Ga naar inhoud


Geen signaal links gepolariseerd Samsung 9500


Satlook

Aanbevolen berichten

Het probleem is dat ik geen signaal heb op de links gepolarsirende kanalen (palco) op hipasat met een universele lnb.

De rest op deze satelliet is gewoon te ontvangen.

Met mijn Nokia zet ik dit gewoon op horizontaal of verticaal (maakt niet zoveel uit) Maar met de samsung 9500 zijn deze kanalen niet te ontvangen.

Moet ik soms nog iets anders instellen?

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om links en rechts gepolarsirende signalen te ontvangen moet je een andere LNB hebben .De standaard universeel LNB kan deze signalen niet aan .

Links en rechts gepolarsireerd geeft aan dat het signaal links of rechts om draait (is een andere type antenne (helical))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Links en rechts polariserende signalen zijn gewoon met een goede schotel en lnb te ontvangen wat je wel kunt hebben is dat het signaal afzwakt naarmate de dag vorderd, hier is het signaal van de Palco's omstreeks 00:00 t/m 05:00 te zwak voor ontvangst de rest van de dag zijn ze over het algemeen prima te ontvangen, maar ze zijn ook als eerste weg bij atmosferische storingen.

Schotel Visio sat 90Cm en Alps LNB + vrij zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap er geen snars van ! gebruik een schotel van een meter een nieuwe lnb maar geen signaal.

Verder op alle kanalen op hispasat gewoon beeld.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een vaste opstelling hebt zou je kunnen proberen om de lnb eens 10 graden tegen de klok in te draaien, dit levert je zeker nog beter ontvangst

verder is het echt belangrijk dat je zicht niet belemmerd wordt een boom op 10 meter afstand heeft mij dat ding boven op het dak laten verplaatsen.

 

Als je de schotel tegen de middag afsteld op Antena3 == zwakste signaal hier kun je bijna 20 uur per dag van de Palcos genieten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...