Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


Laat Joyne maar komen, gaan ze bij CDS tenminste ook hun best doen om de klanten tevreden te stellen, beter zenderaanbod, scherpere prijzen, betere klantenservice. Wat dat betreft is het goed dat Joyne erbij komt al heb ik er een hard hoofd in dat ze dit avontuur op de lange termijn gaan overleven. Blijft over een gehavend en gekortwiekt CDS die vervolgens voor een appel en een ei wordt opgesnoept door iets als Sky. Dat zal het scenario wel zo'n beetje worden tussen nu en tien jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier mijn QSL van 01:45 uur,

 

11746H/27500/s2/S=89%/Q=89%

11880V/27500/s2/S=90%/Q=88% (hier zitten TFM senegal en World Fashion op)

12072V/27500/s2/S=84% (de Q kan ik niet geven omdat ik deze freq pas heb ingelezen, en omdat er niks op wordt gebroadcast, ik zie dus alleen de prik.

 

Mijn QTH is 15km oostelijk van Amsterdam, het dondert en bliksemt hier, tevens zware regenval (hecht hoosbuien!),

 

 

Gemeten met NanoXX 9800HD,

Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB,

Alles draaiende dmv USALS met  Stab Italia HH100.

 

 

Dus bijna geen signaalverlies.

 

De FEC kan ik helaas niet uitlezen met mijn ontvanger.

 

Groetjes allemaal, ik ga nu eindelijk naar mn nest,

 

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat Joyne maar komen, gaan ze bij CDS tenminste ook hun best doen om de klanten tevreden te stellen, beter zenderaanbod, scherpere prijzen, betere klantenservice. Wat dat betreft is het goed dat Joyne erbij komt al heb ik er een hard hoofd in dat ze dit avontuur op de lange termijn gaan overleven. Blijft over een gehavend en gekortwiekt CDS die vervolgens voor een appel en een ei wordt opgesnoept door iets als Sky. Dat zal het scenario wel zo'n beetje worden tussen nu en tien jaar.

Toch één vraagje; hebt u voorkennis hierover? een nieuwe concurrent is inderdaad goed, dat de andere daarvoor op de schop gaat is bijlange niet zeker.

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het één kan het lochies gevolg zijn van het ander.

Monopolisten die het loodje leggen als de comfortabele monopolie positie teniet is gedaan.

​Er zijn ook gevallen dat de monopolist zich op tijd kon verbeteren. Het kwartje kan nog alle kanten opvallen....

Maar dat de monopolist omzet gaat verliezen bij de start van Joyne staat vast.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even enkele reacties,

 

D-box

Zover mijn info reikt maakt de freq 11880 V geen deel uit van het Joyne pakket. Dat hier nu wijzigingen op zijn is zover ik weet louter toeval.

 

MBT concurrentie

Het is zoals Johan45 verwoord de opkomst van concurrentie kan voor een monopolist een cultuurschok zijn. Het is dan ook de vraag hoe M7 zich gaat gedragen. CD hoeft niet ten onder te gaan. De komst van Joyne kan ook tot een versterking leiden. Ter illustratie het verschijnsel van woning-, auto- en bouwmarktboulevards. Maar ook de clustering van supermarkten. Wat je daarbij ziet is dat het totaal van de economische waarde per winkel van zo'n concentratie hoger is dan bij een solo vestiging. Dit meermalen gezien dat bij de komst van een concurrerende supermarkt in een dorp of winkelcentrum de reeds gevestigde formule moord en brand schreeuwde en veel amok schopte. Na enkele jaren bleek uit gesprekken met de oude garde dat in het begin (enkele maanden) de omzet idd iets was gedaald (edoch beduidend minder dan verwacht) maar dat daarna de omzet (obv index) het oude niveau weer werd behaald en zelfs overschreden. Dit zie je in veel meer branches. Tuurlijk gaat dit verhaal niet tot het oneindige door, er is een verzadigingspunt en het is de kunst om dat punt wel te benaderen maar niet te overschrijden.

 

Op zich zie ik zeker voor Joyne en CD mogelijkheden en denk ik dat de consument er alleen maar beter van wordt. Wellicht dat door verdere differentiatie er meer ruimte is? Bijv voor een "Aldi/Lidl/Action" achtige aanbieder die het meest minimale pakket aanbiedt waarop aanvullende pakketten mogelijk zijn (zoiets als door oa Prawo voorgesteld) waarbij de entree kosten (kaart, inschrijving, apparatuur) minimaal zijn en de flexibiliteit hoog (Heb gisteren bijv aangehaald dat er maar liefst meer dan 45 providers zijn voor mobiele telefonie en internet alleen in Nederland). Maar goed het zijn allemaal alleen maar beschouwingen en overdenkingen van mij. Uiteindelijk zal de toekomst bewijzen dat daar het antwoord ligt.

 

MBT uitblijven beeld

Zover ik heb begrepen zal het nog een paar dagen duren alvorens er daadwerkelijk beeld zal zijn ikv "proef". Dat er nog geen beeld is heeft naar ik begreep te maken met het leveren van benodigde apparatuur. Streefdatum (zonder tegenvallers) is gesteld op de 13-de as. Dus voor een ieder die niet kan wachten hier is een datum onder voorbehoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat de monopolist omzet gaat verliezen bij de start van Joyne staat vast.

 

Bij de start zeker, bij cds gaan opzeggingen komen en cds zit toch al best in een lastig parket de afgelopen jaren: verminderde belangstelling in sat-tv, verminderde belangstelling in het tv-kijken in zijn algemeenheid, verschraling van het programma aanbod, prijsverhogingen en kosten beveiliging. En dan nu nog een concurrent erbij zal de omzet en winstcijfers zeker geen goed gaan doen. In eerste instantie voor de klant allemaal leuk en aardig natuurlijk een concurrent erbij, maar is Joyne niet datgene wat CDS het laatste zetje gaat geven de afgrond in? In dat geval zou Joyne zelfs de lachende derde worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne versus CDS en dan Joyne lachende derde?
Hoe zie je dat voor je?

 

Ik begrijp uiteraard wat je bedoelt, maar je duidelijker uitlaten bevordert een zinnige discussie.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat er veel voor nodig is om cds ter ziele te laten gaan, waarna Joyne opeens de monopolist is. Zou zo maar kunnen dat dit in de bedrijfsstrategie van Joyne is opgenomen voor de langere termijn. Biedt nu een ongeveer gelijkwaardig pakket aan tegen een concurrerende maandprijs en dan is het domweg afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...