Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


Okay mede satters. Ik heb nu dit hele draadje doorgelezen en eigenlijk niets wijzer geworden. 9 graden oost is geen probleem voor mij te ontvangen.

Ik gebruik een Homecast 9000 waarop schotel A de tripple LNB gemonteerd zit voor Astra 1,2,3, Op B een motor draaiend van 60 graden oost tot 45 west.

Nu terug komend op Joyne. Ik denk dat CD er goed aan zal doen om die extra €5.00 voor HD pakket te laten vervallen, om te kunnen concurreren met Joyne

immers is HD toch, zoals CD al een paar jaar zelf verteld de standaard, dus waarom nog extra betalen? Ik hoop natuurlijk dat, Joyne daar geen extra kosten voor in rekening gaan brengen. Verder had ik begrepen dat, er naast de geïntrigeerde smartcard in de conaxmodule ook losse kaarten beschikbaar komen voor de

eventuele 2e Tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier wat meer info:

 

https://mediamagazine.nl/joyne-testuitzendingen-starten-deze-week

 

Het gaat dus om drie transponders.

Ik vermoed dat de derde transponder 11727 V gaat worden.

Arqiva is nl. al een tijdje bezig zijn zenders van die transponder over te zetten op 12092 H.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu terug komend op Joyne. Ik denk dat CD er goed aan zal doen om die extra €5.00 voor HD pakket te laten vervallen, om te kunnen concurreren met Joyne

 

Wat Joyne doet is misschien interessant, maar wat cds gaat doen is vele malen interessanter om te gaan volgen, kan nog een leuke prijzenoorlog gaan worden tussen die twee en mogenlijk (en daar hoop ik dan op) ook een leuke strijd wie de meeste dan wel de beste content gaat aanbieder. Ergens moeten we gaan hopen dat geen van de twee het loodje gaat leggen, dan zijn wij als afnemers de uiteindelijke winnaars. Twee honden vechten om een been, de derde gaat ermee heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blockbuster

 

Voor het HD beeld zal zover ik weet geen extra kosten worden berekend door Joyne.

 

Wat betreft losse kaarten die zullen er niet komen. Voor 2-de tv zal module nodig zijn. Waar dan voor €5 ook het hele pakket zoals op hoofd abbo mee te zien zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de link dat kiekiek geeft, staat dat ze testuitzendingen gaan doen. Ze krijgen zelfs officieel de frequentie en andere benodigde gegevens niet.

Ook op de site van lyngsat nog geen spoor van officiele transponder gegevens van joyne.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook op de site van lyngsat nog geen spoor van officiele transponder gegevens van joyne.

Die zal je daar ook pas zien als er daadwerkelijk wat uitgezonden wordt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

QUOTE= Kiekiek:

Het gaat dus om 3 transponders

UNQUOTE

 

Dat had ik al eerder gemeld in dit draadje, ik had vernomen (weer van horen-zeggen dus) dat die derde txp 11880V/27500/S2 zou zijn;

 

Hier wordt ondermeer een zender uit Senegal gebroadcast (TFM), terwijl die gewoon op de 7E zit.

 

Hoe kan een armlastig land op 2 sats broadcasten, terwijl de mensen daar nieteens genoeg te vreten hebben?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dat had ik al eerder gemeld in dit draadje, ik had vernomen (weer van horen-zeggen dus) dat die derde txp 11880V/27500/S2 zou zijn;

 

Hier wordt ondermeer een zender uit Senegal gebroadcast (TFM), terwijl die gewoon op de 7E zit.

 

Dan zijn dat de eerste testuitzendingen geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent ZEKER niet de doelgroep. Ze willen bij Joyne vast ook nog iets verdienen aan alle inspanningen.

Tja, maar wie het "kleine" niet eert....... etc etc

 

Bovendien denk ik dat je beter 100 000 klanten van 60 euro per jaar hebt, dan 20 000 van 180 per jaar... De vaste kosten en module met chip leveren bij dure en goedkope abonnementen evenveel op...  en een breed klantenbestand is beter voor de stabiliteit...

 

Maar ja, dat is dan weer economisch inzicht hebben uiteraard...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aangezien Joyne ook haar dealers in ere wil houden leveren die 100.000 klanten de dealers ook veel meer werk op dan 20.000.

 

Ik ben benieuwd waar Joyne haar break even point heeft liggen.
En of haar vaste kosten in die zin variabel zijn dat er met de programma-aanbieders een afspraak is over een bijdrage per abonnee.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilseonline, Canaal Digitaal adverteerde inderdaad met "er hangt iets moois in de lucht", nu lees ik "stel je eigen pakket samen?'. Ja, Canaal Digitaal dat wil ik wel, maar 1 enkele zender toevoegen kan niet! Hoezo, stel je eigen pakket samen????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...