Ga naar inhoud


Mogelijk geen Eurosport, Discovery en Animal Planet meer per 1mei 2017


Noordzee

Aanbevolen berichten


Dat hoop ik al jaren. Als ze echt álle Discovery kanalen gaan doorgeven zou ik een prijsverhoging niet problematisch vinden.

 

Dit is nou een goed voorbeeld van hoe je aan een statement over "verdubbeling" zou kunnen komen: gedwongen winkelnering.

Dat charme-offensief van Discovery over "geweldige programma's voor alle geliefde abonnees alleen in het basispakket" - over de hoofden van de onderhandelende providers heen - is voor mij een net-even-te-slijmerig verhaal.  Klinkt bijna filantropisch. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoop ik al jaren. Als ze echt álle Discovery kanalen gaan doorgeven zou ik een prijsverhoging niet problematisch vinden.

dat zou inderdaad een oplossing zijn maar dat wil Discovery communications dan weer niet : zij eisen dat al hun zenders in het basispakket geplaatst worden.

anders was het simpel : een nieuw pakket aanmaken en laat diegenen die ernaar willen kijken maar extra betalen.

Delta dacht het zo op te lossen, maar ze zijn dus teruggefloten door Discovery .....

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk dat Discovery veel belang heeft bij een plek in het basispakket: meer potentiële kijkers en daarmee hogere tarieven voor reclame.
 

Daar moet dan wel (voor Discovery) een prijskaartje aan hangen in de vorm van een lagere doorgiftevergoeding, zo het al niet redelijk is dat pakketaanbieders als CD en Delta van Discovery juist een vergoeding vragen in plaats van omgekeerd. Voor Discovery honderden gratis anderen (bij CD).
 

Zo de kijker al niet een vergoeding moet krijgen (er zijn ook telefoonaanbieders met gratis bellen mogelijk maken in ruil voor eerst even naar een reclamespotje luisteren).

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar het een centen kwestie is i.v.b.m. rechten voor Eurosport.

Hoop ik indien M7 overstag gaat, men kan bedingen dat Discovery Science, Discovery showcase en Discovery World voortaan ook in het zender pakket zitten.

 

 

Dat hoop ik al jaren. Als ze echt álle Discovery kanalen gaan doorgeven zou ik een prijsverhoging niet problematisch vinden.

 

Dat hoop ik al jaren. Als ze echt álle Discovery kanalen gaan doorgeven zou ik een prijsverhoging niet problematisch vinden.

 

Laat ze dat maar in een hoger pakket plaatsen, ik wil daar geen cent voor betalen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ze dat maar in een hoger pakket plaatsen, ik wil daar geen cent voor betalen.

 

Dat lijkt ook de mening van toezichthouder ACM.

 

ACM wil Nederlandse telecommarkt strenger reguleren

...

Keetelaar zou liever zien dat aanbieders een eenvoudiger standaardpakket bieden met toevoegingen naar keuze.

 

Bron ANP/NU.nl

 

En 1 mei jl schreef ik op dit forum wat betreft CD al iets vergelijkbaars: https://www.sat4all.com/forums/topic/358586-hoeveel-kanalen-moet-cd-doorgeven-en-welke/?p=2441032

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heden dage draait het om de reclame niet om de programma's op zichzelf, en daar zijn torenhoge bedragen mee gemoeid, en dat moet dan in het Basispakket want daar brengt dat het meeste op.

 

En de betalende kijker, bijzaak natuurlijk, poen scheppen heeft de voorrang, 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het illustreerd de arrogantie van Discovery.

 

Wil iemand tegenwoordig TV kijken dan kun je niet buiten een provider.  Sommigen hebben aan een klein aantal zenders genoeg.  Discovery wil daar absoluut bij horen en drijft zo de rekening op.  En ze willen ook nog eens zelf bepalen hoeveel de klant van de provider daarvoor verplicht moet ophoesten.

 

Ik heb dit voorstel reeds eerder gedaan (en het zal wel niet realistisch zijn):  Een zender die ook maar één minuut reclame uitzend moet zelf opdraaien voor de kosten om het bij de TV-kijker te krijgen.  d.w.z niet de provider betaalt een vergoeding, maar de zender moet de provider vergoeden om de zender te verspreiden.

 

Willy

  • Like 1

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil iemand tegenwoordig TV kijken dan kun je niet buiten een provider. 

Sommigen hebben aan een klein aantal zenders genoeg. 

Discovery wil daar absoluut bij horen en drijft zo de rekening op.

 

Onze overheid maakt dit mogelijk door de huidige Mediawet die pakketaanbieders opdraagt een basispakket aan te bieden met tenminste 30 zenders.

 

Mijns inziens moet die wet snel worden gewijzigd.

Daarbij kunnen dan bijv. de volgende verplichtingen worden opgenomen:

1. een basispakket in HD met zes zenders waarvan de Nederlandse helft gratis beschikbaar wordt gesteld omdat we daar toch al voor betalen

2. een standaardpakket (het huidige basispakket) met 30 zenders.

 

Evenzovele pluspakketten voor wat de gek er voort geeft (in feite al de huidige situatie) blijven mogelijk.

Waarbij pluspakketten moeten kunnen worden afgenomen zowel bij een basispakket als bij een standaardpakket.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kabeltje87. Zo vreemd is dat voorstel niet, het is de normale gang van zaken voor veel zenders in de meeste landen. Een flink pakket zenders is daarom in Frankrijk, Duitsland, Engeland gratis te ontvangen. Maar de discovery zenders zitten overal in een betaalpakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen: schirjf die meneer van de ACM aan met jullie ideeën.
Hoe meer respons hij krijgt voor zijn nieuwe analyse van de telecommarkt hoe beter.
https://www.sat4all.com/forums/topic/358611-waakhond-acm-wil-strenger-zijn-voor-telecomreuzen/

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Discovery laat de Delta abonnees nu toch zakken met al die mooie programma's die ze hen zo graag hadden willen laten zien...

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Discovery laat de Delta abonnees nu toch zakken met al die mooie programma's die ze hen zo graag hadden willen laten zien...

 

Ik zie dat anders.

Delta wil de abonnees die er niet voor willen betalen niet laten opdraaien voor degenen die liefst op andermans kosten wel willen kijken. Daar zal ook voor Delta ook wel een commerciële afweging aan ten grondslag liggen. Een win-win situatie?

Inderdaad "money talks".

 

Bij CD zou het ook zo moeten gaan in mijn ogen. Dat kan de klap (voor zover die al komt) wel opvangen. Tenslotte heeft men bij CD de grootste klap gehad toen Astra 1 werd verruild voor Astra 3.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...