NickBol Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 Hoi, Deze uitleg heeft me inderdaad veel geholpen voor het installeren van mijn schotel TOCH als nieuweling ben ik op een probleem gestoten als ik mijn LNB's (megasat multifeed twin) één voor één test met een losse kabel gaat alles prima maar zodra ik er mijn megasat Diseqc switch 4/1 tussen steek lukt niets nog geen signaal Iemand een Idee?
Sprietje Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 (aangepast) Beste NickBolWelkom op dit forumHeb je diseqc 1.0 wel ingesteld in het menu van je ontvanger?In welke volgorde heb je de lnb's op de diseqc-switch aangesloten? 18 april 2017 aangepast door Sprietje
NickBol Geplaatst: 18 april 2017 Auteur Geplaatst: 18 april 2017 Oei, nu vraag je me wat! lol Als er een volgorde is? welke volgorde gebruik ik dan best? mijn mijn ontvanger had ik de mogelijkheil single lnb of multi lnb heb beide geprobeerd ik doe nog eens een controle!
Sprietje Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 (aangepast) Welke satellieten ontvang je? Met multi-lnb wordt in dit geval bedoeld een smalle lnb zodat ze dicht genoeg bij elkaar geplaatst kunnen worden op een bescheiden schotel. Deze Megasat lnb heb je in uitvoeringen met 1, 2 of 4 aansluitingen. 18 april 2017 aangepast door Sprietje
NickBol Geplaatst: 18 april 2017 Auteur Geplaatst: 18 april 2017 2 uitgangspunten op de lnb heb er 4 op een 80cm sab schotel Astra 1,2,3 en 1 voor hotbird heb dus 2 disqc switch ook megasat 4/1
Sprietje Geplaatst: 18 april 2017 Geplaatst: 18 april 2017 De meeste ontvangers kun je in een willekeurige volgorde instellen.Sommige ontvanger zijn niet in te stellen of kiezen na het uitzetten weer de voorgeprogammeerde volgorde.Om problemen te voorkomen kun je het beste deze volgorde nemen:Astra 19,2 op #1Astra 23,5 op #2Astra 28,2 op #3Hotbird 13 op #4
NickBol Geplaatst: 18 april 2017 Auteur Geplaatst: 18 april 2017 Ik ga het morgen proberen, alvast bedankt voor de moeite
Moderator ceesv Geplaatst: 19 april 2017 Moderator Geplaatst: 19 april 2017 Je moet dan de antennekabels van je verschillende LNB's ook in die volgorde aansluiten op je diseqc switchen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
NickBol Geplaatst: 19 april 2017 Auteur Geplaatst: 19 april 2017 Probleem lijkt opgelost, het jammere is eigenlijk dat ik niet 100% wéét waarom. Bij het snuffelen in de lijst transponders had ik dan wel signaal én kwaliteit en toen heb ik dit maar zo opgeslagen... Grtz Nick
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen