gps Geplaatst: 10 augustus 2017 Geplaatst: 10 augustus 2017 (aangepast) Een kennis van mij in Schiedam-Noord heeft een LNB op zijn Triax 60 cm zoals afgebeeld in bericht 2 van Sprietje nl. de Maximum V3. Deze zit met de 23.5 in de klem. Moet de skew nu hetzelfde afgesteld worden als de Duo LNB van Canaldigitaal of is dat anders omdat de V3 volgens mij een Monoblock is? En hoeveel graden schuinstand moet de lnb dan afgesteld worden? Kan ik de schuinstand afbeelding gebruiken die bij de Duo LNB van Canaldigitaal zit, zie bijlage? 10 augustus 2017 aangepast door gps
Sprietje Geplaatst: 10 augustus 2017 Geplaatst: 10 augustus 2017 Beste gpsIn Schiedam moet een duo-lnb 12,9° schuin gezet worden om er voor te zorgen dat de twee koppen precies in de signaalbundels staan.De antennes staan dan ook 12,9° schuin terwijl de antenne van de Astra 23,5 maar 7,4° schuin moet staan, een afwijking van 5,5°.De antenne van de Astra 19,2 moet 4,3° schuin staan. Die komt dus 8,6° verkeerd te staan.Je zult de afwijking van de stand van de antennes alleen maar merken bij een flinke regenbui.Wil je alles optimaal hebben, dan zul je een echte duo-lnb moeten kopen i.p.v. een monoblock.
Sprietje Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Gisteren kon ik de bijlages niet plaatsen, vandaag wel. Hier het verschil tussen een monoblock waar de antennes recht staan en een duo-lnb waar de antennes gedraaid staan.
gps Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Dat is daar precies het probleem, bij een flinke regenbui gaat het beeld op zwart en z'n buurman met dezelfde schotel maar wel met een CD DUO LNB heeft dan gewoon beeld. Ik vind het trouwens wel bizar dat die Maximum LNB bij diverse bedrijven aangeboden wordt als zijnde geschikt voor Astra 19 en 23.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen