Ga naar inhoud


Mogelijk geen Eurosport, Discovery en Animal Planet meer per 1mei 2017


Noordzee

Aanbevolen berichten

Ik neem zowel M7 als Discovery met een flinke hap zout.

Ik neem het gemiddelde wel! (allebei overdrijven ze)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor alle duidelijkheid: onze zenders zijn in al die jaren nooit ergens ‘op zwart’ gegaan.

Misschien niet in Nederland/België; maar verderop naar het Noorden toch wel??

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij het verlengen van doorgifte rechten hoor je anders nooit iets.

Wanneer het om Discovery gaat hoor je elke provider zijn hakken in het zand zetten.

 

Alleen Ziggo betaalt, want dat is vestzak-broekzak met een belanghebbende.

Daar is de abonnee het kind van de rekening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in elk geval, de zenders staan nog "open" op satelliet, en dit voorspelt niet veel goeds. Er komt waarschijnlijk wel een compromis uit de hoed waar wij sowieso zullen de rekening van betalen.

het zal wel niet zoveel zijn als Discovery communications oorspronkelijk vroeg, maar met 0 euro verhoging zullen ze ook geen genoegen nemen. Dus zolang er nog beeld is zit er een verhoging aan te komen !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarna er linksom of rechtsom opzeggingen volgen.

 

Canaldigitaal heeft hier slechts 2 kansen

- Ze doen het niet goed, of

- Ze doen het verkeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben geen fan van Canaaldigitaal, maar van dit debacle kan ik ze inderdaad niet de schuld geven ........

ENIG goede oplossing is Discovery eruit wippen en zorgen voor goede vervangkanalen. Maar da's een "mission impossible" vrees ik - en met "miauw tv" gaan ze ook niet ver geraken.

  • Like 1

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lees je niet goed, ze ontkrachten het gerucht dat er een verdubbeling van de doorgifte prijs zou zijn, hoeveel het wel is vertellen ze uit bedrijfsbelang niet.

M7/CDS bluft vast maar wat met zijn verdubbeling in de doorgifte prijs.

 

En Discovery spreekt de enige waarheid?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Stellig weten dat de een de waarheid spreekt en de andere bluft, zonder welke onderbouwing dan ook.

 

Wat wij hier weten uit uitlatingen van de firma's, die dit hebben laten optekenen door journalisten, die dat op hun beurt met ons gedeeld hebben, is,

 

dat Delta zegt dat de kosten verdubbelden, en dat Discovery zegt dat het geen verdubbeling was.

 

Sjaak heeft kennelijk andere bronnen, en zijn volgende bijdrage hier is een onderbouwing van zijn bewering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die reactie was al eerder gepost.

https://www.sat4all.com/forums/topic/358520-mogelijk-geen-eurosport-discovery-en-animal-planet-meer-per-1mei-2017/?p=2441375.

 

Maar nu je onderbouwing waarom Delta en Canaldigitaal ongelijk hebben.

 

Jij schrijft toch echt zelf het volgende:

 

Dat lees je niet goed, ze ontkrachten het gerucht dat er een verdubbeling van de doorgifte prijs zou zijn, hoeveel het wel is vertellen ze uit bedrijfsbelang niet.

M7/CDS bluft vast maar wat met zijn verdubbeling in de doorgifte prijs.

 

Het was trouwens geen gerucht, het was een mededeling van Delta.

 

Zeggen dat het geen verdubbeling was kan ook betekenen dat de verhoging nog hoger was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het op Cees.......

Maar Sjaak(k), in het steekspel tussen Discovery aan de ene kant en Delta of CD aan de andere, kun je toch moeilijk het ene 100% geloven en het andere afdoen als "bluf"? Alleen omdat het ene verhaal wellicht beter klinkt dan het andere, of omdat je de andere partij wellicht minder sympathiek vindt?

 

We kennen de inhoud van de onderhandelingen (uiteraard) niet, dus beide partijen kunnen beweren resp. weer ontkennen.

En wat het woord "verdubbeling" betreft: het is maar net hoe je rekent. Narekenen kunnen we (momenteel) niet. Maar er zijn vast meerdere routes om tot een (bij benadering) verdubbeling van kosten en onkosten te komen.

Discovery is evenmin een filantropische instelling als CD/M7.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Discovery is evenmin een filantropische instelling als CD/M7.

 

Daar sla je de nagel op de kop. Allebei proberen ze er de best mogelijke deal uit te slepen voor hunzelf. En of ze bij M7 nu meer gaan betalen voor de zenders van Discovery of niet, volgend jaar komt er sowieso weer een prijsverhoging aan. Daar kan je van op aan.

 

Eurosport is hier in Vlaanderen lang geleden, ik geloof net voor de Olympische Spelen in 1992 in Albertville, ook wel eens op zwart gegaan omdat ze opeens veel meer vroegen voor de doorgifte. Toen waren ze nog lang niet in handen van Discovery ;) Maar dat was destijds ook een "hot topic" in de kranten. Nu is er tenminste een alternatief als een zender verdwijnt van één aanbieder, je kan overstappen naar een andere of je via de Eurosport Player abonneren zonder tussenkomst van een aanbieder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarnaast zeggen ze indirect dat de Zeeuwen maar naar Ziggo e.a. , die wel extra hebben willen betalen, moeten gaan.

 

Ziggo is in Zeeland toch geen alternatief?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als we dan toch bezig zijn.

lazer dan met die regionale zender op.

en al die NPO shit. wat heb je daar nu aan

 

Gelukkig verschillen smaken en past er op ieder potje een dekseltje.

Zoveel hoofden, zoveel zinnen.

Voor iemand die de vraagprijs wil betalen is er geen vuiltje aan de lucht. 

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar het een centen kwestie is i.v.b.m. rechten voor Eurosport.

Hoop ik indien M7 overstag gaat, men kan bedingen dat Discovery Science, Discovery showcase en Discovery World voortaan ook in het zender pakket zitten.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m7m101

Dat hoop ik al jaren. Als ze echt álle Discovery kanalen gaan doorgeven zou ik een prijsverhoging niet problematisch vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...