Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

CanalDigitaal geeft ongeveer 45 zenders door in het goedkoopste basis pakket en vraagt daarvoor een prijs van € 19,95

Als we uitgaan van het aantal zenders dat met een derde verlaagd kan worden om aan de mediawet te voldoen kan de prijs met een derde omlaag.

Zo te zien kiest CanalDigitaal bewust voor een teveel aan zenders om de prijs van € 19,95 nog enigszins te kunnen rechtvaardigen.

Stel je eens voor dat CD €25,00 zou vragen voor een abonnement op het hele pakket. Dus al die hutsefluts pakketten eruit en 1 pakket aanbieden.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Naar mijn idee, wat ik hier lees en uit gesprekken opmaak, is de reden voor com cs (streaming is andere techniek en gebruikers groep) divers. Zal denk ik per land cq cultuur verschillen. Dus ik spreek hier alleen over NL en B.

 

Een belangrijke reden is dat buitenlandse providers hier ( NL& B ) geen abbonementen verkopen maar wel een gewild aanbod. Daarnaast spelen de hoge instapkosten bij CD cq TVV (dure kaart registratiekosten etc). Mensen zoeken alternatief voor eigen aanbieder vinden satteliet aantrekkelijk maar die instapkosten. Zien dan vervolgens (of krijgen van winkelier zelfs) heel aantrekkelijk aanbod. Vaak niet genoeg doordrongen van het illegale (mede gezien het aanbod vd winkelier en dat gebeurd echt). Een andere reden om naar com cs te gaan is dat CD op 2-de kaart niet hetzelfde aanbod geeft als op hoofd abbo en daar bovenop ook nog eens de nodige vergoedingen vraagt (kaart kosten registratie etc). Wat mensen mbt CD kopschuuw maakt is hun reputatie (moeilijk vanaf te komen problemen met facturering etc). Dat nodigt ook niet uit om eens een jaartje een officieel abbo te nemen.

 

Daarnaast is het zeker ook zo dat er een groep is die gewoon altijd uit "bezuinigingsdrift" onder valse excuses voor com cs zullen kiezen. Niet beseffend dat dit op termijn en bij 2 of 3 tv's ook een dure keuze is. Voor deze groep doen normen en waarden er niet toe.

 

Hoewel com cs bestreden moet worden ligt een belangrijk deel vd problemen bij de providers zelf al dan niet gedwongen door cpntent aanbieders.

 

Hoe het op te lossen? Dat zou voor een deel zijn het opheffen van verkoopgrenzen. .Daarnaast het inspelen op wensen van klanten. Maar zeker ook de overstap naar satteliet aantrekkelijker te maken. Een ander punt betreft aanpak aanbieders. Met alleen lijstjes maken kom je er niet en op de politiek te wachten is ook geen optie. De aanpak zal creatiever moeten. Hoe? Door aanbieders te raken waar ze gevoelig zijn. Je hebt naam en betaalgegevens. Belasting zullen ze niet betalen over hun verdiensten. Wellicht is dat de Achilleshiel?

Als CD maar een beetje haar best zou doen om die commerciële servers op te sporen dan kunnen er flinke klappen vallen voor CS.com.

Als ze zelf maar eens de markten zouden afstruinen dan weten ze zo wie en wat aanbied. Zouden ze de handen ineen slaan met andere providers dan zouden ze echt een bom onder cs.com kunnen leggen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Zeeteefje, ik zit rond die Pyreneen, sterker nog vanuit mijn raam zie ik de restjes sneeuw er nog op liggen.

Ik dacht met een meter schotel wel de astra 28 te pakken, maar aardig prut.

Van alle kanten gelach, had maar een 1 1/2 meter gepakt. Nou ja, dat gaat er wel eens van komen, want illegaal daar doe ik niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dan de nieuwe TVTotaal mogen ontvangen, daar zou meer in bekend worden???? 

Welnu hier staat meer op het forum dan uberhaupt in het magazine.... 

Tìs dat het beetje mijn programma tijdschrift is, anders ging ie de deur uit, eerder was het nog wel eens informatief maar tegenwoordig??

 

We laten ons maar verassen wat de overstap riching Joyne tv dan alsnog interessant zou maken?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is in ieder geval activiteit en beeld. Dus geen discussie meer of Joyne wel begint.

Heb vandaag testen gedaan.

Het geeft in ieder geval een mooi plaatje, zal vanavond thuis een foto maken van het beeld.

Ik geef nog geen meetgetallen omdat die niet eerlijk zijn.

Dit is met een 120cm schotel en Inverto glasvezel.

post-108154-0-67803100-1497970088_thumb.jpg

post-108154-0-22021900-1497970097_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als CD maar een beetje haar best zou doen om die commerciële servers op te sporen dan kunnen er flinke klappen vallen voor CS.com.

Als ze zelf maar eens de markten zouden afstruinen dan weten ze zo wie en wat aanbied. Zouden ze de handen ineen slaan met andere providers dan zouden ze echt een bom onder cs.com kunnen leggen.

 

CD is geen rechtsbevoegde instantie, en als je beetje weet van waaruit die servers opereren, dan is er helemaal geen bom te leggen, het zijn slimme jongens die niet onder een net te vangen zijn.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pinaire

 

Wat betreft je opmerkingen over exotische satelliet en speciale apperatuur. Die kloppen niet. 9 oost is simpel te vinden en een gewone ontvanger ci slot voldoet.

 

Waar je over kan steggelen is de noodzaak van ci cam ipv kaart benodigd. Alsmede omtrent het opnemen zijn kritische opmerkingen te maken.

 

Beiden treffen vooral de gewone thuiskijkers (in en buiten NL& B ) en overwinteraars. Voor de vakantieganger lijken mij die problemen minder relevant. Want zullen die veel opnemen en/of een tweede ontvanger hebben? Denk dat niet zo is.

 

En als je de prijs van CD neemt voor de vakantieganger welke toevallig van september t/m maart overwintert, betaalt die 12 maanden 19,95 is dus 239.40 €

Die heeft zijn aanschafprijs van een Conax module al na een jaar dik terug verdient.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hun vertegenwoordegers in NL/B zijn wel te raken. De server uit de lucht halen zal moeilijker worden. Echter als ze geen vertegenwoordigers in NL/B kunnen vinden omdat het niet lucratief is, dan zijn ze vleugellam. Daarmee is al veel te winnen.

 

Je moet ook niet de illusie hebben com cs ooit helemaal kwijt te raken. Als je het al lukt dan is de beveiligi g zo opgeschroefd dat je je gewone klanten ook kwijt bent. Wat heb je dan een failliette boedel.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil ook wel een test doen aan de Costa Calida dus met Cartagena als ongeveer middelpunt. Ik heb nog een Triax 64 staan die ik op de 9e kan uitrichten.

Zijn de eerste dagen fta? Dat zou handig zijn als er tevens beeld is.

Natuurlijk ben ik geinteresseerd in jouw bevindingen.

Zodra de frequenties bekend gemaakt worden zal ik je berichten.

Dan kan je een ontvangst test doen, en ga ik met de 65 , 55 en 43 cm metingen en testen doen.

de test welke ik nu aan het doen ben gaat slechts over de gebruikte conax techniek.

Zoals je kan zien is er geen foutcorrectie bchber, maar dat zou met een 120cm ook niet mogen.

Ik heb een Rebox 8220 waarin ik een mediaguard kaart heb voor de nederlandse CD kanalen en een aston 2.18 voor de tv vlaanderen kanalen. De Joyn coax cam zit in het 2e slot.

Overschakelen naar alle kanalen gaat zonder haperen, de modules en kaart vechten niet met elkaar enballes gaat snel en geven meteen beeld. Ook de EPG werkt feilloos.

Opnames zijn perfect en ik vindt het beeld in 720p ook perfect.

Wat me opvalt is dat de timelaps perfect werkt en dat zelfs snel terugspoelen perfect gaat met conax

Waar de mediaguard nogal wat moeite mee heeft.

Dat gebruikte ik nauwelijks, ging meteen 2 minuten terug.

Al met al voor de hobbyist toch een positief geluid.

Voor de rest moeten we nog even geduld hebben.

Ik heb plaatjes beloofd en dat doe ik ook zodat dan het gezeur dat er niks gebeurd afgelopen is.

Overbde module is al uitgebreid in de media gecommuniceerd dus die mag er ook wel bij.

De andere foto is een iphone app waarmee een leek precies kan zien waar 9 oost zit.

post-108154-0-15715500-1497987428_thumb.jpg

post-108154-0-54057500-1497987456_thumb.png

post-108154-0-27951800-1497987516_thumb.jpg

post-108154-0-48643300-1497987543_thumb.jpg

post-108154-0-52422800-1497987561_thumb.jpg

post-108154-0-31443900-1497987583_thumb.jpg

post-108154-0-23636800-1497987600_thumb.jpg

post-108154-0-19647600-1497987694_thumb.jpg

post-108154-0-20467000-1497987730_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt als ik het goed lees een oer Hollands product, mogelijk dat ze in Benidorm en dergelijke op die kroegmuziek zitten te wachten, maar mij boeit het helemaal niets, smaken verschillen zal ik maar zeggen. :crazy:

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...