dat je wel de CanalDigitaal zenderlijst in je ontvanger hebt geladen.Stem dan af op de zender Ocko op positie 237.De elevatie moet op 39 graden ingesteld worden op de schaalverdeling van de schotel.
Sanyu Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Dit ga ik doen sprietje. Ons uiteindelijke doel is El Rocio ( provincie Huelva Spanje ) en Portugal. Is de elevatie dan ook anders. En Sprietje hoe moet ik de lnb houden. Moet hij iets met de klok meegedraaid worden?
Sprietje Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 De skew van de lnb moet op 20 graden ingesteld worden, d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt. Gebruik je bijlage voor de juiste schuinstand.Gebruik voor andere locaties de site http://www.dishpointer.com/
Sanyu Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Fantastisch Sprietje. Dank je wel. Ik kan het pas morgen doen op de volgende plek. Ik durf nog een vraag te stellen. Als ik op de http://www.dishpointer.com/ kijk en zie daar staan skew LNB Skew [?]: -19.7° dan staat er een boogje bij die de andere kant op draait dan de klok doet. Sorry, misschien een domme opmerking. Hartstikke bedankt Sprietje. Klasse hoor! Turn counter-clockwise standing behind the dish
Sprietje Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 (aangepast) De skew wordt normaal aangegeven als je kijk in de richting van de satelliet. Om de lnb af te stellen is dat niet handig want dan sta je voor de schotel en niet achter de schotel. Vandaar dat ik het anders aan geef. 3 april 2017 aangepast door Sprietje
Sanyu Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Helemaal begrepen Sprietje. Nogmaals onze dank en een fijne avond. Groetjes Sanyu
D.Quijote Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Even nog een opmerking, Sanyo wil naar el Rocio bij Huelva, en verder naar Portugal, dat redt je niet met een 80 cm. Zelfs niet waar ik woon. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Sanyu Geplaatst: 4 april 2017 Auteur Geplaatst: 4 april 2017 Beste mensen, D.Quijote, dat is geen positief bericht. Gisteren in Alicante ook geen beeld en vandaag in Beas de Granada ook niet. Ongelooflijk! Ik vrees dus in El Rocio en Portugal ook niet. Wat jammer is dat toch.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen