Ga naar inhoud


Commerciële satelliettelevisie voor Duitsers straks niet meer gratis


Prawo

Aanbevolen berichten

Het is opvallend dat er geen bronvermelding staat in het artikel.

Eerder al een eigenaardig bericht het blad Bild dat alle regionale publieke zenders zouden worden samengevoegd tot 4-stuks. Bleek niets van waar te zijn. Boven gaan alleen de deelstaten er zelf over, geen landelijk beleid die dat kan bepalen.

 

Ach ja en dan zijn er in september 2017 landelijke verkiezingen in ons buurland Duitsland. Zit er geen politiek achter van het CSU uit Bayern? Horst Seehofer zou niets liever willen dat het lastige publieke stelsel verdwijnt. Dan mogen wij zijn beleid en dat van zijn rechterhand Alexander Dobrindt van Verkeer mogen geloven (Dobrindt wordt als zijn opvolger genoemd).

Dobrindt die Maut wilt invoeren, wat niets financieel oplevert voor de staat, behalve voor de banken en verzekeringsmaatschappijen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En ik nooit voor Arabische meuk..... :)

Toevallig zendt MBC veel programma´s uit in het Engels. In ieder geval MBC2, MBC Max, MBC action en veel op MBC 4

We blijven nog voor onbepaalde tijd in FtA SD uitzenden. Voor HD is een kaart nodig voor relatief weinig geld.

We krijgen geen geld van de overheid. En leven uitsluitend van reklame inkomsten en inkomsten van wat de kabelmaatschappijen ons betalen. Dit model werkt voor ons goed.

Dat de Duitse commercielen is gelukt om achter slot en grendel te gaan is een ontwikkeling waar ik niet mee instem.

Het laatste woord hierover in Duitsland is hierover zeker nog niet gevallen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Off topic geneuzel verwijderd. Graag bij het onderwerp blijven!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

En dat kan ik mij goed voorstellen. Ik heb altijd genoten van de SD kwaliteit van de sat zenders, altijd een haar scherp beeld, stukken beter als de kabel. Ook op hd tv doet SD het goed. Ik heb nooi begrpen waarom ik extra voor hd moest betalen, je krijgt nog steeds dezelfde programma's infrmatie. Het argument was altijd investeringen door de omroepen en bedrijven, maar dat is gewoon bedrijfs risico en dat kan je managen door tijdig reserves aan te leggen of neem genoegen met een lagere winst...

 

verder kan het zo zijn dat er nog een boel sd apperatuur in gebruik is. Als men de codering niet aan had gepast had ik ook nog altijd mijn oude decoder gebruikt van 10 jaar oud. Die doet het op zich zelf nog steeds goed.

 

Verder is die hd+ dacht ik een jaar abonnement, van 0 euro naar xxx per jaar, tja daarvoor moet je mensen gaan overhalen. En vast 1 kaart per devices, dus dat tikt aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Degenen in Duitsland die DVB-T2 kijken zijn wel veroordeeld tot betalen, daarvoor is geen SD meer beschikbaar.

 

Ik ben benieuwd hoeveel daarvan over geschakeld zijn op satelliet.

Een beurs als de ANGA bewijst, dat satelliet ontvangst in Duitsland nog steeds springlevend is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Sky Deutschland heeft ook het schotelkijken behoorlijk gemonopoliseerd met hun eigen hardware.

Het aanbod aan losse sat ontvangers in bijv. de Mediamarkt/ Saturn of Telepoint stelt niet veel meer voor.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Duitser kijkt hoofdzakelijk FTA naar de Publieke omroepen en FTA naar de SD zenders van de Private zenders.

Een klein percentage van alle satelliet kijkers kijkt naar Sky.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo was, zou het aanbod aan vrije ontvangers in genoemde winkelketen niet zo reusachtig geslonken zijn. Het aanbod stelt eigenlijk weinig meer voor. Dat was een jaar of 5 geleden wel anders. 

Het beeld geldt ook voor materialen en accessoires. Weinig keus aan lnb's, bijvoorbeeld. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ik toch geen zware conclusies uit trekken hoor, onze Duitse buren hebben dan ook de meest uitgebreide sat webshops van Europa, met vaak heel scherpe aanbiedingen aan hardware, zelfs ik als Vlaming heb er al diverse spullen op gekocht.

 

Met verzendkosten included vaak nog 20 procent goedkoper dan de Nederlandse/Vlaamse sat shops...

 

En ja, wie koopt in de lage landen nog satellietmateriaal in Saturn, Mediamarkt en dergelijke ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja, wie koopt in de lage landen nog satellietmateriaal in Saturn, Mediamarkt en dergelijke ??

Maar dat is mijn punt hierboven niet.

 

Mijn punt is dat in de grote, populaire elektronica ketens in Duitsland nog maar weinig sat ontvangers en sat materialen worden aangeboden (wel schotels). En dat Sky Deutschland er nu het monopolie heeft. En die bieden huurapparatuur (net als Ziggo bij ons) inclusief de HD+ zenderopties.

(Ziggo heeft zich trouwens vergelijkbaar genesteld in de Nederlandse Mediamarkt). 

 

Dat er in Duitsland grote webshops zijn die sat materialen verkopen, en dat er een verschuiving is naar online bestellen, zal kloppen.

Maar ik vind dat toch een verschraling van de detailhandel. Producten in het echt zien voor de aankoop, vind ik essentieel.

 

(Alleen in Duitse bouwmarkten vind je nog wat meer materialen voor schotelbouwers.)

 

Zelfs losse HD+ satontvangers/modules worden minder aangeboden. Je krijgt bijna het gevoel dat Sky ze eruitwerkt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk een onbegrijpelijke zet voor een Kartellamt. Dat is de waakhond van de Duitse overheid die erop moet toezien dat er bijvoorbeeld geen monopolie-positie voor één bedrijf ontstaat door een fusie met een ander bedrijf waardoor de concurrentie buiten spel komt te staan.

Hier gaat het eigenlijk om het omgekeerde, bedrijven die zichzelf buiten spel zetten door achter de decoder te gaan zitten. Ik zou denken dat dat hun eigen keuze is, kennelijk hebben ze geen boodschap aan het verlies van marktaandelen door minder kijkers te hebben. Ik mis eigenlijk een beetje de link tussen Kartellamt en de ratio van zo'n beslissing. Of ziet hier iemand iets wat ik niet zie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dezelfde ervaring met de Saturn in Kleve. Een paar jaar geleden had je nog volop keuze in diverse ontvangers, schotels en montagemateriaal. Nu vind je daar niets meer van terug.

 

Ik vermoed dat de meeste Duitsers voor dit soort produkten naar bedrijven gaat die de spullen ook op je dak, aan je muur of in je tuin plaatsen. En de hobbyist die laat het goedkoper via de *** *** *** of een andere satshop thuis afleveren. Zo'n sat ontvanger is natuurlijk niet echt het probleem, maar schotels etc kosten een hoop ruimte voor weinig winst in zo'n winkel. Die ruimte gebruiken ze liever voor hoogwaardiger materiaal. Waar de boven aangeduide makkers een behoorlijk grote omzet op dit gebied draaien zul je er toch niet veel van in hun fysieke winkels terugvinden. Waarom ermee sleuren als je het netjes thuisbezorgd kunt krijgen?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar schotels worden wel genoeg aangeboden. Het assortiment ontvangers is juist geslonken.

En de door mij genoemde ketens bezorgen ook aan huis. Gratis. Dus ook schotels geen probleem.

 

Daarom vermoed ik dat Sky in Duitsland sat ontvangst aan het monopoliseren is met hun "gratis" ontvangers.

Je ziet in Nederland dat Ziggo de dvb-c markt vergelijkbaar monopoliseert met Big Brother huurboxen die 24 uur per dag online zijn. Boxen zonder smartcards.  

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...