Jürgen Geplaatst: 6 mei 2017 Delen Geplaatst: 6 mei 2017 Misschien is de titel niet helemaal juist maar de bedoeling is het volgende. Ik heb nog een paar perfect klinkende Bose PC boxen in mijn bezit welke via een 3,5mm Jack b.v. op de laptop, tablet of TV kunnen worden aangesloten. Dit betekent echter dat de aan te sluiten apparaten altijd op kabellengte afstand op de boxen moeten zijn aangesloten. Nu vraag ik mij af of er een Bluetooth adapter bestaat die aan de 3,5mm Jack gekoppeld kan worden zodat ik b.v. muziek op mijn tablet via Bluetooth naar de Bose boxen kan streamen. Een aanvullende wens zou zijn om ook het TV geluid via de boxen af te spelen Dus b.v. de Audio van de TV direct op de Bluetooth adapter aansluiten welk zou kunnen betekenen dat ik zowel het geluid van de TV via de adapter kan beluisteren als het geluid via Bluetooth van de adapter. Wellicht iets teveel gevraagd. 1 MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
katwezel Geplaatst: 7 mei 2017 Delen Geplaatst: 7 mei 2017 Google Bluetooth zender & ontvanger er staan er veel vanaf €15 voor een ontvanger , zenders iets duurder M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek Lokatie's hoevenen & blier (belgië) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 7 mei 2017 Delen Geplaatst: 7 mei 2017 (aangepast) deze is heel goed, => iClever IC-BTT02 Bluetooth Transmitter and Receiver bij de gadgeteer kun je een artikel erover lezen. 7 mei 2017 aangepast door Tonskidutch Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 7 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2017 Inderdaad, dit soort adapters zijn ruimschoots te koop alleen zie ik nog niet helemaal hoe ik e.e.a. kan aansluiten. Om alleen de radiostream vanuit mijn MacBook of iPad naar de actieve boxen te streamen zal nog wel lukken want daarvoor kan ik enkel een Bluetooth adapter Receiver gebruiken. De 3,5mm Jack van de actieve boxen in de Aux-Out van de adapter en dan moet het denk ik lukken. Maar... nu wil ik ook tegelijkertijd het geluid van de TV via dezelfde boxen afspelen zonder elke keer de verbindingskabel tussen de koptelefoonaansluiting van de TV en de boxen te verwisselen. Misschien iets met een splitter? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 7 mei 2017 Delen Geplaatst: 7 mei 2017 Het word altijd ingewikkeld als er meerdere apparaten aangesloten moeten worden en verbinding moeten krijgen MAAR daarvoor bestaan Audio Video Receiver Versterkers Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 7 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2017 Daar heb jij natuurlijk helemaal gelijk maar even de situatie uitleggen. Hier thuis heb ik een Samsung Soundbar in gebruik waarop logischerwijze het geluid van de TV wordt afgespeeld. Op deze Soundbar kan ik ook via de Samsung Multiroom app de Radiostream vanuit mijn iPad of Macbook afspelen, dus werkt perfect. Maar als ik straks weer 5 maanden in Spanje overwinter heb ik geen Soundbar ter beschikking maar een krakkemikkig geluid van de daar aanwezige LCD TV. Dus slecht geluid op TV en geen mogelijkheid om de Radiostream met een acceptabel geluid af te kunnen spelen. Dan zijn de Bose PC actieve speakers een uitkomst. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 7 mei 2017 Delen Geplaatst: 7 mei 2017 U had toch ook nog een apple TV 4 en ge kunt toch airplay gebruiken??? Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 7 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2017 Jeetje, nu ben ik wel 72 maar om dan gelijk U tegen mij te zeggen, zeg maar gewoon Jürgen.. Klopt, die neem ik ook mee om Netflix op de Samsung TV af te kunnen spelen want daar zit naar mijn mening geen Netflix op en films vanuit mijn NAS af te spelen. Ik zie alleen nog niet zo 1-2-3 hoe ik de Apple TV 4 kan inzetten om zowel de Radiostream via de iPad als het TV geluid via de Bose boxen af te spelen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 7 mei 2017 Delen Geplaatst: 7 mei 2017 joh, apples Appels praten toch allemaal met elkaar dus die AppleTV aan de Bose koppelen per blue TOET dan komt het netflix en/of TV geluid toch altijd uit de speaker Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 7 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2017 OK, dat met Apple kan ik nog wel inkomen maar hoe krijg ik het geluid van de Samsung dan op de boxen. Ik zie het gewoon even niet... MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 7 mei 2017 Delen Geplaatst: 7 mei 2017 (aangepast) het bleu Toet transmitter / receivertje kun je per Cinch of mini USB aan de samsung hangen p.s. maak eens een snel schematische schets van de toestellen die je wilt gaan gebruiken? 7 mei 2017 aangepast door Tonskidutch Can't Find My Way Home Ellen Mcllwain Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 7 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2017 Ik maak wel even een schets met de hand en scan die in want via een app met symbolen tekenen ben ik met Kerst nog niet klaar. Duurt wel even... MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 7 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2017 Ik heb toch maar gepoogd om iets binnen Pages aan te maken, ik hoop dat het nu duidelijk wordt wat ik wil. Ik heb de Apple TV nog niet in de schets meegenomen. Dus ergens bij de TV of de boxen moet een Bluetooth adapter komen. Teken symbolen.pdf MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kweetnie Geplaatst: 7 mei 2017 Delen Geplaatst: 7 mei 2017 Chromecast audio? €39,- >>>> Ik ben luier dan Pampers...<<<< Kweetnie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jürgen Geplaatst: 8 mei 2017 Auteur Delen Geplaatst: 8 mei 2017 Chromecast Audio is inderdaad niet verkeerd maar ook daar zie ik geen mogelijkheid om het geluid van de TV naar de Bose boxen te sturen tenzij de tenzij de TV misschien WiFi heeft maar dat denk ik niet. Ik denk dat ik inderdaad mijn Apple TV hiervoor in zet. Bose boxen en Apple TV direct op de TV aansluiten en Radiostream via de Apple TV. Het enige nadeel is dat ik dan bij Radiostream altijd de TV moet laten aanstaan. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen