Ga naar inhoud


Mogelijk geen Eurosport, Discovery en Animal Planet meer per 1mei 2017


Noordzee

Aanbevolen berichten

Ik zie dat anders.

 

Ik citeerde slechts de eigen woorden van Discovery uit de hier eerder genoemde persverklaring van hen, waarin de prijsverdubbeling werd ontkend en waarin ze zeiden er zoveel voor over te hebben om de abonnees maar te kunnen laten genieten van hun mooie programma's... .  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Blijven de Discovery zenders nu definitief bij Canal Digitaal, of is men nog steeds aan het onderhandelen?

Ik heb een M7 MZ 101 ontvanger.

Canal Digitaal ik mis, Discovery, Eurosport 1&2, TLC, Animal Planet en ID 

Graag Fox, SBS9, RTL-Z, Comedy Central, Spike, Nickelodeon, 24 Kitchen,  History en MTV NL in HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is nog geen witte/zwarte rook zichtbaar boven de Canaldigitaal burelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooralsnog ben ik niet meer gaan kijken ondanks dat het erop blijft zitten tot vandaag aan toe. Het liedje dat gaat over een man die pas weet als ze er niet is gaat in deze voor mij niet op...

 

Het WTCC op Eurosport is dan het enige dat ik niet kan zien wat ik leuk vind hoewel men dat vermoedelijk in sd op Eurosport Duitsland free to air uitzenden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De klanten van Delta Zeeland krijgen 1 maand gratis de Eurosport Player aangeboden, als compensatie voor het verdwijnen van deze zender. Dit staat te lezen bij TotaalTV, let wel men heeft maar 1 dag , op 6 mei, om deze Player te activeren. Na 1 maand gaat dit abonnement over op een betalend abonnement van 6,99 Euro per maand. dit kan voorkomen worden door voor het einde van de maand het abonnement op te zeggen.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hierover ook gediscussieerd,met iemand, dat ik het niet leuk zou vinden, dat ik meer moet betalen voor kanalen, die ik niet zie.

Toen kreeg ik een nogal voor mij een raar antwoord van: je moet solidair zijn met elkaar. Ik betaal voor zenders voor jou, die ik niet wil zien, dus moet jij ook voor zenders betalen, die ik wil zien maar jij niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo werkt een pakket: voor elk wat wils.

 

Maar vergeet daarbij niet: los of in kleinere extra pakketten is altijd duurder.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel in dit geval zou door Discovery enkel voor hun eigen zenders waarschijnlijk een prijsverhoging plaatsvinden voor alle pakketten, dan gaan er dus velen ineens meer betalen voor het kijk plezier van een ander.

 

Zet Discovery in een aanvul pakket, dan kunnen de mensen die het WILLEN zien dit Discovery pakket erbij nemen voor een meerprijs per maand.

 

Ik zelf ziet ze liever verdwijnen en daarbij ook graag een verlaging in de maandelijkse kosten, want ik geloof niet dat CD alle zenders om zal zetten naar HD ik ziet eeder dat ze nieuwe zenders in SD gaan toevoegen genaamd poep tv, woef tv enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beeld is er in ieder geval niet op vooruitgegaan sinds UPC Ziggo heet.

 

Bij ons is het gigantisch veel beter dan ten tijde van UPC. UPC was niet eens in staat om de analoge zenders door te geven zonder dat er vier van in de sneeuw zaten, en van de digitale zenders vertoonde ongeveer een kwart blokstoringen tot helemaal niet doorkomen. Ik kon niet anders dan overstappen op een andere provider.

 

Het is om die reden dat ik vorig jaar een conditioneel abonnement bij Ziggo nam. De conditie zijnde dat ik eiste dat als ik niet alle doorgegeven programma's in perfecte staat (dus zonder ruis of andere onderbrekingen) zou ontvangen we de hele procedure zouden terugdraaien en ik mijn geld tot de laatste cent van hen terug zou krijgen.

 

Daar gingen ze op in, en naar blijkt volledig terecht. Ik ben voor de volle 100% tevreden met wat zij leveren. Ook hun internet snelheid klopt als een bus. Als ik meet kom ik altijd circa 5 tot 10% hoger uit dan waar ik voor betaal. Het enige minpunt is de onverklaarbare onleverbaarheid geweest van de tablet die je in plaats van wat korting over de eerste drie maanden on krijgen. Ik heb intussen de voucher eindelijk binnen (na 5 maanden), je moet het bij Media Markt gaan ophalen (hebben we in onze stad niet) en vandaag in Rotterdam kwam ik voor niets omdat je die voucher eerst moest "valideren", vervolgens dat bij hun Ziggo standje in de winkel laten controleren en dan dat rotding door Media Markt moet "laten bestellen" waar volgens de vertegenwoordiger doorgaans 3 tot 6 weken overheen gaat. Je zult snappen dat ik na pakweg 8 voorafgaande telefoontjes in het afgelopen jaar en nu nog steeds dit onzinnige gerotzooi had moet lachen tegen mensen die als hobby blijven klagen over de ambtenarij in ons land en hoeveel efficiënter het bedrijfsleven zou werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het illustreerd de arrogantie van Discovery.

 

Wil iemand tegenwoordig TV kijken dan kun je niet buiten een provider.  Sommigen hebben aan een klein aantal zenders genoeg.  Discovery wil daar absoluut bij horen en drijft zo de rekening op.  En ze willen ook nog eens zelf bepalen hoeveel de klant van de provider daarvoor verplicht moet ophoesten.

 

Ik heb dit voorstel reeds eerder gedaan (en het zal wel niet realistisch zijn):  Een zender die ook maar één minuut reclame uitzend moet zelf opdraaien voor de kosten om het bij de TV-kijker te krijgen.  d.w.z niet de provider betaalt een vergoeding, maar de zender moet de provider vergoeden om de zender te verspreiden.

 

Willy

 

In wat voor wereld leeft U? Nederland 1-2-3 plus minstens een regionale omroep FTA via Digitenne, Een enorme sloot Engelse zenders waaronder de BBC netten en ITV via 28,2 Oost, nagenoeg het volledige pakket van alle Duitse zenders FTA via 19,2 Oost...  ik ga niet eens verder maar als je die vele tientallen zenders die allemaal gratis ontvangbaar zijn toch nog durft te concluderen dat "Wil iemand tegenwoordig TV kijken dan kun je niet buiten een provider." je werkelijk een tot op het bot verwende kijker bent. Het is echt geen lichtjaren geleden dat je alleen Nederland 1 en 2 had of aan de grens nog enkele Duitsers of Belgen erbij. Ik heb het niet opgeteld maar die twee satellieten alleen zullen minimaal pakweg een stuk of 60 bruikbare zenders opleveren plus dan nog het nederlandstalige BVN. En dan stugweg durven zeggen dat je zonder provider tegenwoordig niets meer kunt zien? Kom nou! Er is tig maal meer te zien dan je tijd hebt om naar te kunnen kijken zonder er verdere een cent aan te hoeven uitgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo is in Zeeland toch geen alternatief?

Inderdaad. Net als bij Caiway, Kabel Noord, SKV, KabelTex, SKP of waar geen kabel-tv aangelegd is.

 

Ziggo wil exclusieve content aanbieden (Ziggo Sport, HBO en straks ook de Discovery kanalen?) in hun concurrentiestrijd met vn. KPN.

 

Gemakshalve wordt vergeten dat er ook plekken zijn waar men niet voor Ziggo kan kiezen. Maar ja, hoe vaak zie je niet een aankondiging van een zender op welke voorkeuze deze te zien is, inderdaad vaak wordt alleen Ziggo en KPN genoemd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Delta en CDS beweren dat Discovery ongeveer het dubbele vraagt, terwijl Discovery beweert dat dat niet waar is.

En toch kunnen beiden gelijk hebben.

 

Stel je eens het volgende scenario voor:

 

Discovery heeft 8 kanalen.  Vier zitten in het basispakket, en vier in het extra pakket.

Discovery vraagt voor de 4 kanalen in het basispakket €1 per klant.  Voor het Extra pakket kanalen wordt € 2 per klant aangerekend.

 

Als provider heb je 100 klanten.  Hiervan nemen er ook 30 het Extra pakket af.

De kost voor deze kanalen is dus:

 

100 klanten à € 1  :  € 100,-

30 klanten à € 2 :     €   60,-

Totaal : € 160

 

Nu eist Discovery dat alle kanalen in het basispakket opgenomen worden aan dezelfde prijzen. 

Alle klanten betalen dus.  De rekening wordt dan:

 

 

100 klanten à € 1  :  € 100,-

100 klanten à € 2  :  € 200,-

Totaal: € 300

 

Of ongeveer een verdubbeling van de kost voor de provider.  (terwijl de inkomsten dalen - het Extra pakket is minder waard, waardoor er opzeggingen van dit pakket te verwachten zijn)

En dit terwijl Discovery kan beweren dat de prijzen voor kanalen niet gestegen zijn.

 

Of hoe je door geen details te geven de boel kunt belazeren.

 

 

Willy

Totaal : € 160

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Discovery Channel, Animal Planet, TLC, ID en Eurosport 1 moeten in het Basispakket zitten.

Discovery Science, World en Eurosport 2 mogen in een pluspakket.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeten, kunnen zullen

allemaal erg stellig en dat is nu juist het probleem met een TV-Provider die zich niet vastlegt per contract met haar klanten

 

dat is overigens niets nieuws

dat kennen we al van 1974 toen Kabel geïntroduceerd werd

 

keken jullie er wel eens naar?

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...