Sprietje Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 In Totaal TV is het volgende te lezen:Een deel van de klanten van Kabelnoord heeft de afgelopen dagen geen gebruik van Netflix kunnen maken. Netflix blokkeerde de toegang van klanten tot de streamingdienst.Kabelnoord gaf eerder aan dat het om een storing ging. Nu blijkt echter dat Netflix een deel van de klanten van Kabelnoord bewust heeft geblokkeerd. Inmiddels is de blokkade opgeheven. Reden van de actie van Netflix is geconstateerde misbruik van het abonnement van enkele klanten van Kabelnoord. Het Amerikaanse bedrijf besloot niet het account van de betreffende klanten af te sluiten maar de complete IP-range te blokkeren. Hierdoor konden ook klanten die geen misbruik maakten de online streamingdienst niet gebruiken.Bij een kleiner kabelbedrijf als Kabelnoord betekent het blokkeren van een complete IP-range dat behoorlijk veel klanten getroffen worden. De blokkade van Netflix heeft twee dagen geduurd.
Prawo Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Gedupeerde klanten moeten dan Netflix aanspreken. Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
fenzo Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Hoe kun je misbruik maken van Netflix dan? en dat enkel bij Kabelnoord?
Prawo Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Dat zou ik ook niet weten. Want Netflix kun je op vier apparaten gebruiken. En dat mag ook buiten je eigen huis. Wellicht valt misbruik eerder op als je Netflix op meerdere adressen gebruikt via de voorgeïnstalleerde Netflix app in mediaboxen of smart tv's Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv. Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
Gerard 76 Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Je kunt netflix met zijn 4en delen dacht ik. Ook extern.
ronaldsl Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Ik meen gelezen te hebben dat ze de VPN's verdacht vonden en hebben toen ook maar een hele IP range afgesloten.
ronaldsl Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 http://www.lc.nl/friesland/Waarom-sloot-Netflix-kijkers-van-Kabelnoord-af-22152436.html LC is de regionale krant hier in Friesland.
_Bartje_ Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Nu misbruik is er genoeg, Zag laatst accounts langskomen voor 5 Eur per maand uit China. Waarschijnlijk opgedeelde accounts dus. Hele range afsluiten is natuurlijk niet handig.
ronaldsl Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Nu heb ik een code gekregen van een familielid die een officieel account heeft. Is dat dan ook verkeerd ? En zoals eerder gemeld door mij, nog nooit naar gekeken.
Max8 Geplaatst: 20 april 2017 Geplaatst: 20 april 2017 Misbruik van Netflix komt best veel voor. Ooit voor 10-dollar (8 euro) een login gekocht op ***geen-reclame***, gewoon om het eens te proberen. Ik heb er bijna 2 jaar mee kunnen kijken, toen pas ging het op zwart 2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen