Ga naar inhoud


Waar of onzin? Fransman betaald 1000€ tv taks?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Verleden week, was ik in een telefoongesprek bezig, over (satelliet) tv. Die had op zich, een Fransman ontmoet, die beweerde, dat hij 1000€ tv taks betaald per jaar.

Via sat4all, heb ik wel opgevangen, dat er in Frankrijk wel iets bestaat als tv taks, en dat Fransen moeten betalen, maar ik heb twijfels over dit groot bedrag.

Je kan nu misschien zeggen, waarom zoek je het zelf niet op, en vraag je het weer als gemakzucht, das waar.

Maar mijn Frans is zo slecht, dat ik er niks van begrijp, en online vertaalmachine's, maken er soms een onleesbaar zooitje van.

Wie weet meer (officiële) berichten en cijfers, of hoe het in elkaar zit in Frankrijk betreffende TV taks?

Want 1000€ lijkt me toch heel veel, om een beetje tv te zien, en dan moet je nog geluk hebben, om in een dvb-t ontvangstzone te wonen, of je mag nog extra bijbetalen, om tv te zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Google is je beste vriend,ook in het Nederlands.

 

Ik dacht dat +/- 130€ was/jaar

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

9.1.8. Franse tv-licenties

Als u ook een televisie dan is de TV-licentie, genaamd de la redevance audiovisuelle , is ook verschuldigd aan de taxe d'habitation .

De jaarlijkse kosten van de tv-licentie is € 137 (2016), dat is onderworpen aan een jaarlijkse indexatie.

Slechts één TV-licentie moet worden betaald per huishouden, ongeacht het aantal van televisies in een woning, of het aantal woningen die eigendom zijn van hetzelfde huishouden.

Echter, als je slaakte aparte gîte accommodatie, dan is de verhuurder is verantwoordelijk voor de betaling van de tv-licentie. Als je niet van de belasting d'habitation betalen over de gîte, dan moet je Form 3310A voltooien. U kunt in staat zijn om een ​​beperkte vrijstelling krijgen als de gîte alleen wordt verhuurd op een beperkte basis per jaar.

Als u volledige vrijstelling van betaling van de worden toegekend taxe d'habitation , dan zal dit ook automatisch vrijstelling van betaling van de tv-licentie te verlenen.

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waar of Onzin!

 

https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F88

 

€ 138/jaar.

 

(DOM € 88/jaar)

 

 

Volgende onderwerp!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel goedkoper dan hier dus.

Hier werd de 1e belastingschijf schijf met 1,1% verhoogd

Dus verdien je 25.000 per jaar dan draag je al 275 euro af, verdien je een slordige 91.000 per jaar dan betaal je dus wel zo'n 1000 euro aan kijk en luistergeld.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B
  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, je betaalt alleen over de eerste schijf.

 

Verschil met Frankrijk is, dat je daar eenmalig voor een adres betaalt, in Nederland betaal je per gezinslid met inkomen.

Met 4 gezinsleden, die allemaal hun eerste schijf vol hebben kom je dan inderdaad in de buurt van de € 1000

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... in Nederland betaal je per gezinslid met inkomen.

Met 4 gezinsleden, die allemaal hun eerste schijf vol hebben kom je dan inderdaad in de buurt van de € 1000

 

Voordat het kijk- en luistergeld (de omroepbijdrage) werd afgeschaft betaalde je in Nederland per huishouden (als je aangifte had gedaan) 194 gulden voor het bezit van een televisie (of 56 gulden voor alleen radio).

 

Schijf 1 gaat in 2017 tot € 19.982

Een alleenverdiener betaalt dus bijna € 220. Heel wat meer dan werd betaald bij de afschaffing in 2000. Hier lijkt me de inflatie niet te zijn gevolgd.

 

Voor een gezin met vier personen komt dat nog steeds niet in de buurt van genoemde € 1.000.

Overigens ging het in dat gesprek zo te lezen niet over Nederland maar over Frankrijk.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Nederland betaalt een gezin met 4 inkomens € 880/jaar, dat gaat aardig richting € 1.000

In Frankrijk was het de afgelopen jaren € 130/jaar voor een gezin, het is recent verhoogd naar € 138/jaar.

 

Het verschil tussen de 2 landen is, dat in Frankrijk de opbrengst van de heffing in zijn geheel naar de omroepen gaat, in Nederland een steeds groter deel naar de algemene middelen.

 

Om tte voorkomen dat TS gehoord heeft dat in andere landen het misschien € 100 gekost heeft,

Duitsland: €210 / jaar

Engeland BP 147 / jaar

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Nederland betaalt een gezin met 4 inkomens € 880/jaar, dat gaat aardig richting € 1.000

 

Zo ken ik er nog wel een paar.

Werknemer "ik wil graag loonsverhoging".

Baas "je verdient nu € 880 netto per maand, dan ben je al aardig op weg naar de € 1.000 die je wilt verdienen". 

 

Overigens gingen die € 1.000 bij de topicopener helemaal niet over Nederland ... Die had op zich, een Fransman ontmoet, die beweerde, dat hij 1000€ tv taks betaald per jaar ...

Voor Nederland heb ik het in het kader van fact checking er ook maar even bij gepakt.

Zoveel gezinnen met vier verdieners zijn er in Nederland overigens niet. Al vind ik dat in Nederland één- en tweeverdieners al te veel bijdragen aan de publieke omroep.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dus ook dat Nederlanders het meeste geld kwijt zijn aan tv-tax.
Tweeverdieners zijn er maar genoeg die beide de eerste schijf vol maken. Die betalen dus €440,- per jaar. Dat geldt dus ook voor bejaarden die beide gepensioneerd zijn en een redelijk pensioen hebben.
Tweeverdieners met een inwonend kind die de eerste schijf vol maakt, betalen al €660,- per jaar. Ik vind dat exorbitant veel. Het is in ieder geval veel meer dan in de ons omringende landen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Is weer een typisch sat4iedereen ouwesexhostessen topic.

 

Betaal jij daar waar je zit eigen lik wel belasting?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, niet zo zeuren. Dankzij al dat kijkgeld genieten we toch van geweldige televisie ?

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen, niet zo zeuren. Dankzij al dat kijkgeld genieten we toch van geweldige televisie ?

Waarvan je niet eens 4 zenders storingsvrij in het HELE land kan ontvangen, zonder niet nog een keer te betalen aan een externe provider.....   

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...